Jönssonligan jänkaren

Expoze
4 januari 2012 · 2 024 Inlägg

Som det står i inlägg 10 i denna tråden: Vägmätarställning, km: 79891
Dvs knappt 80000 kilometer, inte mil.
Som RD_87 skriver så slår antagligen mätaren runt vid 100000km oxå.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 januari 2012 · 14 058 Inlägg

Expoze skrev:
Som det står i inlägg 10 i denna tråden: Vägmätarställning, km: 79891
Dvs knappt 80000 kilometer, inte mil.
Som RD_87 skriver så slår antagligen mätaren runt vid 100000km oxå.

Håller med, den kan ha gått 7989, 17989, 27989, 37989 mil osv. osv.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
19 februari 2012 · 26 149 Inlägg

-BASmannen- skrev:

940R skrev:

Supra_MK2 skrev:
Fel det är en Chevrolet Impala av -63års modell

Skit också hur kunde jag ha så fel roll

Fel fel fel tongue De är en -64 big_smile Och jag vet hur olika årsmodeller av Impala ser ut, så ni behöver inte diskutera tongue

Ehm..detta var ju redan konstaterat..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
-Bazz3r- Team Breehäng
19 februari 2012 · 1 623 Inlägg

Mack skrev:

-BASmannen- skrev:

940R skrev:

Skit också hur kunde jag ha så fel roll

Fel fel fel tongue De är en -64 big_smile Och jag vet hur olika årsmodeller av Impala ser ut, så ni behöver inte diskutera tongue

Ehm..detta var ju redan konstaterat..?

Hahahaha jaha big_smile Orkade inte läsa igenom hela tråden lollollol

R1 3
└┼┤
2 4
joakim89
19 februari 2012 · 1 265 Inlägg

Var finns bilen numera?

crescentcompact
19 februari 2012 · 280 Inlägg

Tonefilm aktiebolag står fortfarande som ägare. De vet förhoppningsvis var den finns.

/Fredrik

Puchis
12 maj 2012 · 33 Inlägg

Kollade upp Impalan idag. Besiktigad i Vansbro 2011-09-01. Kan den stå undanställd uppe i dalarna tro?

Fick vid besiktningen med 3st 2or.
1. Positionslykta (4.2) bak höger ur funktion (osymmetrisk markering)
2. Antennfäste fram höger utformning olämplig
3. Stopplykta (4.3) höger ur funktion (EN)

3 senaste ägarna.

Ägare från 1994-02-18
Tonefilm Aktiebolag
klippvägen 3/svenska bio/
181 31 Lidingö

Ägare från 1989-06-01
Tonefilm AB
karlv 41
114 31 Stockholm

Ägare från 1987-08-31
Moviemakers Syd AB
Järnvägsgatan 23
269 62 Grevie

Senast redigerat av Puchis (12 maj 2012)

joakim89
12 maj 2012 · 1 265 Inlägg

Skulle de inte filmas 3 nya filmer nyligen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 maj 2012 · 14 058 Inlägg

Puchis skrev:
Kollade upp Impalan idag. Besiktigad i Vansbro 2011-09-01. Kan den stå undanställd uppe i dalarna tro?

Fick vid besiktningen med 3st 2or.
1. Positionslykta (4.2) bak höger ur funktion (osymmetrisk markering)
2. Antennfäste fram höger utformning olämplig
3. Stopplykta (4.3) höger ur funktion (EN)

3 senaste ägarna.

Ägare från 1994-02-18
Tonefilm Aktiebolag
klippvägen 3/svenska bio/
181 31 Lidingö

Ägare från 1989-06-01
Tonefilm AB
karlv 41
114 31 Stockholm

Ägare från 1987-08-31
Moviemakers Syd AB
Järnvägen 23
269 62 Grevie

Tydligen så är den i väldigt bra skick. Skittvåor!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
TLO
12 maj 2012 · 1 062 Inlägg

Har faktiskt pratat med Ulf Brunnberg rätt nyligen av en annan anledning, men kunde inte låta bli att fråga lite om inspelningarna. Han berättade att han mycket riktigt själv körde Chevan i varenda scen i filmerna, och att "det vrålade och skramlade mer än det rörde sig" med ett skratt. Men han tyckte den var charmig han med då han tycker bilar är kul, även om han sa att den var genomgående rätt risig. Mycket dubbeltrampa med gas och bromsning smile))

Han blev bra på att köra allt möjligt i filmerna, förutom Chevan körde han SL-Bussen fram o tillbaka i tagningar, Gruskranen nere på Jehanders, Bryggerilastbilen Volvo F7, mm dvs alla fordon han syns i i filmerna.

