2316
Sök

Köpt något till bilen som du vill varna andra för?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 januari 2008
Känns lite som den där "klaga-på-Biltema-tråden" som gick här för ett tag sen.

Bromsklossar köper jag inte därifrån, men bromsskivorna jag köpte fungerade skitbra.
Även deras verktyg med 10-års garanti fungerar fint.

Skulle väl vilja varna för dumma bilmekare som felbehandlar verktyg och annat dom köpt till bilen. Ofta är det inte prylens fel att den gick sönder utan användarens smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Thorssa
15 januari 2008
Trådstartare
FL3JM skrev:
Thorssa skrev:
LED-bakljus. Verka vara standard med för klena motstånd i dem vilket leder till släckta dioder.

Det är nog från märke till märke, jag vet att Altezza gör bra grejjer, dom är iaf starkt rekomenderade i dodge-forumen jag hänger på.

Jo så är det säkert. Fast de där hade ju inget vidare sortiment precis!

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2008
JapMax skrev:
Mortalis skrev:
Kan väl iaf avråda folk från naturavfettning som är ett påhitt av satan...som att spraya på vatten

Jag instämmer, och som en på Shell här i Motala sa.. "använd riktig elak avfetting ingen sån här värdelös miljövänlig skit de rekomenderar". Haha.. jag skrattade länge åt henne.

OK/Q8 naturavfettning suuuuuuuger! Biltemas e helt ok för 29:-!

Men värst å bäst ja har e nog fan de från Gekås i Ullared, e ju fan som tinner tongue

OEM <3

saabtok
1 306 Inlägg
15 januari 2008
Köpte en  polerings maskin på  rusta  hela polerhuvdet gick av  alltså axeln,  höll på köra in den i bilen  när den rammla av ..

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Avstängd
653 Inlägg
15 januari 2008
Greatsnyggo skrev:
Köpte en  polerings maskin på  rusta  hela polerhuvdet gick av  alltså axeln,  höll på köra in den i bilen  när den rammla av ..

Ja fy fan vilken skit dem är, jag har använt 3 såna maskiner från rusta, när den tredje gick sönder så sket jag i det o köpte en helt annan sort o annat märke, asså hela polerhuvudet gick av så alu axlen där gick i lacken så det blev ett stort märke i lacken, bilen var inte ens min hmm riktigt dålig skit är det.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Drygare än Yes
112 Inlägg
15 januari 2008
Det kan inte vara en chock för folk att prylar från billiga kjedior inte håller som andra.
Bruka hålla mig till enkla reglen att allt som är i tjockmetall håller ok på biltema. tongue

184 Inlägg
15 januari 2008
Haha. Det verkar som att alla har ngt att tillägga om just Biltema.. ingen som handlar ngn annanstans?
Jag handlade 17" Sommarhjul på däckgrossisten eller va dom heter i Örebro. Skulle få dom inom en vecka. fick dom efter över en månad. ringde och kollade efter några veckor å fick bara till svar att det var slut på deras lager. Varför ringer man inte eller skickar ett brev/mail å talar om sånt om man lovar leverans på en vecka.

MvH: Johan

4 571 Inlägg
15 januari 2008
Kjolpaket från Jba styling som importerar från extremedimensions

Ingenting passade överhuvudtaget i varken skärmkanter eller andra skarvar, det kunde skilja hela 1,5dm på passformen och det är ju garanterat feljgutet och ett fabriksfel.

Jag fick inte skicka tillbaka det till dem och få pengarna tillbaka utan dom sa bara "det är lite småjobb för att det skall passa" och om jag inte ville ha kvar det fick jag själv stå för frakten tillbaka till usa

Men när man måste förlänga en front 1,5dm på bredden och baken 1dm högre är det inte längre tal om passform längre utan fabrikationsfel.

5 198 Inlägg
15 januari 2008
Smajly skrev:
emil1986 skrev:
Allt på Biltema, är det inte fel på produkten redan i butiken går det sönder så fort det används. Gäller även icke bildelar t ex pennor, stövlar, fiskelina, väckarklocka, snöskyffel o s v. Stövlarna kanske man inte ska klaga så mycket på, de håller i några timmar i alla fall!

Men nu ska jag hålla mig till ämnet bildelar. Köpte en laddningregulator till Forden när jag hade den, den var bara halv. När jag kom tillbaka och klagade sa personalen att det ska vara så eftersom även de andra på hyllan också bara har halvklara från fabrik. Ja, vad ska man säga. Suck!

FELTEMA

Rätt märkligt va.. att du köpt halva butiken fast du säger att ALLT gått sönder.. Varför i hela fridens namn handlar du så jädra mycket där då?

Vissa lär sej aldrig.. å bara förtsätter lol

Gödseldräng
4 529 Inlägg
15 januari 2008
jag köper en hel del på biltema (inte lätt å va fattig ^^)
köpte ett par jobbarskor på ett företag som bara sysslar med jobbarkläder
gav 2600 för dom
gav 300kr för arbetsskor på biltema
och dom som kostade 2600 höll bara i 1 år och biltmeas har funkat bra mycket längre nu smile
och ja jag sliterut mina skor jävligt snabbt
köper mycket verktyg där aldrig nåt som gått sönder förutom 1 spärrhandtag men en liten svets där man byter håll så funkar det igen wink
köpte bromsklossar till volvon där och dom gnisslar inget än
köpt mätare på biltema funkar hur bra som helst
köpt el prylar där och inga bekymmer
tror bara att folk är så känsliga så fort en småsak går sönder så är allt skit
länge leve biltema smile

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
15 januari 2008
Smajly skrev:
emil1986 skrev:
Allt på Biltema, är det inte fel på produkten redan i butiken går det sönder så fort det används. Gäller även icke bildelar t ex pennor, stövlar, fiskelina, väckarklocka, snöskyffel o s v. Stövlarna kanske man inte ska klaga så mycket på, de håller i några timmar i alla fall!

Men nu ska jag hålla mig till ämnet bildelar. Köpte en laddningregulator till Forden när jag hade den, den var bara halv. När jag kom tillbaka och klagade sa personalen att det ska vara så eftersom även de andra på hyllan också bara har halvklara från fabrik. Ja, vad ska man säga. Suck!

FELTEMA

Rätt märkligt va.. att du köpt halva butiken fast du säger att ALLT gått sönder.. Varför i hela fridens namn handlar du så jädra mycket där då?

haha håller med varför gå dit över huvud taget? big_smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

1 174 Inlägg
15 januari 2008
En doftgran från micro.. En liten grön gran med lite lysen ock skit.. luktade så illa så jag slängde ut den direkt..

"If you're in control, you're not going fast enough"

819 Inlägg
15 januari 2008
nu tycker jag alla ska släppa biltema tjatet, folk har och kommer alltid att ha delade åsikter om detta. så lägg ner nu tycker jag smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Meister
6 763 Inlägg
15 januari 2008
Gummihuset.se vägrar att ge mig någon "ersättning" efter att jag beställt fälgar. De skulle ta 2 veckor men när de hade gått 8 ringde jag och frågade och de skulle ta 2 veckor till. Så den här veckan hoppas jag..

ClubJDM
531 Inlägg
15 januari 2008
Team-Adolfsson skrev:
jag köper en hel del på biltema (inte lätt å va fattig ^^)
köpte ett par jobbarskor på ett företag som bara sysslar med jobbarkläder
gav 2600 för dom
gav 300kr för arbetsskor på biltema
och dom som kostade 2600 höll bara i 1 år och biltmeas har funkat bra mycket längre nu smile
och ja jag sliterut mina skor jävligt snabbt
köper mycket verktyg där aldrig nåt som gått sönder förutom 1 spärrhandtag men en liten svets där man byter håll så funkar det igen wink
köpte bromsklossar till volvon där och dom gnisslar inget än
köpt mätare på biltema funkar hur bra som helst
köpt el prylar där och inga bekymmer
tror bara att folk är så känsliga så fort en småsak går sönder så är allt skit
länge leve biltema smile

så ska de låta, det är absolut inget fel på biltema

778 Inlägg
15 januari 2008
julas gargae  fläkt, Den röda fyr kantiga fläkten som ser utt som en varmlufts ungn, skule ha den i min kala garage som har sina sprikor den funka inte bra, fick 5+ i garaget när det var -10 där ute kosta 400kr har jag för mig rent skit sad

obs jag vet hur jag stavar.....

Meister
6 763 Inlägg
15 januari 2008
Sluskk skrev:
julas gargae  fläkt, Den röda fyr kantiga fläkten som ser utt som en varmlufts ungn, skule ha den i min kala garage som har sina sprikor den funka inte bra, fick 5+ i garaget när det var -10 där ute kosta 400kr har jag för mig rent skit sad

Men de kan ju bero på vad du här för isolering och hur stort de är. wink

5 198 Inlägg
15 januari 2008
camaro67 skrev:
Sluskk skrev:

Öppna väggar.. Inge tak,,,

Thorssa
15 januari 2008
Trådstartare
gamlingen skrev:
camaro67 skrev:
Sluskk skrev:

Öppna väggar.. Inge tak,,,

Hahaha!

2 123 Inlägg
15 januari 2008
Jag har handlat en del på biltema, bland annat pallbockar som klarar 3ton och kostar dubbelt så mkt på andra ställen. Precis samma modell dessutom.
Har massa verktyg därifrån som jag använder och inte ett enda har gått sönder, dock är avbitarn jag har lite för klen men dom har en grövre också så : )
Har 80m glasfiber från biltema hemma också, inge fel på det. Eller det är ju inte 80m kvar iofs men.
Enda jag aldrig skulle köpa på biltema är batteridrivna verktyg, typ skruvdragare. För använder man det mkt så funkar dom inte. Men för en hemma fixare som drar 10skruvar per år funkar det alldeles okej.
En sak från biltema har jag lyckats haft sönder och det var en batterikabelsko som var felgjuten, var alldeles för liten för mina trojanbatteriers poler. Var bara 1 av 6 som var så dålig.
MVH Fredrik

Sök