5416
Sök

Opel Corsa -88 går ryckigt. o svårtstartad

551 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Tjena, bytte topplockspackning på fassans corsa -88, passade även på att byta kamrem.. bytte såklart olja o filter med.. nu när jag startade o körde hem bilen så rycker den fruktansvärt, tomgången e också orolig, den går bra 2 sekunder sen rycker o puffar det till så går den bra 2 sekunder o så samma visa hela tiden, o så dör bilen VÄLDIGT lätt när man ska köra iväg... inställningen för kamremmen är rätt t.om kom en opelmekaniker o kollade på den så remmen sitter rätt, men man kan ju kanske dubbelkolla det igen... funderar på om det e lambdan som spökar? hade ju av greröret o lambdan sitter ju där, så kanske av rörelsen den har tappat kontakt eller nåt???..
Senast redigerat av marven (16 januari 2008)

You can't B serious, oh K

644 Inlägg
16 januari 2008
Du har inte missat nån vacumslang nånstans..?

551 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
hmm ja jo, det kan ju vara de.. hade ju av allt, får kolla med startgas.. fler tips?

3 235 Inlägg
16 januari 2008
Jag tror det är kamremmen...
Om bilen känns kraftlös kan det bero på att remmen sitter fel. Det hade jag kollat först för att vara säker.
Ta ut stiftet på ettans cylinder och nolla den, samt lås kamaxeln i rätt läge och kontrollera att vevaxeln står rätt.

551 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
ok, nja den känns inte kraftlös, den bara rycker.. glömde skriva det att motorlampan tändes nu också när jag startade den sista gången, körde 4 mil med den utan några varningar alls, den bara smårycker hela tiden när man kör.. det rycker mycket värre när man ska komma upp i fart...
Senast redigerat av marven (16 januari 2008)

Sök