"You Go, we go!"
Mack Forum- och sitemoderator
12 maj 2012 · 26 149 Inlägg

TLO skrev:
Har faktiskt pratat med Ulf Brunnberg rätt nyligen av en annan anledning, men kunde inte låta bli att fråga lite om inspelningarna. Han berättade att han mycket riktigt själv körde Chevan i varenda scen i filmerna, och att "det vrålade och skramlade mer än det rörde sig" med ett skratt. Men han tyckte den var charmig han med då han tycker bilar är kul, även om han sa att den var genomgående rätt risig. Mycket dubbeltrampa med gas och bromsning smile))

Han blev bra på att köra allt möjligt i filmerna, förutom Chevan körde han SL-Bussen fram o tillbaka i tagningar, Gruskranen nere på Jehanders, Bryggerilastbilen Volvo F7, mm dvs alla fordon han syns i i filmerna.

Han var ganska duktig på att gena med den över trottoarkanter minns jag från filmen, haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
TLO
12 maj 2012 · 1 062 Inlägg

Mack skrev:

TLO skrev:
Har faktiskt pratat med Ulf Brunnberg rätt nyligen av en annan anledning, men kunde inte låta bli att fråga lite om inspelningarna. Han berättade att han mycket riktigt själv körde Chevan i varenda scen i filmerna, och att "det vrålade och skramlade mer än det rörde sig" med ett skratt. Men han tyckte den var charmig han med då han tycker bilar är kul, även om han sa att den var genomgående rätt risig. Mycket dubbeltrampa med gas och bromsning smile))

Han blev bra på att köra allt möjligt i filmerna, förutom Chevan körde han SL-Bussen fram o tillbaka i tagningar, Gruskranen nere på Jehanders, Bryggerilastbilen Volvo F7, mm dvs alla fordon han syns i i filmerna.

Han var ganska duktig på att gena med den över trottoarkanter minns jag från filmen, haha..

Stämmer smile Men sparades för det blev passande i filmen. Finns flera såna grejer.

"You Go, we go!"
Mack Forum- och sitemoderator
12 maj 2012 · 26 149 Inlägg

TLO skrev:

Mack skrev:

TLO skrev:
Har faktiskt pratat med Ulf Brunnberg rätt nyligen av en annan anledning, men kunde inte låta bli att fråga lite om inspelningarna. Han berättade att han mycket riktigt själv körde Chevan i varenda scen i filmerna, och att "det vrålade och skramlade mer än det rörde sig" med ett skratt. Men han tyckte den var charmig han med då han tycker bilar är kul, även om han sa att den var genomgående rätt risig. Mycket dubbeltrampa med gas och bromsning smile))

Han blev bra på att köra allt möjligt i filmerna, förutom Chevan körde han SL-Bussen fram o tillbaka i tagningar, Gruskranen nere på Jehanders, Bryggerilastbilen Volvo F7, mm dvs alla fordon han syns i i filmerna.

Han var ganska duktig på att gena med den över trottoarkanter minns jag från filmen, haha..

Stämmer smile Men sparades för det blev passande i filmen. Finns flera såna grejer.

Var väl lite "hans" stil, Vanheden. Han var ju ganska duktig på att köra över trottoarer med Jänkaren också, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Fredrushen Det Spinner På Driven
13 maj 2012 · 250 Inlägg

Haha jönssonligan impalan har varit drömbilen enda sedan man var liten wink Får hoppas att dom bevarar DNH350 så den inte bara blir övergiven smile

Besök gärna mitt projekt! =)
Volvo 740 GL "Knugen" (1990)
Volvo 142 Cab "Sörtcaben" (1969)
trichevys
9 oktober 2012 · 2 Inlägg

Subculturekid skrev:
Passar på att flika in med att Jönssonligans Impala har varit med i en annan film, eller rättare sagt tv-serie. Det är närmare bestämt i Fiendens Fiende ifrån 1990, när Carl Hamilton befinner sig i Norrköping. Det dyker då upp ett gäng raggare vid ett rödljus i en Impala med regnummer DNH 350.

http://www.youtube.com/watch?v=lmMNql991lA

det filmklippet var det jag som körde och 3 polare från sthlm och den ena polaren som ägde bilen och gör det fortfarande. bilen är en 63a och går i trafik fortfarande om inte ännu risigare än den var 1990

Mack Forum- och sitemoderator
9 oktober 2012 · 26 149 Inlägg

trichevys skrev:

Subculturekid skrev:
Passar på att flika in med att Jönssonligans Impala har varit med i en annan film, eller rättare sagt tv-serie. Det är närmare bestämt i Fiendens Fiende ifrån 1990, när Carl Hamilton befinner sig i Norrköping. Det dyker då upp ett gäng raggare vid ett rödljus i en Impala med regnummer DNH 350.

http://www.youtube.com/watch?v=lmMNql991lA

det filmklippet var det jag som körde och 3 polare från sthlm och den ena polaren som ägde bilen och gör det fortfarande. bilen är en 63a och går i trafik fortfarande om inte ännu risigare än den var 1990

Lite utförligare förklaring tack?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
ironhead volvoraggare
9 oktober 2012 · 4 776 Inlägg

vet att den bilen har eller finns på rådmansö om jag inte har helt fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Farleykarley
10 oktober 2012 · 406 Inlägg

Mack skrev:

trichevys skrev:

Subculturekid skrev:
Passar på att flika in med att Jönssonligans Impala har varit med i en annan film, eller rättare sagt tv-serie. Det är närmare bestämt i Fiendens Fiende ifrån 1990, när Carl Hamilton befinner sig i Norrköping. Det dyker då upp ett gäng raggare vid ett rödljus i en Impala med regnummer DNH 350.

http://www.youtube.com/watch?v=lmMNql991lA

det filmklippet var det jag som körde och 3 polare från sthlm och den ena polaren som ägde bilen och gör det fortfarande. bilen är en 63a och går i trafik fortfarande om inte ännu risigare än den var 1990

Lite utförligare förklaring tack?

Det är inte Jönssonligans Impala, utan en Biscayne från 63..

Volvo 740 T-5R "Sleeper" (1988)
Volvo 745 GL "Lågmilarn" (1986)
Volvo 745 GLT "The Globetrotter" (1991)
Evildan
10 oktober 2012 ·

Karlie skrev:

Mack skrev:

trichevys skrev:

det filmklippet var det jag som körde och 3 polare från sthlm och den ena polaren som ägde bilen och gör det fortfarande. bilen är en 63a och går i trafik fortfarande om inte ännu risigare än den var 1990

Lite utförligare förklaring tack?

Det är inte Jönssonligans Impala, utan en Biscayne från 63..

DNH350
Fabrikat: CHEVROLET 1869 IMPALA
Färg: SVART 
Fordonsår: 1964
Chassinummer: 4181869P6079IC
Fordonsslag: PB
Fordonsslagsklass: I

Ägare/Brukare
Namn: TONEFILM AKTIEBOLAG 
Adress: KLIPPVÄGEN 3/SVENSKA BIO/
Postnr: 181 31
Ort: LIDINGÖ
Förvärvsdatum: 1994-02-18

Farleykarley
11 oktober 2012 · 406 Inlägg

Evildan skrev:

Karlie skrev:

Mack skrev:
Lite utförligare förklaring tack?

Det är inte Jönssonligans Impala, utan en Biscayne från 63..

DNH350
Fabrikat: CHEVROLET 1869 IMPALA
Färg: SVART 
Fordonsår: 1964
Chassinummer: 4181869P6079IC
Fordonsslag: PB
Fordonsslagsklass: I

Ägare/Brukare
Namn: TONEFILM AKTIEBOLAG 
Adress: KLIPPVÄGEN 3/SVENSKA BIO/
Postnr: 181 31
Ort: LIDINGÖ
Förvärvsdatum: 1994-02-18

Jo tack, de flesta här inne vet redan att DNH350 är Jönssonligans Impala. Jättebra att du visade detta igen. roll

Det vi diskuterade var huruvida DNH350 var med i "Fiendens Fiende" eller inte, som länkas ovan. Mig veterligen kan man omöjligt se att det står DNH350 på regplåten, och det ser definitivt inte ut som Jönssonligans 64:a, utan snarare en 63:a.
Dvs - Det är INTE jönssonligans impala i filmen länkad ovan. Ni får gärna bevisa motsatsen genom att komma med konkreta bevis istället för att yttra sig om sådant man bara tror eller fått höra.

Senast redigerat av Karlie (11 oktober 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang