ha funderat på om termostaten är kass för i sommras blev den för varm när man stod stilla men det kan ju berot på att den stod stilla och kylde redigt men det blir varmt inne i bilen va bara nån som sa att det kan vara skadligt för motorn om den inte blir tillräkligt varm
helt korrekt, inte bra om motorn inte kommer upp i arbets temp....brukar kunna ligga kring 90 grader, ja alltså generellt sett. Byt termostaten, är ju ingen direkt kostnad.
helt korrekt, inte bra om motorn inte kommer upp i arbets temp....brukar kunna ligga kring 90 grader, ja alltså generellt sett. Byt termostaten, är ju ingen direkt kostnad.
ok finns ju två olika termostater vinter och sommar tremostat vilken ska man ha ? svårt att byta ?
Bilmotorer har en kalluppfettning som vid låga motortemperaturer kan vara upp till 50% extra bensin. Denna reduceras när motorn blir varmare för att typiskt bli noll någonstans runt 50 till 70 grader.
/Göran
klimpan skrev:
märker ingen skillnad på bensin förbrukningen
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
tjacka en året runt termo så slipper du byta varje säsong .......beror på lite va d e för bil, lite vart den sitter, glöm inte att tjacka en termstathus packning åxå , kan se lite olika ut med antingen oring eller packning. Jag antar att det är nån av dina fordar det handlar om, sorry men jag meckar inte med tyska fordar, bara amerikanska, så d e inte samma shit lixom.
tjacka en året runt termo så slipper du byta varje säsong .......beror på lite va d e för bil, lite vart den sitter, glöm inte att tjacka en termstathus packning åxå , kan se lite olika ut med antingen oring eller packning. Jag antar att det är nån av dina fordar det handlar om, sorry men jag meckar inte med tyska fordar, bara amerikanska, så d e inte samma shit lixom.
hehe ok fans nån på mekonomen som bara hete termostat så antar att det är en året runt me packning och så:P det är ford scorpio 2.0 litaren.