3028
Sök

Nissan GTR 2009 - Siffror

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
9 mars 2008
#81
Zapust skrev:
Ja dom har lagt upp förhandsbokning på AMS nu (automotorsport) och den absolut full tankade versionen (black series) kommer kosta(MED SKATTER, MOMSER, registrering OCH LEVERANS) 762.000 SEK..

Extremt billigt tycker jag iallafall!!!
Grundversion: 724.000 SEK
Premium Edition: 743.000 SEK
Black Edition: 762.000 SEK

Handpenning blir 5,000 euro (Strax under 50 000 kr) (euro = x 9,7)

Undrarbara vad det är för skillnad på premium och blck edition. Enda jag hittade var att det vara annan färg på fälgarna på black, annars är dom ju lika

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 mars 2008
#82
Hett att dom kommit fram med ett sådant monster jappsarna. Men mycket tjat om superbilar och nissan. Igentligen är det lite dumt att jämföra. Bugatti Veyron | Koenisegg är vad jag tror byggda för toppfart.
så på raka så skulle inte Nissan Gtr'en ha en chans. På bana så tar nog Nissan dem 2 omtalade garanterat. Men det är bara min åsikt.
Men så länge dom på nissan inte konverterar alla deras nya bilar till diesel elr eldrivna så är jag nöjd.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

23 Inlägg
9 mars 2008
#83
streethawk:  jag tror inte nya gtr skulle slå en ny koenigsegg på bana ändå.. har du ens kollat på vad det är för bilar?

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
9 mars 2008
#84
Men man får ju istället 10st GT-R för samma pris som en koenigsegg

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

3 124 Inlägg
9 mars 2008
#85
Streethawk skrev:
Hett att dom kommit fram med ett sådant monster jappsarna. Men mycket tjat om superbilar och nissan. Igentligen är det lite dumt att jämföra. Bugatti Veyron | Koenisegg är vad jag tror byggda för toppfart.
så på raka så skulle inte Nissan Gtr'en ha en chans. På bana så tar nog Nissan dem 2 omtalade garanterat. Men det är bara min åsikt.
Men så länge dom på nissan inte konverterar alla deras nya bilar till diesel elr eldrivna så är jag nöjd.

Nu ska vi kanske ta det lite lugnt, Nissan GTR är en grym bil, ungefär som Z06 var när den lanserades för ett par år sen. Båda har gott om effekt, kan svänga och är riktigt prisvärda.

Att sen jämföra dem med supersportbilar är nog att ta sig vatten över huvudet. En Koenigsegg är byggt av de bästa rejsdelarna som i princip finns att uppbringa med en kompromisslösare design. Ägget är snabbt på bana, ska nog rätt mycket till för GTRen att gå snabbare. Men frågan är om man köper ett Egg enbart för ett tidkort? Är väl enklare att skaffa en banbil för 1/4-del av pengarna typ Kensons Ultima om man bara vill ha en bra varvtid wink
Jämför istället GTRen med Z06, GT2 och kanske kommande M3 CSL E90, och ja, GTR:en sopar nog banan med samtliga wink
Senast redigerat av viccoA (9 mars 2008)


Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 mars 2008
#86
Det var bara min åsikt smile Har inte så himla mycket info om någondera av bilarna som sagt's Vet bara att Ägget är världens snabbaste uppmätta bil. Veyron har dom inte timat än om jag fattat rätt?
Men visst, att jämföra en Gtr med en superbil är att ta i (vilket var delvis det jag tänkte försöka få fram)
Ursäktar alla Ägg fans.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Norrlänning
1 453 Inlägg
9 mars 2008
#87
är de bara ja som skulle vilja veta vilken varvtid en Audi R8 med V12 TDI smile 500 hkr, och 1000 NM original... känns som att den skulle kunna rasta flera av de bilar som nämts här smile trror även Q7 an med samma motor går skapligt, När ja läst att man kunde "måla lakrits" 250 meter från stillastående, med alla 4 hjulen smile !

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

140 Inlägg
9 mars 2008
#88
Xtravagant skrev:
ja och?
Den slår ju inte bilar som porsche carrera GT eller 997 GT2.
Inte BMW M3 CSL eller McLaren F1 för den delen heller.
Och för er som undrar så gör vår svenska stolthet koenigsegg CCR den på 7.34
Så att det skulle vara så överdriver extremt vet ja inte..

*Host*Skånska stolthet*Host* wink

Gasar till det rasar

3 124 Inlägg
10 mars 2008
#89
Streethawk skrev:
Det var bara min åsikt smile Har inte så himla mycket info om någondera av bilarna som sagt's Vet bara att Ägget är världens snabbaste uppmätta bil. Veyron har dom inte timat än om jag fattat rätt?
Men visst, att jämföra en Gtr med en superbil är att ta i (vilket var delvis det jag tänkte försöka få fram)
Ursäktar alla Ägg fans.

Oh, menade kanske inte riktigt så dömande som jag skrev wink GTR:en är prisvärd och jäkligt potent det är vi överens om! smile


7 120 Inlägg
10 mars 2008
#90
Ellertz skrev:
är de bara ja som skulle vilja veta vilken varvtid en Audi R8 med V12 TDI smile 500 hkr, och 1000 NM original... känns som att den skulle kunna rasta flera av de bilar som nämts här smile trror även Q7 an med samma motor går skapligt, När ja läst att man kunde "måla lakrits" 250 meter från stillastående, med alla 4 hjulen smile !

Tror inte R8 med V12 klår GT-R på bana roll

91 Inlägg
10 mars 2008
#91
Aerodynamik skrev:
Ellertz skrev:
är de bara ja som skulle vilja veta vilken varvtid en Audi R8 med V12 TDI smile 500 hkr, och 1000 NM original... känns som att den skulle kunna rasta flera av de bilar som nämts här smile trror även Q7 an med samma motor går skapligt, När ja läst att man kunde "måla lakrits" 250 meter från stillastående, med alla 4 hjulen smile !

Tror inte R8 med V12 klår GT-R på bana roll

Haha.. Audi R8 V12 TDI är MYCKE!! MYCKE!! slöare än GTR.. dom mätte en tid på ca. 8 min med TDI..
Så där LÅÅÅNGT ifrån GTR.. sen beror de säkert på vikten av R8.an (Råttan)..
Den väger en hel del.. Tänka sig att Rs6 med alu-body väger uppemot 2.1 ton..
GTR väger 1,7 och de är mycket så klart.. men den har (enligt källor) världens mäst avancerade 4WD system som kan bl.a. hindra sladdar o.s.v. och de är de GTR vinner med mäst...
sen har vi dubbelkopplings lådan som växlar snabbare än 360 modena och lika snabbt som F430..
För dom som inte vet så de största med dubbel kopplings låda är att om vi säger du lägger i 3.an så ligger 4.an i förberedelse för att ingripa direkt efter växlingen... Mine's utväcklar en program-vara som ändrar växlingen från 0,2 till ynkliga 0,1.. dom snackar att dom kanske till och med kanske når mindre än de.. d.vs. 0,09.. Men de är bara ord.. så vi får se.. wink extremt att kunna bygga en sånhär bil för under 400 000..
De som kostar är så klart skatter och momser..

Daniel kabat -

2 283 Inlägg
10 mars 2008
#92
NiclasT skrev:
NIzmO skrev:
Tror tyvär att det är priset i Japan eller Usa för här hemma blir den nog mkt dyrare sad .

Åh nej. Läste nu att det var i Japan ja sad Men med prestanda som en Lambo och ett pris på kanske då 600 000 så är den fortfarande väldigt prisvärd!

Jovisst fan är den prisvärd men en Lambo är alltid en Lambo

R.I.P. Michael Jackson!

8 Inlägg
10 mars 2008
#93
Grundversionen kostar 724 000 kronor, Premium Edition 743 000 kronor, Black Edition 762 000 kronor.

(såg nu att någon annan hade skrivit det tidigare)
Senast redigerat av Faithan (10 mars 2008)

940 Turbo
Corvette Stingray -76

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 mars 2008
#94
Zapust skrev:
Aerodynamik skrev:
Ellertz skrev:
är de bara ja som skulle vilja veta vilken varvtid en Audi R8 med V12 TDI smile 500 hkr, och 1000 NM original... känns som att den skulle kunna rasta flera av de bilar som nämts här smile trror även Q7 an med samma motor går skapligt, När ja läst att man kunde "måla lakrits" 250 meter från stillastående, med alla 4 hjulen smile !

Tror inte R8 med V12 klår GT-R på bana roll

Haha.. Audi R8 V12 TDI är MYCKE!! MYCKE!! slöare än GTR.. dom mätte en tid på ca. 8 min med TDI..
Så där LÅÅÅNGT ifrån GTR.. sen beror de säkert på vikten av R8.an (Råttan)..
Den väger en hel del.. Tänka sig att Rs6 med alu-body väger uppemot 2.1 ton..
GTR väger 1,7 och de är mycket så klart.. men den har (enligt källor) världens mäst avancerade 4WD system som kan bl.a. hindra sladdar o.s.v. och de är de GTR vinner med mäst...
sen har vi dubbelkopplings lådan som växlar snabbare än 360 modena och lika snabbt som F430..
För dom som inte vet så de största med dubbel kopplings låda är att om vi säger du lägger i 3.an så ligger 4.an i förberedelse för att ingripa direkt efter växlingen... Mine's utväcklar en program-vara som ändrar växlingen från 0,2 till ynkliga 0,1.. dom snackar att dom kanske till och med kanske når mindre än de.. d.vs. 0,09.. Men de är bara ord.. så vi får se.. wink extremt att kunna bygga en sånhär bil för under 400 000..
De som kostar är så klart skatter och momser..

jaa sa aldrig att den skulle knäcka den..  ja skulle ta R8an 100 ggr före en nissan ändå, även fast den har bättre varvtid, ja kör inte så mkt på bana ja tongue  ja tycker bara 500hk och 1000nm är lite spännande siffror.. smile  och angående priset på GTR en så äre billigare att själv importera den från japan..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
11 mars 2008
#95
Ellertz skrev:
jaa sa aldrig att den skulle knäcka den..  ja skulle ta R8an 100 ggr före en nissan ändå, även fast den har bättre varvtid, ja kör inte så mkt på bana ja tongue  ja tycker bara 500hk och 1000nm är lite spännande siffror.. smile  och angående priset på GTR en så äre billigare att själv importera den från japan..!

Eller importera från usa så får man en rättstyrd big_smile

Kollade för skojjs skulle på vad en Lexus Is F skulle kosta i usa, runt 350 tusen går den på over there medans den i sverige kostar från 709 tusen. Helt sjuk prisskillnad.

Förövrigt så verkar GT-R en riktigt grym smile

91 Inlägg
15 mars 2008
#96
laazy skrev:
Ellertz skrev:
jaa sa aldrig att den skulle knäcka den..  ja skulle ta R8an 100 ggr före en nissan ändå, även fast den har bättre varvtid, ja kör inte så mkt på bana ja tongue  ja tycker bara 500hk och 1000nm är lite spännande siffror.. smile  och angående priset på GTR en så äre billigare att själv importera den från japan..!

Eller importera från usa så får man en rättstyrd big_smile

Kollade för skojjs skulle på vad en Lexus Is F skulle kosta i usa, runt 350 tusen går den på over there medans den i sverige kostar från 709 tusen. Helt sjuk prisskillnad.

Förövrigt så verkar GT-R en riktigt grym smile

Jo.. Fast sen är de ju ombyggnad åsso.. Euro-spec bilar skiljer sig från US-spec bilar.. T.ex. dom har MPH så man måste fixa nya tavlor o så..

OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!! OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!!

                                                        KOMMER INNOM 30 MIN!!!

Daniel kabat -

Norrlänning
1 453 Inlägg
15 mars 2008
#97
Zapust skrev:
laazy skrev:
Ellertz skrev:
jaa sa aldrig att den skulle knäcka den..  ja skulle ta R8an 100 ggr före en nissan ändå, även fast den har bättre varvtid, ja kör inte så mkt på bana ja tongue  ja tycker bara 500hk och 1000nm är lite spännande siffror.. smile  och angående priset på GTR en så äre billigare att själv importera den från japan..!

Eller importera från usa så får man en rättstyrd big_smile

Kollade för skojjs skulle på vad en Lexus Is F skulle kosta i usa, runt 350 tusen går den på over there medans den i sverige kostar från 709 tusen. Helt sjuk prisskillnad.

Förövrigt så verkar GT-R en riktigt grym smile

Jo.. Fast sen är de ju ombyggnad åsso.. Euro-spec bilar skiljer sig från US-spec bilar.. T.ex. dom har MPH så man måste fixa nya tavlor o så..

OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!! OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!!

                                                        KOMMER INNOM 30 MIN!!!

Oj, då blev de inget prisskillnad, mätartavlorna och nya bakljus kostar ju runt 300 K så.. tongue  Bara så att du vet så har 95% av alla usa bilar MPH och KM/H på sina mätare, så egentligen behöver du knappt bygga om dom alls.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

91 Inlägg
15 mars 2008
#98
Ellertz skrev:
Zapust skrev:
laazy skrev:

Eller importera från usa så får man en rättstyrd big_smile

Kollade för skojjs skulle på vad en Lexus Is F skulle kosta i usa, runt 350 tusen går den på over there medans den i sverige kostar från 709 tusen. Helt sjuk prisskillnad.

Förövrigt så verkar GT-R en riktigt grym smile

Jo.. Fast sen är de ju ombyggnad åsso.. Euro-spec bilar skiljer sig från US-spec bilar.. T.ex. dom har MPH så man måste fixa nya tavlor o så..

OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!! OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!!

                                                        KOMMER INNOM 30 MIN!!!

Oj, då blev de inget prisskillnad, mätartavlorna och nya bakljus kostar ju runt 300 K så.. tongue  Bara så att du vet så har 95% av alla usa bilar MPH och KM/H på sina mätare, så egentligen behöver du knappt bygga om dom alls.

Nej, ja menade inte att de skulle kosta 300k.. Men orka leta runt efter mätar tavlor.. Ja vet att allt inte ska kosta över 1-2k.. men endå.. Föredrar att köpa bilen och köra.. De ska vara lätt wink..

By the way.. Vilken sida kollar på på den amerikanska marknaden för att kolla bilar? tongue
Själv kollar ja bara på www.mobile.de den tyska marknade wink Dom ee fan ta mig billiga som fan wink
Sen amerikanska marknaden är billig nu när dollarn är skit billig..

Så vilken sida kollar du på?? me, want, know... wink

Daniel kabat -

91 Inlägg
16 mars 2008
#99
anyway.. bilderna är redan uppe på en v-styrd så de är bara till att kolla

Daniel kabat -

Norrlänning
1 453 Inlägg
16 mars 2008
#100
Zapust skrev:
Ellertz skrev:
Zapust skrev:

Jo.. Fast sen är de ju ombyggnad åsso.. Euro-spec bilar skiljer sig från US-spec bilar.. T.ex. dom har MPH så man måste fixa nya tavlor o så..

OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!! OBS!! NYA BILDER PÅ GALLERI PÅ V-STYRD GTR!!!!

                                                        KOMMER INNOM 30 MIN!!!

Oj, då blev de inget prisskillnad, mätartavlorna och nya bakljus kostar ju runt 300 K så.. tongue  Bara så att du vet så har 95% av alla usa bilar MPH och KM/H på sina mätare, så egentligen behöver du knappt bygga om dom alls.

Nej, ja menade inte att de skulle kosta 300k.. Men orka leta runt efter mätar tavlor.. Ja vet att allt inte ska kosta över 1-2k.. men endå.. Föredrar att köpa bilen och köra.. De ska vara lätt wink..

By the way.. Vilken sida kollar på på den amerikanska marknaden för att kolla bilar? tongue
Själv kollar ja bara på www.mobile.de den tyska marknade wink Dom ee fan ta mig billiga som fan wink
Sen amerikanska marknaden är billig nu när dollarn är skit billig..

Så vilken sida kollar du på?? me, want, know... wink

ja kollar på ebay ja smile där kan man göra många fynd..

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!


Sök