tecman möter mr. Holset (S13 med ca18det och en HX35)
En 200sx s13 som får behålla sin ca18det motor. Effekten har ökats ordentligt och nu ska jag ha otroligt roligt med den! :) Laddar 2.1 bar och effekten landade på 361 hk och 420 nm på naven. Men mer kommer.
Joo då... Har ett eget reserv och snodde med mig rebell82:s block åxå. så nåt av dom bör han kunna fixa annars ger jag upp.
Joo slapp ju kostnaden för den borrningen men planingen som är gjord på den slipper jag ju inte undan.
Jag borrar för att jag har skaffat smidda kolvar... Blocket jag lämnade in såg ju bra ut men då jag vill ha stressborrat så går det ju inte köra med original storleken.
Men förstår ju varför min bil kändes som en påse nötter innan jag plockade isär den. Jag har ju kört med original dim på kolvringarna på ÖD kolvar... lär ju inte ha varit riktigt tätt... är nog därför mina kolvar såg skabbiga ut efter hela sidorna.
Men då är de ju bara kränga iväg blocket finns ju alltid någon som är efter ett som är i bra skick. så får du med lite tur tillbaka pengarna du fick ge för planingen
Näe, inte sälja gammblocket. Vi kan säkert sätta ihop nåt skoj av alla grejer vi har liggandes i garaget. Torde ju vara några ca18 i delar nu...
Helsvetsade för övrigt herr Teccis tryckrör igår och idag. Tog en jäkla tid men blev bra som attan. Ska syratvätta dom till veckan så karln får börja polera nån gång!
"Blir less på folk som tror att kött växer på träd."
Hoppas verkligen de löser sig med blocket! SÅg din catchtank, har en på min sida som du kan få billigt.
//Mike
-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget
Men soppacatchtank har jag ju redan nu.. onödigt att ha två. Bara att polera denna så ser den genast mycket bättre ut och liknar den du har. (Antar att det var utseendet du inte gillade?)
Blocket ska inte säljas utan ska bli till en besiktningsmotor eller till något annat roligt fordon Man säljer inte delar man kan ha användning av senare. Hehe
6 timmar svetstid. Knappt lång tid det tar! Dessutom var jag nykter!
Nu när dom lägger ner onsdagsbuset på mittsverige-banan så måste vi ju ragga spons på att asfaltera en bana ute på lägdan här. Alternativt bygga om våra chassin för grus och börja köra rally!
Grymt snygga tryckrör , är dock tveksam till att dom blir snyggare efter en polering för då försvinner ju racestuket på dom .
Ja, du... där säger du faktiskt nåt Kanske låter dom vara efter dom är syratvättade. Det är ju ruggigt snyggt och sportigt! (Kanske man blir lite mer ensam om det åxå.)
Håller med, behåll tryckrören som de är. Toppa med svarta silikonslangar. Tänker byta ut mina blåa slangar mot svarta jag med, blir lite stilrenare så.
Kul att det trillar in lite grejer för en gångs skull.. Kanske blir "klar" till sommaren?
Du har inte något vettigt kopplingsschema till motorstyrningen? Kommer du köra med original CAS eller blir det trigger?
Körde du med rotgas när du svetsa dom? Köp en scotch-brite skiva å sätt på maskin så får du samma resultat som med betning (om du mena betning som "syratvättas"). Mindre risk för kladd i ögat Keep on rockin Cheers
Senast redigerat av alexxe (9 februari 2009)
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Körde du med rotgas när du svetsa dom? Köp en scotch-brite skiva å sätt på maskin så får du samma resultat som med betning (om du mena betning som "syratvättas"). Mindre risk för kladd i ögat Keep on rockin Cheers
Jepp, kört med rotgas. Har tillgång till dom flesta scotch-brite skivor men blir ju såååå jävla mycket snyggare att beta.