2189
Sök

vart åker du på semestern???

1 808 Inlägg
7 februari 2011
Det blir en tripp till Sölvesborg ( Sweden Rock ) Göteborg ( Metaltown ) inge mer är inplanerat smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

158 Inlägg
19 februari 2011
Kan rekommendera bra resor under sommaren:
Egypten: Hurgada, Sharm el Sheikh
Cypern: Agia Napa
Spanien: Madrid, Gran Canaria, Tenerife
Montenegro: Budva, Sv. Stevan
Kroatien: Zagreb, Split, Zadar
Turkiet: Alanya, Antalya, Marmaris

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 februari 2011
Överskattat med semester.

Jag har sådan tur i år också att man kan jobba hela sommaren utan avbrott.

Betald semester från jobb 1, tar sedan tjänstledigt till det som fattas och kan på så sätt behålla mitt sommarvikariat på jobb 2. Brukar vara ca 10-12 veckor.

Jobbar 07-16 på sommaren och är alltid ledig på helgerna.
Med varierande jobb blir det aldrig tråkigt och känner inget behov av en svensson-semester.
Jobbar mycket hellre än att ligga på stranden, inte allt för pengarna men blir rastlös av att inte göra något.
Finns inget intresse alls att resa långt. Dagsutflykter hinner man med på helgerna.
Senast redigerat av Martin 9-3 (19 februari 2011)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2011
Ska till öland med Dennan900GL och gänget!
Ska bli så jäääävla kul alltså! big_smile
3 jänkare och en MC ska invadera böga-sand! big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

671 Inlägg
19 februari 2011
Om jag hinne  efter bytt blöjor så ska jag
Byta topp testa olika kammar.
Mappa bensin o e85
Bygga bakaxelupphängning
göra iordning inredning efter burbygge
Montera stolarna
Få iording på framvagnen

Därefter åka o fiska med fiskbilen där filmen Mavfly Madness spelades in
Därefter fiska i ett annat vatten det gjorts film om...
Sedan upp till Nordnorge på jakt efter mygg o sval fjälluft.

224 Inlägg
19 februari 2011
Får se om det blir Thailand i höst, vill vara där när det är Bangsaen speed festival http://www.bangsaengrandprix.com/index_eng.html. missade detta med två dagar sist (2009). Blir till att träffa tjejens släkt oxså när vi är där och titta på tomten med ca 50 bananplantor som vi köpt smile

345 Inlägg
19 februari 2011
I år blir det California. smile

247 Inlägg
20 februari 2011
Kroatien 4-6 veckor

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
20 februari 2011
Tynnerstroem skrev:

I en California? big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

345 Inlägg
20 februari 2011
FordRSC skrev:
Tynnerstroem skrev:

I en California? big_smile

Usch nej, men det kanske blir i en 73:a Pontiac cab. Ska åka runt och kolla på drag-racing, racing i saltöknen i El Mirage och lite träffar och swap-meets. smile
Senast redigerat av Tynnerstroem (20 februari 2011)

Finntrollet
640 Inlägg
11 mars 2011
vi ska till Öland en vecka i juni med ett par polare, samt åka Öland Runt som anordnas.

annars ska man bara chilla och softa. smile
Åland på jänketräff en vända och så klart Power Big Meet!!

Jo vars.

Gött mos
1 096 Inlägg
13 mars 2011
Amerika för Dragracingen, annars där det är varmt o gott smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Forummoderator
18 312 Inlägg
13 mars 2011
L.A. -> San Diego -> Las Vegas -> San F -> (Highawy one) -> L.A.

Resan tar 2 veckor och cirka 520 mil. Gjort den förut. Ska ha nåt riktigt Jänkejärn som hyrbil denna gång bara. Sist var det Nissan Altima.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
13 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:

Resan tar 2 veckor och cirka 520 mil. Gjort den förut. Ska ha nåt riktigt Jänkejärn som hyrbil denna gång bara. Sist var det Nissan Altima.

Tips: San Diego - > Grand Canyon ->  Hoover Dam - > Vegas -> Death Valley -> Yosemite NP -> SF. big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*

3 929 Inlägg
13 mars 2011
Dieselsmurfen: När jag var i USA förra vintern hade vi en -09 Chevrolet Suburban som hyrbil! Otroligt skön bil att åka i måste jag säga! Det skönaste jag någonsin åkt i.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Forummoderator
18 312 Inlägg
13 mars 2011
FordRSC skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Tips: San Diego - > Grand Canyon ->  Hoover Dam - > Vegas -> Death Valley -> Yosemite NP -> SF. big_smile

Jo, Dammen, Grand Canyon, Yosemite är avklarat sedan innan. Blir nog de igen. Sist sov vi över i satden "Williams" ett antal mil innan G.C. och när vi vaknade låg det 1 dm snö på vägen... Jänkare kan fan inte köra bil i snö! Har ett antal foton på G.C. i vinterskrud!!!

Kollade på "Old Faithful" i Yellowstone dessutom. Nja... Vindistrikten på vägen norrut var roligare!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 312 Inlägg
13 mars 2011
Thunderbird88 skrev:
Dieselsmurfen: När jag var i USA förra vintern hade vi en -09 Chevrolet Suburban som hyrbil! Otroligt skön bil att åka i måste jag säga! Det skönaste jag någonsin åkt i.

Ska kolla upp priser på en sån! Inte dumt att kanske kunna sträcka ut sig i baksätet/bagagen om den andra kör dessutom. Hatar dock regeln om "No open container" i bilen... Segt!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
13 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
FordRSC skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Jo, Dammen, Grand Canyon, Yosemite är avklarat sedan innan. Blir nog de igen. Sist sov vi över i satden "Williams" ett antal mil innan G.C. och när vi vaknade låg det 1 dm snö på vägen... Jänkare kan fan inte köra bil i snö! Har ett antal foton på G.C. i vinterskrud!!!

Kollade på "Old Faithful" i Yellowstone dessutom. Nja... Vindistrikten på vägen norrut var roligare!

Allright, härligt! big_smile Men som du skriver så skadar det inte att kika på det igen! Särskilt G Canyon och Yosemite, där man kan vandra en ny led varje gång man är där! Har du varit uppe vid Yosemite Falls?

*

Forummoderator
18 312 Inlägg
13 mars 2011
FordRSC skrev:
Dieselsmurfen skrev:
FordRSC skrev:

Allright, härligt! big_smile Men som du skriver så skadar det inte att kika på det igen! Särskilt G Canyon och Yosemite, där man kan vandra en ny led varje gång man är där! Har du varit uppe vid Yosemite Falls?

Nej. Yosemite falls missade vi tydligen. Däremot var vi i "Calico Ghost Town" på vägen mellan San Diego och Vegas vill jag minnas. Turistfälla! Undvik! Turistfällorna är ju många vilket vi lärde oss på vägen... En udda upplevelse var dock att vid högersväng så kör man mot rött! Många ilskna tutanden blev det innan våra US-vänner sa att det är så man gör! Gäller inte alla stater!

3 929 Inlägg
13 mars 2011
Vi körde runt 4 timmar om dagen när vi var i USA och det var en fröjd i just Suburban! Klår väldigt många bilar i komfort tycker jag.

Sök