Personligen tycker jag såhär:
1. Mercedes: Bra kvalité, snyggaste bilarna, förmodligen världens bästa automatare, bredaste urvalet och många trimföretag/stylingföretag som Kleemann, Brabus, Carlsson och AMG som står Mercedes närmast. Det finns bilar i alla prisklasser, till och med Paris Hilton nöjde sej me en Mercedes för några miljoner

Starka motorer med höga Nm. Dem gör sugmotorer och motorer med kompressor och turbo.
2. BMW: Bra kvalité, jag undrar dock om den nya designchefen e nykter när han jobbar. M6:an och M3:an tillhör dem snyggare men en vanlig 320 E90 äcklas jag av. BMW var grymt snygga förr! En del trimföretag/stylingföretag till BMW oxå som Alpina, AC Schnitzer och förståss M. BMW finns likt som Mercedes i många prisklasser. Imponerande att nå 507 Hk i M5:an och M6:an utan turbo eller kompressor. Men dock har även dessa bilar ingen chans mot en SL 65 AMG.
3. Audi som jag inte kan mycke om. Audi har aldrig intresserat mej, vad jag har hört ska de vara sämre kvalité och mer omständiga bilar. Har hört att de ska kosta 15 000 att serva en A6:a kan detta stämma??? Bra tryck i Rs4 och Rs6:an men som sagt enligt mej sämre kvalité. Kollar man på skinsätena tex. så är Audis och Porsches inte i samma klass som Mercedes och BMWs. Audi skulle jag tro e den mest trimvänliga bilen av de tre ovanstående?
Totala tyska listan enligt mej:
1. Mercedes
2. BMW
3. Audi
4. Porsche
5. VW
6. Opel