2688
Sök

Blivande pappa eller mamma med intresse för bilar

559 Inlägg
25 januari 2008
Jag har en grabb som snart fyller 10 år.
Då jag saknat garage i många år så har det inte blivit så mycket skruvande. Mer än att försökt få bilarna genom besiktningen varje år. Grabben därimot har både gokart och cross. Har själv hållt liv i intresset genom att prenumerera på diverse biltidningar. När grabben blev lite större så började vi åka på Bilsportmässan så att han skall förstå att det finns en annan värld än datorer och sportvärlden.
Så snart börjar vi ett gemensamt projekt. Skall bara inreda klart verkstaden först. Annars blir det aldrig gjort.

Skall bli kul at lära honom allt man kan.

elektriker
36 Inlägg
29 januari 2008
jag o sambon får första barnet i mitten på aug
fick sälja av min bil för att få råd med diverse grejor pg a sambon inte har nåt jobb eller inkomst
men får väl mätta intresset efter plånboken framöver

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv

Alecci's fästmö
708 Inlägg
30 januari 2008
GRATTIS till alla i denna tråden big_smile

sj vet jag itne om jag vill ha barn men kanske nåndag nu när man hittat en helmysig kille men som sagt man e två om de där å de ska klart kännas rätt smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
30 januari 2008
Får gratulera alla:) själv så dröjer de nog ett tag till. Men angående hur man blir påverkad som liten och att de ska börjas i tid känner jag att jag måste bidra med 2 bilder;) ursäkta bilkvalitén

http://www.garaget.org/gallery/archive/26554/244157_zpz9y9.jpg
De ska börjas i tid! Här Poserar man som liten i farsans dragracing hjälm, notera även barnstolen med inbyggd ratt i bakrunden.wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/26554/244158_3asyfi.jpg
Poserar ihop med farsan som liten i Nynäs Oil Keps:)

V8 - 4 Life

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
30 januari 2008
fan vilka söta bilder på dig jockos.. big_smile säger även grattis till alla nyblivande pappor

204 Inlägg
30 januari 2008
Ack3 skrev:
ThaLeffe skrev:
Jag är beräknad 17e april.. första barnet big_smile o ta en titt vad ja bygger på.. bästa är att ja INTE får sälja för frugan... hon vill at barnen ska titta o hon ska säga titta junior där e pappan din!! big_smile

t-shirt beställd.. "Min pappa är snabbast"

Tjo.. Min sambo o jag ska ha vårt första barn tillsammans o de är beräknat den 29 Februari så de blir inte så mycket race för mig. vet ej om jag ska behålla bilen elr ej.. btw vet ni om de är en kille elr tjej??..

OK grattis får man väl säga då.. men varför känner du att du måste sluta hålla på med bilen? räcker inte pengarna? jag har inte haft de svårt me det där än.. och inte min kusin dok och han har en liten tös på 6 månader och det funkar för honom. men o andra sidan super ja inte varje helg o köper inge kläder .. utan någongång då o då när ja känner för de.. de gäller att prioritera som sagt..
Ang kön blir de en överaskning!!

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

Colaberoende
1 219 Inlägg
30 januari 2008
Ska bli Pappa (första gången) den 4:de Mars enligt beräkningarna. tror dock att den kommer tidigare (typ 29:de Februari).

Det har inte påverkat mitt bilintresse direkt men har däremot börjat tänka annorlunda när det gäller bilkörning, säkerhet i och utanför bilen samt att vi fick skaffa oss en kombi pg.a barnvagnen och sånt.

Visst sjutton kollar jag efter bilstyling fortfarande men oftast är det råsnygga Bilstolar eller leksaker till den lille.
Vi vet inte om det blir en kille eller tjej ännu men jag ska nog lyckas få  den bilintresserad.

/Ena

28 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Nu har vi kommit hem från sjukhuset med våran dotter
Hon heter Jasmine och kom ut i värden den 7/2-08 klockan 08;59 hon vägde 3438 gram och var 49,7 cm lång

http://www.garaget.org/gallery/archive/67254/254379_c3s9e5.jpg
Min Lilla Jasmine sover på pappas arm

Kolla min blogg
http://TheSmokey88.blogspot.com
MVH
TheSmokey

2 079 Inlägg
12 februari 2008
grattis big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

28 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Mackanol skrev:
grattis big_smile

Tackar så mycket

Kolla min blogg
MVH
TheSmokey

3 182 Inlägg
12 februari 2008
vart pappa till en dotter den 18 januari kl 20.08. som vägde 3320 ok va 49 cm. mitt bil intresse har nog växt en hel del mer nu ok hoppas att dottern tar efter intresset en del i jallafall. skulle läga in en bild men vet ej hur man gör så jag lägger in den bland min bil.

Volvonörd
1 187 Inlägg
12 februari 2008
Grattis killen, jag har själv en son på 3 år som är galen i bilar, sitter jag vid burken å surfar på gorg så ska han va med å kolla alla bilar som jag kollar in. Han är alltid med på cruisingar och bilträffar. Han sitter å kör bil bredvid mig fram när vi åker å härmar alla bilar han ser... Så nå mindre tid för min egen bil eller garage tid har jag inte märkt eftersom han alltid är med mig. Finns inget underbarare än å stå där å kolla när barnet kommer ut. Den känslan går inte att beskriva... Lycka till alla som väntar barn å ska ha snart!!! Ps, min son är min avatar....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

50 Inlägg
12 februari 2008
Min lilla knodd ska ploppa ut den 4/7 så det ska bli intressant. Sitter och funderar vad för kombi man ska skaffa sig, familjeracer eller en som är ganska slö men billig och åka med wink Men bilintresset kommer jag föra över till den lilla!

Det vet du!

28 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Hej hej vet inte om det är som kollar den här tråden längre men men
Det var ett tag sen jag starta denna tråd och det har hänt mycket på den tiden
Lite som har hänt då
Jag har blivit pappa igen till en lite son som heter viggo han kom till värden den 13/10-10
Mitt bil intresse har ökat en hel del nu tycker jag själv
Håller på med körkortet, kört på körskolan men nu har jag fått två personer att köra privat med.
Har hittar en familj bil.
Kommer up bild på den sen på min sida om dom inte tycker den är för ointressant som andra bilar jag har för sökt att lägga till.
Ha det så gott alla med små kottar där ute i bil värden

Kolla min blogg
MVH
TheSmokey

Supraman
2 300 Inlägg
9 januari 2011
Tycker synd om dom som tycker att när dom får barn så måste dom sluta med sitt intresse bara för just den anledningen att dom fått barn.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
9 januari 2011
The_Smokey skrev:
Lite som har hänt då
Jag har blivit pappa igen till en lite son som heter viggo han kom till värden den 13/10-10
Håller på med körkortet, kört på körskolan men nu har jag fått två personer att köra privat med.
Kommer up bild på den sen på min sida om dom inte tycker den är för ointressant som andra bilar jag har för sökt att lägga till.

Håller du på med körkortet nu? Blev du pappa vid 15 års ålder då eller? Lite nyfiken bara eftersom du blev pappa i början av -08.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 281 Inlägg
9 januari 2011
Vettemannen skrev:
The_Smokey skrev:
Lite som har hänt då

Håller du på med körkortet nu? Blev du pappa vid 15 års ålder då eller? Lite nyfiken bara eftersom du blev pappa i början av -08.

/Benny

Alla tar inte körkort vid 18 års ålder wink

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 januari 2011
Ska bli farsa den 6/2-11 för första gången.
Har inte förstått det än tror jag, så det har inte påverkat mig så mycket, förutom att det är dags att skaffa en större bil, och att jag har gått ner ca 5kg i vikt (skyller på att frugan käkar upp all mat wink)
Hon däremot har gått upp närmare 25kg, och bebisen sparkar och slår för fullt där inne.
På ultraljudsbilden slog bebisen en högerjabb, medans vänsterhanden agerade guard, så den kanske brås på sin far och blir en kickboxare den också wink

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
9 januari 2011
Brains skrev:
Vettemannen skrev:
The_Smokey skrev:
Lite som har hänt då

/Benny

Alla tar inte körkort vid 18 års ålder wink

Nej, det vet jag men det finns dom som blir pappa vid 15 års ålder!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
9 januari 2011
Blev pappa för första gången i oktober, den 18/10-10 föddes Anton, värdens sötaste lilla knodd... Mitt bilintressen har påverkats stort (kanske kan bero på annalkande 30-års kris också).

Håller på och ska fixa till hans rum i lite Disney Cars tema och självklart har pappa (jag) gått och köpt sig en ny projektbil, ska bli banräserhistoria.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök