4473
Sök

Kylarvattnet försvinner! peugeot 405mi16

1 364 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Tjenna
ska berätta från början då det började med att jag satte igång bilen på tomgången för några dagar sedan då såg jag att det rök lite gran från kylaren på bilen:S men temp mätaren var okej å så så tänkte inte mer på det sedan nästa dag så kollade jag kylarvattnet då saknades det ca 1liter fyllde på 1 liter till max fill kollade olje stickan men oljan verkade se bra ut.. körde ca 2timmar samma dag som jag fyllde på vattnet. nästa dag kollade jag igen. då saknas ytterligare 1liter :S min fråga är vad är det som är problemet?  väldigt tacksam för svar!sad

Smålänning
7 887 Inlägg
10 januari 2008
Det ryker därbak sa du...

Är väldigt säkert att slangen in till kupévärmen är kass. Vanligt vel verkar det som.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

228 Inlägg
10 januari 2008
Vattenpumpen brukar läcka på Mi16 wink

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

1 364 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Det ryker därbak sa du...

Är väldigt säkert att slangen in till kupévärmen är kass. Vanligt vel verkar det som.

okej jo det låter troligt för kupevärmen kan nämligen spöka å försvinna ibland.. vad kan jag göra åt det då? 
mvh alexander

1 364 Inlägg
10 januari 2008
Trådstartare
Racing_ skrev:
Vattenpumpen brukar läcka på Mi16 wink

hmm inte omöjligt men vattenpupen är bytt på verkstad nyligen men ngng som vet var den sitteR?

3 235 Inlägg
10 januari 2008
Du skrev att det ryker från kylaren, inte sant?
I så fall är det nog inte vattenpumpen eller värmepaketet.
Kolla om kylaren läcker, kör bilen varm och sen se under om det droppar nånstans.

Sök