5534
Sök

inspection? lyser..

287 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
hejhej, är ny bmw 318i 87 ägare, bilen har gått 23500mil nått sånt.. så när vi körde hem den så märkte jag att en lampa lyser på instrumentpanelen och ovanför lampan så står det inspection? lampan lyser rött.... undrar vad det är för nått

mvh
kim

volvo ska de va :)

155 Inlägg
13 januari 2008
bmw har ett antal lampor som lyser. När den är fullservad så lyser den gröna lampor och gula och röda. Ju mer du kör då släcks en grön lampa i taget, om det är så att den lyser rött nu så bör du lämna in bilen ganska snart på en service. så är det i min bil iaf.. nu vet inte jag om din bil har ett annorlundare system. Men kolla annars i service boken när servicen gjorde sist. kan ju hända att de glömt nollställa den om de serva bilen själva.

287 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
okej.. så det är inte nått jag behöver oroa mig för, är bara att den säger till att det är dags för en service?

155 Inlägg
13 januari 2008
aa men om den lyser rött så betyder det att du ska göra service och så säger bilen vilken slags service det är... i ditt fall inspektion 1, för inspektion 2 borde ha gjorts. är inte hundra men du kan nog lista ut det.

287 Inlägg
13 januari 2008
Trådstartare
va står inspection 1 och 2 för då? är 1 för typ oljebyte,filter.. sen 2 för kammremsbyte osv? eller?
Senast redigerat av kiiiimpa (13 januari 2008)

155 Inlägg
13 januari 2008
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=27 gå till denna sida så borde du se info om vad de olika servicarna innebär

Sök