Planerat driftstopp 2/12 - 5/12

chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Den första helgen i december har jag planerat in ett driftstopp hela helgen för hårdvaru- och systemuppgraderingar. Garaget.org kommer att vara nere helt med start runt kl 15-16 på fredagen 2/12 fram till på måndag förmiddag 5/12.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SNap3 JapsRacer!
29 november 2005 · 198 Inlägg

Vilka hårdvaror kommer läggas till? smile

chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Det blir byte från mjukvaruraid till hårdvaruraid, samt OS-byte från Linux (Debian) till FreeBSD.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Holme
29 november 2005 · 1 417 Inlägg

men ååååh! Vad ska man göra då då? sad Kommer ju sitta som ett jävla mähä och inte veta var man ska surfa då smile

chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Holme skrev:
men ååååh! Vad ska man göra då då? sad Kommer ju sitta som ett jävla mähä och inte veta var man ska surfa då smile

haha, ja, jag vet inte. passa på och julstäda kanske? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Goffen Administratör
29 november 2005 · 2 974 Inlägg

Jag kräver att sånna här stop endast får utföras på nattetid mella 0.00-07.00 så det så.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
ventohuan Fartdåre!
29 november 2005 · 592 Inlägg

Blir lite tomt på nätet. Men uppgraderingar är ju aldrig fel.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Daniel T skrev:
Jag kräver att sånna här stop endast får utföras på nattetid mella 0.00-07.00 så det så.....

Jag hinner inte på en natt wink vill kunna testa ordentligt också iom helt nytt OS.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Deejay_Alive
29 november 2005 · 71 Inlägg

jag kan ju säga dig att debian funkar bättre än FreeBSD , helt klart är det så , men hårdvaruraid är ju inte fel wink

Senast redigerat av Deejay_Alive (29 november 2005)

chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Deejay_Alive skrev:
jag kan ju säga dig att debian funkar bättre än FreeBSD , helt klart är det så , men hårdvaruraid är ju inte fel wink

På vilket sätt fungerar debian bättre än freebsd menar du?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Deejay_Alive
29 november 2005 · 71 Inlägg

chrizz skrev:

Deejay_Alive skrev:
jag kan ju säga dig att debian funkar bättre än FreeBSD , helt klart är det så , men hårdvaruraid är ju inte fel wink

På vilket sätt fungerar debian bättre än freebsd menar du?

tycker det funkar stabbilare och är lättare att konfa..

chrizz Administratör
29 november 2005 · 11 783 Inlägg

Deejay_Alive skrev:

chrizz skrev:

Deejay_Alive skrev:
jag kan ju säga dig att debian funkar bättre än FreeBSD , helt klart är det så , men hårdvaruraid är ju inte fel wink

På vilket sätt fungerar debian bättre än freebsd menar du?

tycker det funkar stabbilare och är lättare att konfa..

Stabiliteten är det nog ingen skillnad på rent generallt. Däremot skiljer de sig under olika system. Debian saknar t.ex. stöd för AMD64 (det finns en icke officiell port för det dock, men inget "stabilt"). FreeBSD är mer beprövad kod också. Linux är mer ihopplock från världen över. De har båda sina för och nackdelar i diverse applikationer, men rent generellt är det ingen större skillnad ändå vill jag påstå. Mest en smaksak kanske. Jag känner att jag har mer kontroll under FreeBSD t.ex. och därför väljer jag att byta till det.

Debian är kanonlätt att konfigurera dock, jag håller med. Men freebsd är inte långt ifrån ändå om man bara orkar lära sig grunden. Men att den punkten automatiskt gör Debian bättre kan jag inte riktigt hålla med om. Det är en smaksak. Debian är för den late wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Holme
29 november 2005 · 1 417 Inlägg

chrizz skrev:

Holme skrev:
men ååååh! Vad ska man göra då då? sad Kommer ju sitta som ett jävla mähä och inte veta var man ska surfa då smile

haha, ja, jag vet inte. passa på och julstäda kanske? smile

Bra idé. Skulle behövas. Tror det blir så. smile

JohnnyN Rutinerad medlem
29 november 2005 · 1 938 Inlägg

Hmm, blir ju nog synd med en helg utan garaget hmm men det är planlagt på bästa möjliga helg big_smile just den här helgen har jag minst tid att sitta på nätet smile

Dj_funky
29 november 2005 · 121 Inlägg

vad ska man göra nu då :S Fåt väll gå ut i garaget!

Drönirettab
29 november 2005 · 21 761 Inlägg

Ja, man kommer nog att vara rastlös och ha abstinens.

energy
30 november 2005 · 12 Inlägg

Varför inte passa på att hugga en julgran??

Deejay_Alive
1 december 2005 · 71 Inlägg

chrizz skrev:

Deejay_Alive skrev:

chrizz skrev:

På vilket sätt fungerar debian bättre än freebsd menar du?

tycker det funkar stabbilare och är lättare att konfa..

Stabiliteten är det nog ingen skillnad på rent generallt. Däremot skiljer de sig under olika system. Debian saknar t.ex. stöd för AMD64 (det finns en icke officiell port för det dock, men inget "stabilt"). FreeBSD är mer beprövad kod också. Linux är mer ihopplock från världen över. De har båda sina för och nackdelar i diverse applikationer, men rent generellt är det ingen större skillnad ändå vill jag påstå. Mest en smaksak kanske. Jag känner att jag har mer kontroll under FreeBSD t.ex. och därför väljer jag att byta till det.

Debian är kanonlätt att konfigurera dock, jag håller med. Men freebsd är inte långt ifrån ändå om man bara orkar lära sig grunden. Men att den punkten automatiskt gör Debian bättre kan jag inte riktigt hålla med om. Det är en smaksak. Debian är för den late wink

Men jag är lat tongue

mnemic
1 december 2005 · 17 Inlägg

tack   för den bästa sidan på nätet!! vill jag bara säga!! mvh

Semlan
1 december 2005 · 3 Inlägg

skit oxå!!sad jag e typ bara inne i garaget, kommer bli helt desperat!sad sad ,, men hoppas det blir grymt efter helgen!!? smile big_smile aja, vill oxå säga tack för den absolut bästa sidan på nätet!!!....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang