1670
Sök

s70 "sunshine" och VW golf 1 cab samt lackering

www.customandpaint.com bygger om, lackerar, servar och lagar bilar. försöker uppdatera så ofta ja får en stund till övers.

1 503 815 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2019
1 531 Inlägg
11 oktober 2009
Klart jag tror på dig big_smile Antingen så målar du blocket i guldmetallic eftersom du ska ha vissa detaljer i den färgen vad jag förstått eller så målar du blocket i någon av färgerna som kameleont lacken kommer skifta i, eller varför inte lacka blocket i kameleont? big_smile

6 Inlägg
11 oktober 2009
Fan jimmy kan du inte bygga ett garage åt mig också??? wink haha... roligt att det börjar hända lite med golfen nu måste ju bara komma och kolla hur det går för dig någon dag..

Mvh Tony

569 Inlägg
11 oktober 2009
Silver på blocket och detaljer i rödorange, vitt och svart skulle kunna bli annorlunda smile

Björn J - Projekttråd V40

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 oktober 2009
Polera topp och blocket sen tig svetsa alla vatten rör med pytte små skarv-bitar av silikon, små slangar kör du stålomspunnet med an-kopplingar..

alla slangklämmor och skruvar kan du ju Elförzinka med nån sjysst färg smile

1 964 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
oj vilken posetiv reaktion ja fick på kort stund big_smile tack allihop som komenterar tack så mycket big_smile

Sassie :ja det är trevligt att du äntligen har blivit medlem i en av sveriges bästa forum som finns och välkommen till min tråd wink du är varmt välkommen men vet inte riktigt vad vi ska meka på till veckan förutom om vi inte ska se till att matta ner och börja ta bort rosten och rikta bulorr så klart wink de kan vi göra så välkommen big_smile

Vivendi :självklart kan du ha den till disken de vet du wink oj vilken glans du kan få tänk dej lite vax på bestiken vet du big_smile vilken glans de kan bli wink precis det mästa i motorväg blir polerat eller kromat och sen är det ju tänkt att bli massa blåa silikonslangar big_smile men ska även försöka poelra upp toppen som MeloveGolf  skrev big_smile men rästen av bilen ska ju lackas i en kamelont lack har ja tänkt som skicktar i lila och möktblått något åt de hållet iaf big_smile om ja hittar någon fin färg som passar det vill säga big_smile så fortsätt fundera du.

Derbi : tack det är kul att det finns dom som peppar och tror på de ja gör för det är inte varje gång ja gör de tongue ja hade gärna lackat motorn i kamelont men vet att den lacken ja ska ha kostar ca 4000kr litern om ja inte minns fel, så hade väl tänkt mej någon metallic eller något wink och guld kan tyvärr se så skitigt ut tycker ja om det inte är GULD alltså som en spegel big_smile

toyye : klart ja kan bygga ett garage åt dej tony de vet du wink ta med det ett par arbetsbyxor och hjälp till vet ja big_smile finns ju massa skoj att fixa med, men du är varmt välkommen på ett almänt besök också big_smile

gentoo : det va ju ett alternativ, den spar ja på lager och ser vad andra tycker big_smile

MeloveGolf : det blir väl lite av de har ja tänkt big_smile men har ju redan nu org stålomspunna bränsle slangar och det är ja glad för big_smile tänkte även byta ALLA andra till blå silikon big_smile och kromade slangklämmor wink alla skruvar ska bli i krom och guld har ja tänkt wink har hittat mycket mums mums wink

så någon mer som har förslag på färg till motorn ? och tack igen för alla komentarer big_smile

68 Inlägg
11 oktober 2009
Mitt förslag på färg är rosa big_smile Som du redan kunde ana kanske wink   F
fast de e jag nog ensam om o tycka ? tongue

www.customandpaint.com Kika gärna in där ;)

198 Inlägg
11 oktober 2009
helt klart ljus lila hammarlack! då kan du ha mycket crom o polerat utan att det "smälter in" i motorblockets färg villket e risken med tex silver

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!

945 Inlägg
11 oktober 2009
Jag tycker med ljuslila hammarlack blir grymt najs om man ska ha mycket crome.. en polare ha det i sin golf, riktigt snyggt. tongue

Vart kan man köpa dom där cartec medlen du använder? Verkar juh vara ett riktigt dundermedel big_smile   BTW
Senast redigerat av Sickan_ (11 oktober 2009)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 oktober 2009
volvo240R skrev:
MeloveGolf : det blir väl lite av de har ja tänkt big_smile men har ju redan nu org stålomspunna bränsle slangar och det är ja glad för big_smile tänkte även byta ALLA andra till blå silikon big_smile och kromade slangklämmor wink alla skruvar ska bli i krom och guld har ja tänkt wink har hittat mycket mums mums wink

Ska du köra allt annat polerat rekommenderar jag lila istället blått sjukt mycket snyggare!

Lite inspiration kanske:
(även om det inte är samma motor)

http://www.youtube.com/watch?v=ksN_MAyJIkM

notera växellådan och bromsservot wink

569 Inlägg
11 oktober 2009
volvo240R skrev:
big_smile big_smile wink wink big_smile wink big_smile wink big_smile big_smile big_smile big_smile tongue wink big_smile wink big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile wink wink wink big_smile

Såhär många gubbar har jag nog aldrig sett i ett och samma inlägg, fick ihop det till:
big_smile x16
wink x9
tongue x1

Kan man misstänka att du är på bra humör? smile

Björn J - Projekttråd V40

1 964 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
bad-reaper:vart hittar man den här hamarlacken som du pratar om så får ja kolla på den big_smile

Sickan_ : du har ingen länk eller bild och visa hur det blir med den ljusa lilan? det finna att köpa hos mej, men bara i ett sånt där kit ja visade bild på tidigare där uppe wink men då måste man hämtat kitet pga att ja inte kan eller hinner skicka i väg medel till folket.

MeloveGolf : det hade ungefär lika mycket puts som ja tänkt att ha på min big_smile den va riktigt stilig.

gentoo : klart ja har bra humor. det är ju enklare och uttrycka sej iaf för mej med en smaily. wink och det är ju enklare och skojigare i själva tråden när det blir lite gubbar eller vad tycker du ? big_smile

945 Inlägg
11 oktober 2009
Nej tyvärr så har jag ingen bild på det just nu men kan fixa det nästa gång jag är hos han. Har en bit att åka nämligen så jag är inte där varje dag sad Okeej vad är priset på ett sånt kit, och vart ligger degefors? tongue

1 964 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Sickan_ skrev:
Nej tyvärr så har jag ingen bild på det just nu men kan fixa det nästa gång jag är hos han. Har en bit att åka nämligen så jag är inte där varje dag sad Okeej vad är priset på ett sånt kit, och vart ligger degefors? tongue

ja snälla ta en bild så ja vet hur de ser ut nästa gång big_smile

ett sånt kit med 10 flaskor ligger på 1000kr och degerfors ligger 6 mil från örebro, eller 7 mil från karstad, i värmland big_smile

945 Inlägg
11 oktober 2009
volvo240R skrev:
Sickan_ skrev:

ja snälla ta en bild så ja vet hur de ser ut nästa gång big_smile

ett sånt kit med 10 flaskor ligger på 1000kr och degerfors ligger 6 mil från örebro, eller 7 mil från karstad, i värmland big_smile

Japp det ska jag göra smile

Okeej, då va det tyvärr lite för långt att åka då jag bor nere i småland tongue

68 Inlägg
13 oktober 2009
När kommer de mer bilder då?  big_smile
O när sk VI meka ?!big_smile  Jag sitter ju här o väntar på att vi ska gå ut snart big_smile Imorgon kanske ?

Men skicka in lite bilder, har du inga nya kan du ju alltid fräscha upp minnet på oss med någon fin bild på sunshine wink

Puss

1 964 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
ja i morgon kommer det bli mek hoppas ja;) eller vad tycker ni andra. wink?

idag beställde ja även:

*rs front spojler
*en olje filter hållare i guld
*"dörr lås" eller vad man nu  kallar dom i guld och krom wink

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
14 oktober 2009
Jag kan väl slänga in en bild då! big_smile

Här har vi en glad fotograf med ny kamera och en fin bil, fotat här hos mig den 23 augusti. smile Har fler bilder från sessionen, men har inte gjort i ordning dem ännu. smile Håll till godo! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/784193_0kq102.jpg
Jimmy plåtar sin Sunshine. ©Foto: Elenor Bengtsson / Vivendi.
Senast redigerat av Vivendi (16 oktober 2009)

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 964 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
faan ellen fångade du mej också på bild wink?

68 Inlägg
16 oktober 2009
Läcker bild Vivendi wink

1 964 Inlägg
16 oktober 2009
Trådstartare
det finns ingen mer som har någon ide på vilken färg blocket ska vara?

i morgon blir det mek iaf det kan ja lova smile och det kommer massa bilder om ja får mer förslag på färg på motorblocket wink

Sök