5848
Sök

Till Er som kör nya bilar och inte har lärt Er att hålla kanten...

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
Varje dag när jag är ute o kör (hemma på landet där det inte finns motorväg) så möter jag folk i nya bilar, kvinnor o män, gubbar o kärringar och många av dom är det som inte har vett att hålla in till kanten...
Bara för att jag kör en äldre bil och Ni en nyare bil (läs plastlåda), tror Ni att jag ska kasta mej ner i diket för Er skull?!

Nä! skärp till Er, inse att Er bil inte är så stor som Ni tror!

mvh// turbotompa snart i en grill nära dej

Rekondare
289 Inlägg
24 november 2005
turbotompa skrev:
Varje dag när jag är ute o kör (hemma på landet där det inte finns motorväg) så möter jag folk i nya bilar, kvinnor o män, gubbar o kärringar och många av dom är det som inte har vett att hålla in till kanten...
Bara för att jag kör en äldre bil och Ni en nyare bil (läs plastlåda), tror Ni att jag ska kasta mej ner i diket för Er skull?!

Undrar om det bara gäller folk i nya bilar? smile
Tycker de b rukar vara blandad kompot när det gäller sånt...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

305 Inlägg
24 november 2005
du säger ju redan lösningen redan. Du har en inte lika pedantisk bil(fint sagt va) och dom har en ny snygging. Det är ju bara för dig att inte flytta på dig så får du se då blir dom rädda om den nya ögonstenen och far åt sidan fort som bara den.

(Ni kan ju vara vänliga och läsa detta med lite ironi, för jag tycker nog inte att man ska knuffa varandra av vägen smile )

Envis optimist
454 Inlägg
25 november 2005
Jag har själv gjort så på grusvägar när jag kört farsans bil. Man vill ju inte ha stenskott när man möter nån dåre i 70 knyck så då lägger jag mig på mitten en liten stund "för länge" tills den jag möter fattar och förhoppningsvis bromsar in.

Vet inte om man ska kalla det klokt eller vansinne... nån som gör likadant?

Administratör
11 967 Inlägg
25 november 2005
turbotompa skrev:

Hade det varit OK att köra så om du också hade haft en ny fin plastlåda?

Tycker det här inlägget mer luktar avundsjuka än om att folk kör dåligt. hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök