Jojje_ skrev:
Jag håller mig från att säga att jag är bäst på att köra bil, för det är ändå ingen som kommer tro mig.
Men jag säger såhär.
Jag är riktigt jävla duktig på att köra bil.
Tar väldigt snabba beslut som hitills visat sig vara rätt, och då snackar vi om olyckssituationer t.ex.
(Idioter bakom ratten, älgar och rådjur när man håller 110 osv osv..)
Det har hänt att man har fått punka vid 110 väg också, mitt i en omkörning.
Har kört ner i diket en gång, men då var det för att inte döda personen som var och traskade runt naken, mitt i natten, drogpåverkad.. (Detta hände i grekland)
Bilen såg jag aldrig mer heller för den delen..
Kan säga att jag vart med om riktigt jävla mkt som bilist, och jag har ändå "bara" haft kortet i sex år.
Lär bli en riktigt lång lista om jag börjar rabbla upp allt jag varit med om som bilist. Så det skippar jag.
För i mina ögon, så är inte en bra bilist någon som håller 90 på 90 väg. Eller en som aldrig kört för fort.
En bra bilist är en som vart med om mkt i trafiken, sett det mesta och upplevt känslan av att se hela sitt liv passera inom loppet av två sekunder. Och klara sig ur en sådan sits. Med klart tänkande och snabba beslut.
DET är en bra förare.
Så jag kan nog med all säkerhet säga att jag ligger väl på en skala mellan 85 och 90 då.
För 100%ig kommer ingen att bli. Någonsin, då är man inte en bra bilist, då kallas det tur.