3979
Sök

Är det svårt att koppla in GPS till bilen

German Engineering
9 083 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
#1
Är det svårt att koppla in GPS till bilen? Är inte bra på el men vill lära mig mer smile
Senast redigerat av CarpeDiem (30 juni 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 januari 2008
#2
Sladd från GPS till cigg-uttaget, klart! smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

310 Inlägg
7 januari 2008
#3
det beror på vilken gps du ska ha..
men som John87 säger..  sladd från gps'en till 12v uttaget är vanligast... sen finns det ju även bilstereo som har navigator men dom kostar ju för mkt

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 januari 2008
#4
Om du menar vad jag tror du menar, dvs en fast installerad GPS-enhet med extern skärm, så bör det väl bli lite pill för att få dit allting snyggt och bra men det borde inte bli några problem, allt som behövs e ju ström istortsett.

Antar iaf att det var en sådan installation du menade och inte en vanlig GPS, kan man inte plugga i en sån bör man nog hålla sig borta från allting som heter teknik wink   big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 631 Inlägg
7 januari 2008
#5
Det är mer än ström som ska kopplas till en "riktig" navigator. Bl a hastighetspulsen från bilen, integration till högtalare (så ljudet kommer ur stereon på rätt sätt), belysning osv. Inte helt lätt nej.

"Mellannivån" (om man nu kan kalla den det) med en extra touchskärm till en handhållen GPS är däremot okej att koppla in. Tex Alpines Blackbird.

En vanlig lös GPS kan alla koppla in, den ska bara ha ström från cigguttaget.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.


Sök