Jag blir så satans sur... (familjeparkeringar)

gamlingen
26 januari 2008 · 5 198 Inlägg

Zairon skrev:

gamlingen skrev:

MrTurbo skrev:
Borde kosta 1600:- i böter att använda någon av rutorna man inte e berättigad till. Minst...

1600:-  ? 50% av månadslönen minst.. är man så jävla lat att man använder HK platserna så ska det kosta,,

Men shit, släpp det. varför ska det vara så mkt böter på ställa sig i handikappsrutan? Det är ju knappast värre än att köra för fort eller bryta en trafikregel.
Tro fan att folk ställer sig där, eller i familjerutorna då folk slänger upp dörrar i andra bilen o sen bara drar.
Själv parkerar jag inte i handikappsrutor, men därimot är familjerutorna vid maxi mölndal jäkligt schyssta. Handlar inte alltid om lathet, oftast så handlar det om att man är rädd om bilen!

DÅ kan du ju ställe dej längst bort på parkeringen.. där står sällan nån,,

Nico-the-kid
26 januari 2008 · 509 Inlägg

När vi ändå pratar handikapp tillstånd vad krävs?Att man haltade för 25 år sen eller vad?Har sett många "handikappade" hoppa ur bilen utanför Biltema och komma ut med några kassar.Kraftiga böter och indraget tillstånd tycker jag.Det är bra med strålkastar spolning när man kör förbi en bil som står på cykelväg eller dylikt.

Senast redigerat av Nico-the-kid (26 januari 2008)

Zairon Tyskstuk.se
26 januari 2008 · 630 Inlägg

gamlingen skrev:
kör man för fort eller bryter mot andra regler så drabbar det personen själv, använder man HK rutor så drabbar det nån annan,, tänk på det när ni ställer er på en sån ruta,, ni som använder den, använder den på grund av lathet,, inte av nåt annat själ

Haha, så om jag kör för fort så utsätter jag inte andra medtrafikanter för fara menar du?
Hade de normala rutorna varit lite bredare, och folk hade varit lite mer uppmärksamma och försiktigare med andra bilar brevid så hade nog många valt de vanliga rutorna.

Zairon Tyskstuk.se
26 januari 2008 · 630 Inlägg

gamlingen skrev:

Zairon skrev:

gamlingen skrev:

1600:-  ? 50% av månadslönen minst.. är man så jävla lat att man använder HK platserna så ska det kosta,,

Men shit, släpp det. varför ska det vara så mkt böter på ställa sig i handikappsrutan? Det är ju knappast värre än att köra för fort eller bryta en trafikregel.
Tro fan att folk ställer sig där, eller i familjerutorna då folk slänger upp dörrar i andra bilen o sen bara drar.
Själv parkerar jag inte i handikappsrutor, men därimot är familjerutorna vid maxi mölndal jäkligt schyssta. Handlar inte alltid om lathet, oftast så handlar det om att man är rädd om bilen!

DÅ kan du ju ställe dej längst bort på parkeringen.. där står sällan nån,,

Ja i många fall så tvingas jag att göra det... och gå hela vägen bort till affären, handla, gå med kassarna hela vägen tillbaka till bilen. Ont i ryggen är inget man får stå på handikappsrutan för, men det är något som gör det jobbigare att gå långt, och speciellt med tunga kassar.

Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2008 · 26 155 Inlägg

Zairon skrev:

AirOne skrev:

Zairon skrev:

Sopgubbarna hindrar jag inte, därimot så posten.. jo visst.. hade dom gått eller cyklat hade det inte varit några problem för dom.. men dom måste ju köra på trottoaren, och det kan väl inte vara lagligt igentligen?
Någon som är bilburen brevbärare här som brukar köra på trottoaren när ni delar ut post? Kör ni på trottoaren även om det står en polis o ser? Lite nyfiken...
Säger inte att jag har rätt i att stå framför brevlådan, även om jag inte har några andra alternativ, men tycker inte att brevbärare har rätt att köra på trottoaren heller.

Jag har provat distrikt med cykel och bil på ett och bara bil på andra. I samhällen - inte alla men dom jag känner till - så har vi dispens för att köra utan bälte och köra på trottoarerna. Nu säger jag inte att man kör där så mycket man kan men vad gör man då när man ska nå lådan och har - uträknat - 6 sekunder på sig på varje låda. Man har inte tid att kliva ut och in varje gång.
Och jo vi kan skita i att dela ut posten på enskilda adresser om det inte passar oss, tex inte skottat eller bil i vägen. Men snäll som man är så kliver man i djupsnön och halkar, eller går runt biljävlarna, allt för att posten ska komma fram och dom snälla goa kunderna inte ska gnälla.

Just ja. Jodå jag har kört på trottoarerna framför polisen. Dom vinkade. Jag vinkade. Och så var det med det. Har även blivit stoppad en gång, men då var det nyblivna aspiranter som var ute och tränande.

Okey, intressant! smile Alltid kul att veta sånt..
Därimot tycker jag absolut inte dom har "rätt" att göra en repa på bilen pga att man står i vägen. Finns ju oftast en anledning till varför man står där, vilket inte ni känner till. I mitt fall finns det ingen annan parkering. Då är det ju bättre att inte lämna ut posten.. faktiskt

Nej klart man inte siktar på att repa en bil som står i vägen, men jag menar att ägaren inte ska bli förvånad om dom nu varit så lata att dom har ställt sig i vägen och där är en repa på bilen. Oavsett om det är en brevbärare, ambulans, brandbil eller polis i utryckning som har krånglat sig förbi.
Jag kommer aldrig repa en bil med vilja, även om det har varit nära många gånger. Vi är liksom fler
än bara brevbärare som vill komma förbi..

Och det här med att lämna ut posten. Jag har bland annat lämnat posten under torkaren ett par gånger då det varit fullständigt omöjligt att komma fram på annat sätt - om jag inte har velat krypa över bilen dvs.
En gång - vilken tog priset rejält för årets idiot - var det en kund som jagade ikapp mig genom ett bostadsområde för att skälla ut mig. Jag kom med förklaringarna att det var solsken och inte en vindpust, samt det vanliga att vi har 6 sekunder på oss uträknat att få i posten i lådan och att vi inte har tid att kliva ur för varje gång. Jag tänker inte upprepa hans svordomar och hotelser men han ska vara glad att han lever idag, med tanke på mitt humör som för den dagen, var ovanligt kontrollerat.

Ja visst, jag känner inte till alla anledningar till varför folk ställer sig på alla dom mest underliga platser, men jag tror inte övriga befolkningen känner till en brevbärares vardag heller. Ni skulle gott följa med hela bunten så ni skulle få en liten inblick i alla fall.
Vore inte mer än rätt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
När vi ändå pratar handikapp tillstånd vad krävs?Att man haltade för 25 år sen eller vad?Har sett många "handikappade" hoppa ur bilen utanför Biltema och komma ut med några kassar.Kraftiga böter och indraget tillstånd tycker jag.Det är bra med strålkastar spolning när man kör förbi en bil som står på cykelväg eller dylikt.

Dolda sjukdomar. Ta t.ex mig. Har dåliga lungor p.g.a komplikationer efter en hjärt-lungtransplantation. Då syns inte handikappet. Men jag klarar inte att gå 100 meter utan att bli andfådd. Så det är inte bara folk som har rullstol, "haltar lite" eller något annat som syns. Eller en kompis till mig, 29 år nyss fyllda. Hon lider av reumatism. Det syns inte, men hon har hemska smärtor emellanåt.

Så tänk dig för vilka du hackar på innan du drar alla, som du så fint skriver, "handikappade" över en kam.

Testa det här: Ta en mycket smalt sugrör i munnen, på med en näsklämma och försök att springa samtidigt som du, när du andas ut att klämma till sugröret tills det blir tätt. Så jävla lätt har jag det... neutral

Funkar ungefär som astma, fast det finns inget bot för det mer än byte ena eller bägge lungorna igen... sad

Blir så jävla arg! Har inte fått uppleva en enda frisk dag på 33 år, så kommer det en skitunge och klagar på folk som inte mår bra.

Senast redigerat av Irmscher Vectra (26 januari 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Zairon Tyskstuk.se
26 januari 2008 · 630 Inlägg

AirOne skrev:

Zairon skrev:

AirOne skrev:

Jag har provat distrikt med cykel och bil på ett och bara bil på andra. I samhällen - inte alla men dom jag känner till - så har vi dispens för att köra utan bälte och köra på trottoarerna. Nu säger jag inte att man kör där så mycket man kan men vad gör man då när man ska nå lådan och har - uträknat - 6 sekunder på sig på varje låda. Man har inte tid att kliva ut och in varje gång.
Och jo vi kan skita i att dela ut posten på enskilda adresser om det inte passar oss, tex inte skottat eller bil i vägen. Men snäll som man är så kliver man i djupsnön och halkar, eller går runt biljävlarna, allt för att posten ska komma fram och dom snälla goa kunderna inte ska gnälla.

