Varför rånarna använder BMW som hjälp medel?

Noiseprojekt
9 januari 2008 ·

Reichte86 skrev:
du får plats med en hockey trunk på ryggen och där kan få i ett x antal tusen!

jobbigt om fartvinden får tag i väskan....roll

Darkie dARKiE
9 januari 2008 · 5 031 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

Darkie skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

gammla 530 o 535 är inte mkt snabbare än 525 91.. gammla 530 är till och med slöare. och 530 efter 91 går som 535 ungefär. men men.

Har ägt 3 stycken E34 så jag sa bara vad jag har för erfarenheten sen vart du hittar din statistik vet inte jag.

/skog

530i - 88 185hk 0-100 8,6sec manuell och 10,8sec automat. toppfart: 227 manuell 224 automat

535i - 88 211hk 0-100 7,7sec manuell och 9,1sec automat. toppfart: 235 manuell 231 automat

525i - 91 192hk 0-100 8,5sec manuell och 9,8sec automat. toppfart: 230 manuell 226 automat

KÄLLA: Bmw.

Jag vet vad dem olika kör 0-100 på och hk osv, men ärligt jag sa att det är FRÅN mina egna erfarenheter jag pratade om. Inte något bevis teoretiskt på pappret. Det kan vara så att min 530 var väldigt pigg i motorn efter alla mil var väldigt noga med den och min 525 jag hade för ett tag sen kanske inte mådde så bra.

Sen kan jag lägga till att min 530i -88 hade toppfart på 238 uppmätt med Gtech iofs chippad men tror inte det gjorde så mycket skillnad märkte inget speciellt ialf.

/skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
camaro67 Meister
9 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Reichte86 skrev:
du får plats med en hockey trunk på ryggen och där kan få i ett x antal tusen!

jobbigt om fartvinden får tag i väskan....roll

Jo men med bil så får du med dig så mycket mer. Men då är man ju lite fler kanske så man får dela på bytet. big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
peter_1976 JDM
9 januari 2008 · 2 201 Inlägg

de använder väl bmw för att de är lagom snabba, bra väghållning. finns mängde så man kan ställa den var som, så har dom inget signalament på just den bilen så. eftersom det finns så pass många    big_smile

Sylwe
9 januari 2008 · 143 Inlägg

peter_1976 skrev:
de använder väl bmw för att de är lagom snabba, bra väghållning. finns mängde så man kan ställa den var som, så har dom inget signalament på just den bilen så. eftersom det finns så pass många    big_smile

mm låter som en vettig förklarning

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
alain www.bimmerpower.org
9 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Sylwe skrev:

peter_1976 skrev:
de använder väl bmw för att de är lagom snabba, bra väghållning. finns mängde så man kan ställa den var som, så har dom inget signalament på just den bilen så. eftersom det finns så pass många    big_smile

mm låter som en vettig förklarning

*********
håller med, det gömmer sig i mängden att det kan vara så.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Germax
22 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Den här tråden är ju graranterat startad för att någon tillslut ska säga "invandrare gillar bmw och gör rån" så att de kan bli stans krig sen lol

Grabber Dagdrömmare
22 januari 2009 · 2 836 Inlägg

Läste om en kille som hade en 540 E34 o hans bil blev stulen 2 gånger av några rånare...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
22 januari 2009 · 2 972 Inlägg

Var finns statistik på vilka bilar som används vid rån osv? Jag tycker inte BMW sticker ut i mängden direkt.. Enligt min högst sporadiska statistik tagen från mitt guldfiskminne känns Saab och Volvo överrepresenterade, och det faller sig nog ganska naturligt med tanke på mängden av dessa det finns i Sverige..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Tycker inte man hör så mkt om bmw som används som murbräcka osv.
SAAB 9000 är nog den vanligaste getaway bilen i sverige, även vissa volvos. Framförallt för att de smälter in iom att du inte kan gå mer än 5 minuter utan att stöta på en volvo/saab i gbg så vem fan misstänker alla tongue
Sen e la inte saab 9000 den mest säkra bilen mot inbrott...

Jeep grand cherokee osv av äldre modeller har blivit väldigt poppis också!

janz0rz Avstängd
22 januari 2009 · 168 Inlägg

Tror att det finns en modell av BMW's gamla 735i som är exakt likadan som bilen i Transporter 1.
Samma funktioner osv, det borde väl förklara en hel del?

Arradin
22 januari 2009 · 631 Inlägg

JapMax skrev:
Den här tråden är ju graranterat startad för att någon tillslut ska säga "invandrare gillar bmw och gör rån" så att de kan bli stans krig sen lol

jamen precis vad jag tänkte skriva.
Det ÄR ju så, det vet ju alla, men sen att vi ska försöka vara lite politiskt korrekta är ju en annan femma wink

alain www.bimmerpower.org
22 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Arradin skrev:

JapMax skrev:
Den här tråden är ju graranterat startad för att någon till slut ska säga "invandrare gillar bmw och gör rån" så att de kan bli stans krig sen lol

jamen precis vad jag tänkte skriva.
Det ÄR ju så, det vet ju alla, men sen att vi ska försöka vara lite politiskt korrekta är ju en annan femma wink

*************
Jag ha inte startat tråden för höra om utläningar gillar BMW eller inte men för ha en seriös diskution om stölder där BMW är ofta inblandad.
Om jag ser att finns en invandrare krig som starta i dessa inläggen kommer jag att se till att stänga genast trådet.
Man ska kunna diskutera en inlägg som vuxen.
Tack!! MVH:

Senast redigerat av alain (22 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Arradin
22 januari 2009 · 631 Inlägg

Oj, vänta nu, Det var altså en 'seriös' tråd ?

Ah ok, då kan jag berätta att det är totalt skitsnack att BMW Skulle vara mer 'utsatt' . Man ser det man vill se i statistik.

Rquired Allmänt envis
22 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Suck, det här kommer urarta sig som vanligt...

Citerar LAPD:
"The hardest cars to chase are german Bmw cars"

Bra väghållning och balanserade köregenskaper måste löna sig nånstans, det är helt enkelt en bil som en person med inga egentliga körkunskaper kan köra äckligt fort med.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Waho Allmänt Jobbig
23 januari 2009 · 1 200 Inlägg

evilaudio skrev:
har invandrare bättre bilsmak??  HAHA

Ser inte att du kör svenskt? roll

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Brandis Diktator
23 januari 2009 · 968 Inlägg

Mortalis skrev:
Tycker inte man hör så mkt om bmw som används som murbräcka osv.
SAAB 9000 är nog den vanligaste getaway bilen i sverige, även vissa volvos. Framförallt för att de smälter in iom att du inte kan gå mer än 5 minuter utan att stöta på en volvo/saab i gbg så vem fan misstänker alla tongue
Sen e la inte saab 9000 den mest säkra bilen mot inbrott...

Jeep grand cherokee osv av äldre modeller har blivit väldigt poppis också!

ja, fan saab 900 och 9000 är ju klart favo att plocka, det vet ju fan alla, har därimot aldrig hört att bmw ska vara så popis och ändå kommer jag i kontakt med den delen av samhället titt som tätt, och då är det alltid snack om saab, speciellt turbo bilarna..

roligt att ni med bmw predikar och höjjer era bilar som riktigt bra bilar som man kan råna många banker med och kracha i skyltfönster, för dom har ju bra väghållning och hög topphastighet... skulle bli riktigt paranoid och rädd att dom ska plocka min kärra, för alla vet ju att bmw förare är dom som skryter mest i hela världen om hur underbara deras bilar är så skulle jag bli ännu mer paranoid över det om jag va bmw förare... för vi vet ju alla hur rånar bilar slutar, med en varm brasa i en skogsdunge då dom byter bil till saab, eller kraschade i ett skyltfönster...

M103
23 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Jeep Cherokee är populära att dra loss galler och grindar med. smile

Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Brandis skrev:

Mortalis skrev:
Tycker inte man hör så mkt om bmw som används som murbräcka osv.
SAAB 9000 är nog den vanligaste getaway bilen i sverige, även vissa volvos. Framförallt för att de smälter in iom att du inte kan gå mer än 5 minuter utan att stöta på en volvo/saab i gbg så vem fan misstänker alla tongue
Sen e la inte saab 9000 den mest säkra bilen mot inbrott...

Jeep grand cherokee osv av äldre modeller har blivit väldigt poppis också!

ja, fan saab 900 och 9000 är ju klart favo att plocka, det vet ju fan alla, har därimot aldrig hört att bmw ska vara så popis och ändå kommer jag i kontakt med den delen av samhället titt som tätt, och då är det alltid snack om saab, speciellt turbo bilarna..

roligt att ni med bmw predikar och höjjer era bilar som riktigt bra bilar som man kan råna många banker med och kracha i skyltfönster, för dom har ju bra väghållning och hög topphastighet... skulle bli riktigt paranoid och rädd att dom ska plocka min kärra, för alla vet ju att bmw förare är dom som skryter mest i hela världen om hur underbara deras bilar är så skulle jag bli ännu mer paranoid över det om jag va bmw förare... för vi vet ju alla hur rånar bilar slutar, med en varm brasa i en skogsdunge då dom byter bil till saab, eller kraschade i ett skyltfönster...

Jaså? Så alla Bmw-förare är skrytmånsar?
Kul med präktiga svenskar, dom tror dom vet allt. Alla bmw-förare skryter, Alfa är skitbilar som bara rostar, volvo är bara bra bilar osv. Hade du skrivit många eller ett flertal hade det låtit betydligt trovärdigare. Sen vet du ju uppenbarligen att alla rånare byter till Saab efter att ha dumpat flyktbilen, kanske nått att tipsa polisen om?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Danne8331
23 januari 2009 · 649 Inlägg

Dom sjunker in bland dom andra(ialfall på landsbygden) smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang