tycker folk använder sport bil ännu mer fel för mig är en sport bil en bil som tävlar i div sporter inte nån bil som producerar i fabrik å är menad att köra på vanliga gater
Men handen på hjärtat, Volvo och sportbil är aldrig något som kommer vara synonymt. Det spelar ingen roll hur omfattande modifieringar du gör, den kan säkert vara hur ball som helst, men sportbil ? Nej inte direkt.
Inte det Smaken är som baken så alla tycker olika och det förstår jag, Detta är vad jag tycker bara.
Volvo 242 Grupp-A? 850/S40/S60 S/B/W/TCC m,m?
Bygger man en snarlik bil för gatubruk så är det väll en sport bil eller? Racing/Sport same shit mer eller mindre.
Racing/Sport e absolut inte samma sak. Sport e för gata o racing e för bana. Du kallar väl inte en Mercedes SL 65 AMG för racing bil?
För mej då jag tänker sportbil så är de. Att en bil som e gjord i orginalt utförande med en bra aerodynamik och en personlighet att vara en bra bil på racing banan. De kallar jag sportbil. Om man ser på säg en Lamborgini eller Ferrari som exempel. En grymt fin linje för så lite lufftmotstånd som möjligt och en väghållning som klarar de mästa. I orginalt utförande.. Då jag ser en volvo ser jag inte dessa linjer. Även mazda miata tror jag är även en sportbil av själva utseende och känslan att köra.
tycker folk använder sport bil ännu mer fel för mig är en sport bil en bil som tävlar i div sporter inte nån bil som producerar i fabrik å är menad att köra på vanliga gater
Vad är en Racing bil då? Och vad är en Ferrari, familjebil?
Men handen på hjärtat, Volvo och sportbil är aldrig något som kommer vara synonymt. Det spelar ingen roll hur omfattande modifieringar du gör, den kan säkert vara hur ball som helst, men sportbil ? Nej inte direkt.
Inte det Smaken är som baken så alla tycker olika och det förstår jag, Detta är vad jag tycker bara.
Volvo 242 Grupp-A? 850/S40/S60 S/B/W/TCC m,m?
Bygger man en snarlik bil för gatubruk så är det väll en sport bil eller? Racing/Sport same shit mer eller mindre.
Inget är rätt eller fel i den här frågan. Du skall inte tro jag inte respekterar dina värderingar. Men i mina ögon är dina exempel racing/banbilar. Vilket med fri tolkning då motorsport som namnet beklingar är en sport kan få folk att se dessa som sportbilar. Men min definition utav sportbilar är inte rena racingåk som ytterst sällan lämpar sig att framföra på allmänna vägar.
En ombyggd bil som ska efterlikna en racing/banbil är en replika, en ombyggd standardbil är så långt jag kan sträcka mig. Sportbil däremot - Nej.
undra om en volvo 242 reggad för två med vass turbomotor är en sport bil då:P
Självklart inte
Varför inte det om den har uppgraderad väghålning och broms, Sammt en mkt potent motor? som spöar din lilla mercha cabb i alla tester? Är det då endå inte en Sportbil?
Spelar ingen roll om det är en Volvo 242'a nu eller en Opel Manta te.x. Måste bilen vara såld som en "Sport" bil för att räknas som en "sport" bil då eller hur tänker du?
Tycker att man kan kalla den för en Rallybil i stället och inte sportbil även om den kör cirklar runt min "lilla mercha".
Haha ja detta värkar bli en evighets diskusion. Vi får tillkalla forskare.
Jag har iafa fått saggt vad jag tycker
Alltså: Ja det finns bilar så är sålda från fabrik som är "sport" bilar. Och jag personligen tycker att om man bygger en bil som kan matcha dessa bilar i tester te.x Väghålning, Bromsförmåga effekt m,m. Så borde det väll ochså vara en sport bil tekniskt sett.
Men jag skulle aldrig kalla en bil för en sport bil tror jag Vet inte. Har inte tänkt så mkt på det innan men.
Det var det jag ville säga. Och nu går jag vidare. Vh Wallis.
Ferrari är en jävla *** förlängare med stor motor som va meningen att användas på bana men efter som mycket folk har så liten så börjades dom säljas som vanlig gat bil racingbil = sportbil bara annat namn
Ferrari är en jävla *** förlängare med stor motor som va meningen att användas på bana men efter som mycket folk har så liten så börjades dom säljas som vanlig gat bil racingbil = sportbil bara annat namn
Enligt mej så är sport o racing två olika kategorier.
Du svara aldrig seriöst på min fråga, i vilken kategori vill du placera Ferrari i?
Enligt mej så är sport o racing två olika kategorier.
Du svara aldrig seriöst på min fråga, i vilken kategori vill du placera Ferrari i?
ärligt så tycker jag Ferrari va en sport bil förr då den byggdes å kördes på bana men nu bara en vanlig bil med grym prestanda som egentligen skulle köras på banan