2831
Sök

Billigaste sättet att ta hem delar från USA?

2 164 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Är det någon som vet hur man tar hem saker från USA så billigt som möjligt? Jag tänkte ta hem ett avgassystem.. Men vill inte betala allt för mycket i frakt, Nåt tips? smile

Mvh Dadde

"Life´s too short to drive a boring car"

Svindåre
1 433 Inlägg
25 januari 2008
vissa brukar ta kontakt med folk som importerar bilar därifrån och ber företaget att lägga in varan i bilen som ska importeras, då slipper du frakt. även kan företaget skicka varan som gåva (vet inte hur det är med så stora saker som avgassystem). rätta mig om jag har fel

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

VeeDub
319 Inlägg
25 januari 2008
ErskPersk skrev:
vissa brukar ta kontakt med folk som importerar bilar därifrån och ber företaget att lägga in varan i bilen som ska importeras, då slipper du frakt. även kan företaget skicka varan som gåva (vet inte hur det är med så stora saker som avgassystem). rätta mig om jag har fel

Att skicka något som gåva hjälper dig inte med frakten. Dock kan du slippa moms/tull om du har tur!

7 Inlägg
25 januari 2008
pricka i "gift" och packa om varan i en redan andvänd kartong + smutsa ner och i vissa fall repa något då slipper du tull och moms smile

Jag rullar...

2 164 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
ErskPersk skrev:

jag känner en som är i usa och skulle kunna köpa det till mig.. men jag måste veta hur han kan skicka det till sverige billigast.. kommer få betala frakt från företaget och till honom, några delstater emellan honom och företaget.. men från phoenix och till sverige, ska man skicka med fedex eller hur ska man skicka det?

"Life´s too short to drive a boring car"

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 januari 2008
dadde skrev:
ErskPersk skrev:

jag känner en som är i usa och skulle kunna köpa det till mig.. men jag måste veta hur han kan skicka det till sverige billigast.. kommer få betala frakt från företaget och till honom, några delstater emellan honom och företaget.. men från phoenix och till sverige, ska man skicka med fedex eller hur ska man skicka det?

USPS Express brukar nog dom jag köper av skicka med och det e inte så farligt dyrt, vill man snåla lite mer så kan man ju ta vanliga utan Express men då tar det ju lite längre tid.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Eliminator
1 441 Inlägg
29 januari 2008
Att skicka stora skrymmande paket typ avgas, däck, huv spoilerkit m.m. är det absolut dyraste som går att skicka, volym är det dyraste framför vikt. Ett tips är att skicka via tex jetcarrier, de skickar via flyg och båt. Du får en egen fiktiv adress i USA och får då en inrikes frakt i USA sedan samfraktas dina delar med många andra över atlanten vilket håller ner frakten rejält. Ta båt och få hem det relativt billigt.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
29 januari 2008
ErskPersk skrev:

Då får jag rätta dig. Företagen får inte skicka som gift. Trodde själv att det var så tills för ett tag sedan när jag skulle beställa lite. De kan dock skriva ner värdet, frakten är densamma oavsett värdet. dEt baseras ju på vikt och hur skrymmande det är.

Mvh

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

132 Inlägg
29 januari 2008
Företag kan mycket väl skicka produkter med gåva. Har bett alla mina företag att kryssa i gåva och det har inte varit några problem.
Det bästa är att höra runt hos företagen hur mycket frakten blir eftersom det skilljer sig radikalt från företag till företag..

//Rickard

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

El/automations- ingenjör
112 Inlägg
29 januari 2008
_Putteliten_ skrev:
Företag kan mycket väl skicka produkter med gåva. Har bett alla mina företag att kryssa i gåva och det har inte varit några problem.
Det bästa är att höra runt hos företagen hur mycket frakten blir eftersom det skilljer sig radikalt från företag till företag..

//Rickard

Då lurade jänkare-j**** mig. Han sa något i stil med "Because we are a registered company, we can´t send the package as gift"

Det kanske har med vikten att göra, tullen hade nog fattat att ett företag inte skickar coilovers på 25kg som gåva. Jag vet inte men det var vad han sa till mig iaf.

Mvh

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar

584 Inlägg
1 februari 2008
Om man känner nån som bor i USA så kan man ju skicka det som flyttgods o då slipper man ju iaf momsen o sånt men frakten blir väl den samma antar ja.

804 Inlägg
1 februari 2008
Har för mig det var fedex som skickade mitt avgassystem, komplett med grenrör och Y-delning så rejält skymande, gick på 130dollar om jag inte missminner mig helt (inte långt ifrån iaf).

Sök