skrämma upp min v40 2,0t

ristarpen
3 januari 2008 · 23 Inlägg

jag funderar på att skrämma upp min trötta 2,0t -98 lite granna .. min tanke är chip 3tum o öppet luft filter. hur mycket klarar en sån här motor kan jag sätta dit någon större turbo o lite nya spridare för att få ut lite till om inte förslag på bra chip  mvh

Christian S
4 januari 2008 · 4 816 Inlägg

Vet inte vad motorerna som sitter i X40 klarar innan man måste börja byta saker men Autotech har lite olika trimsteg http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=37 , blir billigare om du väljer ett JT avgasssystem istället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
dj_padde
4 januari 2008 · 1 813 Inlägg

hade en s40 t4 chippade den till steg 3 hos autotech visst det kostade där efter men om du vill pigga upp den lite så jt avgasrör från turbon med annan katt. annars e det inte lönt att byta rör efter katten gör inte så mkt på effekten.. sen steg 1 chipp. så blir den lite piggare iaf=) finns pysventil att köpa om man inte har pengar och vill öka laddet på turbon lite (överdriv inte laddet för då blir det dyrare än att chippa bilen steg 4a) ring och prata med någon som chippar just din modell så får du ett bättre och ärligare svar än vad du får här dom kan sin grej;) lycka till

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Ahlsen
4 januari 2008 ·

ristarpen skrev:
jag funderar på att skrämma upp min trötta 2,0t -98 lite granna .. min tanke är chip 3tum o öppet luft filter. hur mycket klarar en sån här motor kan jag sätta dit någon större turbo o lite nya spridare för att få ut lite till om inte förslag på bra chip  mvh

låter som en bra början, sen kommer ju ic större spridare, pump. stakar kolvar m.m
men ta och ring killarna på autotech och prata med dom, mycket goa killar med bra kundservice. ställer upp när det behövs

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang