5036
Sök

SAAB 9-5 Biopower

1 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Hej, snälla finns det några som kan hjälpa mig och tipsa hur jag ska göra behöver snabbt hjälp... står i valet o kvalet om jag ska köpa en Saab 9 5 -06 bensinare eller biopower och vet inte vad jag ska välja...har ångest för detta.
Får 30 hk till med BP men jag tycker det känns osäkert med etanol då detta nu subventioneras av staten....hur blir det om några år? Vad blir andrahandsvärdet...vill någon köpa etanolbil om kanske fem år.....
Varför är det så täta serviceintervaller på biopowern jämfört med besinaren? Slits motorn mer på BP.
Tacksam för hjälp.

Jonte

2 164 Inlägg
7 januari 2008
Etanol smörjer inte lika bra som bensin så de kan vara en orsak. Men om du köper en etanol saab så kan du alltid köra på bensin utan problem. Sen finns de ju trim till med om du vill ha de. Att du kommer få sålt den är nog inga problem och förbrukningen brukar sjukna efter en ganska lång inkörnings period oftast över 4 000 Mil. Innan dess är dom ganska törstiga.

Hoppas de ger dig lite mer info.

Ett tips är att få tag på en begagnad etanol saab och kör med ett tag och se om du gillar de!

MVH

F

5 710 Inlägg
7 januari 2008
Hej och välkommen till garaget:s forum!

På forumet försöker vi skriva beskrivande rubriker för att det skall vara lättare att hitta/få hjälp, lite tips om hur man gör hittar du här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

Låser denna så får du göra ett nytt försök. 

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök