Biltemas avgassystem?

the_eagle
23 januari 2008 · 167 Inlägg

Hej!
Törs man köpa ett avgassystem på biltema? Får man någon bättre kvalitet om man t ex handlar på mekonomen eller speedparts? ska man byta katten om man byter hela systemet?det är inget fel på den.

Bmw 325iT 2006
camaro67 Meister
23 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Klart som fan att man kan köpa ett avgassystem på biltema. Men om du törs eller ej de vet jag inte. Det är garanterat inte värt de extra pengarna som de kostar att köpa på mekonomen  eller någon annanstans

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mackanol
23 januari 2008 · 2 079 Inlägg

biltemas avgassystem funkar skitbra, billiga och bra

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
caromania Forummoderator
23 januari 2008 · 9 296 Inlägg

Jag har inte köpt avgas på Biltema på 15 år. Den gången rostade det direkt, men de kan ha bytt leverantör sedan dess. Jag skulle testa om det innebar lite mindre pengar.
Katten kan du flytta om den passar.

Nån som testat deras nya universalrör?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Markus_MR2
23 januari 2008 · 761 Inlägg

nej, nej, nej. Köp inte på biltema eller någon annanstans. Lägg ett par tre hundra till och få rostfritt! Det är värt varenda krona!

Senast redigerat av Markus_MR2 (23 januari 2008)

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Clayton
23 januari 2008 · 80 Inlägg

Brukar vara tunnare gods i Biltemas än de lite dyrare avgasrören

caromania Forummoderator
23 januari 2008 · 9 296 Inlägg

Lägga till ett par tre hundra...? Men jag håller med dig i princip, hellre satsa på RF direkt. Det har du nog rätt i.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Kesler
23 januari 2008 · 3 650 Inlägg

caromania skrev:
Jag har inte köpt avgas på Biltema på 15 år. Den gången rostade det direkt, men de kan ha bytt leverantör sedan dess. Jag skulle testa om det innebar lite mindre pengar.
Katten kan du flytta om den passar.

Nån som testat deras nya universalrör?

jag kör på universalrören, tror jag, skiitbra grejjer!

engolf
23 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Biltemas avgas duger helt fint.
De flesta system börjar rosta efter en stund.
det du kan göra är att köpa en sprayburk med "hotpaint" och spraya rören innan du monterar de.
De håller de betydligt längre. Sist jag bytte till biltemas avgas höll systemet helt fint i 6 år, sen vet jag inte,sålde bilen.

pimpad740
23 januari 2008 · 812 Inlägg

precis samma tjocklek på godsen i vanliga rör å biltema..  likaså sånna som klagar på biltemas verktyg.. tror ni nån skulle vilja bli sponsrad av dom ifall de bara e skit? men köper man org system på biltema så har du väl ett par års garanti så va spelar de för roll? får du nå skit så är de bara att åka tillbax med de så får du ett nytt

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Tore Student
23 januari 2008 · 232 Inlägg

Biltemas rör borde det inte vara något fel på de är ju helgalvade.

ska man snacka om skitavgassystem så ska man titta på Simons fy fan de är ju kex av det på två dagar

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
twin_cam Smålänning
23 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Biltema kan ju knappast vara sämre än walker i alla fall. Farsan har det på skodan, och det är snart dags att byta igen, efter två år.

Har halvårgammalt walker på saaben, och det ser ut som det 18 år gamla originalröret efter ett halvår...

Håller med marcus_mr2, är bilen värd mer än kaffepengar så köp ett rostfritt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Thaien
23 januari 2008 · 933 Inlägg

pimpad740 skrev:
precis samma tjocklek på godsen i vanliga rör å biltema..  likaså sånna som klagar på biltemas verktyg.. tror ni nån skulle vilja bli sponsrad av dom ifall de bara e skit? men köper man org system på biltema så har du väl ett par års garanti så va spelar de för roll? får du nå skit så är de bara att åka tillbax med de så får du ett nytt

håller med

BMW M5 (1999)
barrre Evolution Garage
23 januari 2008 · 394 Inlägg

Markus_MR2 skrev:
nej, nej, nej. Köp inte på biltema eller någon annanstans. Lägg ett par tre hundra till och få rostfritt! Det är värt varenda krona!

Tror inte det skiljer 300 spänn direkt.... skulle väl snarare säga att ett rostfritt system kostar det dubbla eller mer om man jämför med biltemas priser på avgassystystem!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
PatrickJ
23 januari 2008 · 33 Inlägg

Biltemas system är ca 60% av sortimentet tillverkat i Sverige resterande delar är från Finland.. Universal systemen kommer från estland tror jag.. jag brukar sortera deras system hehe:)

evilaudio
23 januari 2008 · 16 195 Inlägg

biltemas universal funkar hur jävla bra som helst.. även deras katar funka bra smile   har bytt kat på 3 bilar sista tiden å kört me deras.. klarar besiktningen galant.big_smile

sen att de skulle skilja bara några hundra mellan biltemas å ett rostfritt system e rent S-S... får minst ge de 2-3 ggr så mycke.. om inte ännu mer..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Markolainen
23 januari 2008 ·

Biltema har lika bra avgassystem som alla andra ställen.

anvandare_12345
23 januari 2008 · 654 Inlägg

Markus_MR2 skrev:
nej, nej, nej. Köp inte på biltema eller någon annanstans. Lägg ett par tre hundra till och få rostfritt! Det är värt varenda krona!

Kom bara ihåg att rostfritt väger mer än vanligt stål!

båge montör och hobby mekaniker
23 januari 2008 · 2 672 Inlägg

jag kör hällre på biltema rör än på simons iaf! köpte en halvmeter simons 2,5" förra vintern, det rostade sönder på bara en vecka.. dock då obehandlat!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
caromania Forummoderator
23 januari 2008 · 9 296 Inlägg

båge skrev:
jag kör hällre på biltema rör än på simons iaf! köpte en halvmeter simons 2,5" förra vintern, det rostade sönder på bara en vecka.. dock då obehandlat!

Kom igen nu... Jag vet att Simons rör är usla, men en vecka...? roll

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang