5343
Sök

Hjälp! Bult som sitter fast i blocket

905 Inlägg
15 januari 2008
henkebenke skrev:
Vad du hade behövt innan du bröt av borren var:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=81086

jo precis dom där funkar ju bra innan man ha borrat ett hål i bulten?

204 Inlägg
15 januari 2008
engolf skrev:
flash_turbo skrev:
engolf skrev:

Blir det inte väldigt sprött om man "migar" från toppen på bulten upp 4 cm till en mutter?
Och så kommer man ju kanske ner så djupt. Finns det risk att man smälter aluminiumet när man håller på?

Om det e riktigt långt får man vänta o kyla ner det lite med lite vatten.. Har sj gjort det på min topp till grenröret.. och det va inga problem.. va riktigt långt in då och krånglade riktigt länge innan ajg använde denna metod... Funkar riktigt bra o sj kommer bara använda denna nu mera om det kommer gå av någon mer bult...

Om det är i alu ja:)
Och om man inte har tillgång till mig hemma i garaget då?

Tror du toppen kommer att hålla om man kapar en bult och skruvar in den med bara 2 cm gänga istället för 4cm? Kan ju inte vara så farligt att låta den biten sitta kvar där?...

som sagt tror ja inte det är alls farligt att den sitter kvar där så länge bulten får gänga ordentligt.. de märker du ju när du drar me momentet.. och de blir ju inge ras pga det där.. ända som du märker av är att topplockpackningen går.. om ens de..  ananrs ahde ja köpt svetspinnar ------------> som man värmer upp till dom smälter.. dom håller fortfarande forment ill du tar i något annat me dom. sen ner me bilen o på me vatten.. ett par pinnar o vips så kan du nog gänga ut den.. har funkat för min del!!!

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

1 703 Inlägg
15 januari 2008
loffe007 skrev:
henkebenke skrev:
Vad du hade behövt innan du bröt av borren var:
http://www.biltema.se/products/product. … emId=81086

jo precis dom där funkar ju bra innan man ha borrat ett hål i bulten?

Får han ur borren så kanske det finns en storlek som passar. Hoppas kan man ju göra.

5 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Tack alla.. skickade blocket till en gubbe nära oss med en riktig maskinhall.. han satt in en gängsats övanpå shitbulten, och har använt en kortare bult..
Har started bilen ikväll.. allt verkar OK.. så.. 'here's hopping!'
KOmmer att köra 30mil med den imorgon ,så hoppas allt är bra.. big_smile

Sök