Just ja. Jodå jag har kört på trottoarerna framför polisen. Dom vinkade. Jag vinkade. Och så var det med det. Har även blivit stoppad en gång, men då var det nyblivna aspiranter som var ute och tränande.

Okey, intressant! smile Alltid kul att veta sånt..
Därimot tycker jag absolut inte dom har "rätt" att göra en repa på bilen pga att man står i vägen. Finns ju oftast en anledning till varför man står där, vilket inte ni känner till. I mitt fall finns det ingen annan parkering. Då är det ju bättre att inte lämna ut posten.. faktiskt

Nej klart man inte siktar på att repa en bil som står i vägen, men jag menar att ägaren inte ska bli förvånad om dom nu varit så lata att dom har ställt sig i vägen och där är en repa på bilen. Oavsett om det är en brevbärare, ambulans, brandbil eller polis i utryckning som har krånglat sig förbi.
Jag kommer aldrig repa en bil med vilja, även om det har varit nära många gånger. Vi är liksom fler
än bara brevbärare som vill komma förbi..

Och det här med att lämna ut posten. Jag har bland annat lämnat posten under torkaren ett par gånger då det varit fullständigt omöjligt att komma fram på annat sätt - om jag inte har velat krypa över bilen dvs.
En gång - vilken tog priset rejält för årets idiot - var det en kund som jagade ikapp mig genom ett bostadsområde för att skälla ut mig. Jag kom med förklaringarna att det var solsken och inte en vindpust, samt det vanliga att vi har 6 sekunder på oss uträknat att få i posten i lådan och att vi inte har tid att kliva ur för varje gång. Jag tänker inte upprepa hans svordomar och hotelser men han ska vara glad att han lever idag, med tanke på mitt humör som för den dagen, var ovanligt kontrollerat.

Ja visst, jag känner inte till alla anledningar till varför folk ställer sig på alla dom mest underliga platser, men jag tror inte övriga befolkningen känner till en brevbärares vardag heller. Ni skulle gott följa med hela bunten så ni skulle få en liten inblick i alla fall.
Vore inte mer än rätt.

Har man möjlighet att parkera på annat sätt borde man ju självklart göra det, själv har jag inga alternativ.. tyvärr! Blokerar inte brevlådan så att det är svårt att lägga i posten, men blockar såpassa att man inte kan köra på trottoaren...  Har aldrig fått en repa pga detta *peppar peppar*, och hoppas ju självklart på att inte få det heller tongue Är nog faktiskt räddare för små äckliga barn o deras bollar som det sparkas på okontrollerat ;D

Zairon Tyskstuk.se
26 januari 2008 · 630 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Nico-the-kid skrev:
När vi ändå pratar handikapp tillstånd vad krävs?Att man haltade för 25 år sen eller vad?Har sett många "handikappade" hoppa ur bilen utanför Biltema och komma ut med några kassar.Kraftiga böter och indraget tillstånd tycker jag.Det är bra med strålkastar spolning när man kör förbi en bil som står på cykelväg eller dylikt.

Dolda sjukdomar. Ta t.ex mig. Har dåliga lungor p.g.a komplikationer efter en hjärt-lungtransplantation. Då syns inte handikappet. Men jag klarar inte att gå 100 meter utan att bli andfådd. Så det är inte bara folk som har rullstol, "haltar lite" eller något annat som syns. Eller en kompis till mig, 29 år nyss fyllda. Hon lider av reumatism. Det syns inte, men hon har hemska smärtor emellanåt.

Så tänk dig för vilka du hackar på innan du drar alla, som du så fint skriver, "handikappade" över en kam.

Testa det här: Ta en mycket smalt sugrör i munnen, på med en näsklämma och försök att springa samtidigt som du, när du andas ut att klämma till sugröret tills det blir tätt. Så jävla lätt har jag det... neutral

Funkar ungefär som astma, fast det finns inget bot för det mer än byte ena eller bägge lungorna igen... sad

Blir så jävla arg! Har inte fått uppleva en enda frisk dag på 33 år, så kommer det en skitunge och klagar på folk som inte mår bra.

Ser inte att någon har klagat på dig. Han klagade på de som inte är handikappade, men har tillstånd för det.

Att han sen drog alla handikappade över samma kam är väl inte värre än "gamlingen" som drar alla som parkerar i "fel rutor" över samma kam.. att det BARA handlar om lathet...

Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2008 · 26 155 Inlägg

Har man möjlighet att parkera på annat sätt borde man ju självklart göra det, själv har jag inga alternativ.. tyvärr! Blockerar inte brevlådan så att det är svårt att lägga i posten, men blockar såpassa att man inte kan köra på trottoaren...  Har aldrig fått en repa pga detta *peppar peppar*, och hoppas ju självklart på att inte få det heller tongue Är nog faktiskt räddare för små äckliga barn o deras bollar som det sparkas på okontrollerat ;D

Oj vad poppis du ska vara hos brevbärarna då..
Inget ont menat, men varför inte bara skaffa ett garage om du nu har råd med en sådan bil?
Jag har en gammal 240 och har råd med garage. Din bil är säkert fin och säkerligen inte den
billigaste men då borde du väl ha råd med garage?
Eller är det väntetid på garagen som det är på vissa ställen här?

Man ser ju som inte fram emot den dagen det börjar brinna i kåken och brandbilarna vill fram.
Då skulle jag bli nervös när dom börjar knuffa den ur vägen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
26 januari 2008 · 6 170 Inlägg

På större parkeringar vid typ maxi, öb, lidl osv så ställer jag mig där det är mindre bilar eller där det är mindre "trafik" just eftersom jag är lite nojjig när det gäller parkeringar tongue

Skulle aldrig få för mig att ställa mig i en familje- eller handikappruta, jag kör inte en småfet familjebuss och jag har ett par ben som fungerar alldeles utmärkt.

Att ställa sig i sådana rutor utan att ha behörighet till det är bara löjligt.

Sen är det också kul att så många har så stora problem med att folk utan behörighet använder dessa rutor, vilket ju är ett ganska obetydligt "vardagsbrott", men samma personer kör dagligen för fort "bara för att.."

Säger inte att alla kör för fort men jävligt många fler än dom som snor familjerutor skulle jag tro och i slutändan e det väl ändå dom som kör fortare än dom/bilen klarar av som utgör den större faran ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Zairon Tyskstuk.se
26 januari 2008 · 630 Inlägg

AirOne skrev:

Har man möjlighet att parkera på annat sätt borde man ju självklart göra det, själv har jag inga alternativ.. tyvärr! Blockerar inte brevlådan så att det är svårt att lägga i posten, men blockar såpassa att man inte kan köra på trottoaren...  Har aldrig fått en repa pga detta *peppar peppar*, och hoppas ju självklart på att inte få det heller tongue Är nog faktiskt räddare för små äckliga barn o deras bollar som det sparkas på okontrollerat ;D

Oj vad poppis du ska vara hos brevbärarna då..
Inget ont menat, men varför inte bara skaffa ett garage om du nu har råd med en sådan bil?
Jag har en gammal 240 och har råd med garage. Din bil är säkert fin och säkerligen inte den
billigaste men då borde du väl ha råd med garage?
Eller är det väntetid på garagen som det är på vissa ställen här?

Man ser ju som inte fram emot den dagen det börjar brinna i kåken och brandbilarna vill fram.
Då skulle jag bli nervös när dom börjar knuffa den ur vägen..

Hehe, du svarade på det själv tongue Väntetid.. tyvärr! Hade jag haft garage så hade den stått där. Har och försöker få garage.. men ja.. det är inte det lättaste.. man vill ju inte ha vad som hellst eller var som hellst heller...
Brandkåren kommer förbi.. tror jag smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
26 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Zairon skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Nico-the-kid skrev:
När vi ändå pratar handikapp tillstånd vad krävs?Att man haltade för 25 år sen eller vad?Har sett många "handikappade" hoppa ur bilen utanför Biltema och komma ut med några kassar.Kraftiga böter och indraget tillstånd tycker jag.Det är bra med strålkastar spolning när man kör förbi en bil som står på cykelväg eller dylikt.

Dolda sjukdomar. Ta t.ex mig. Har dåliga lungor p.g.a komplikationer efter en hjärt-lungtransplantation. Då syns inte handikappet. Men jag klarar inte att gå 100 meter utan att bli andfådd. Så det är inte bara folk som har rullstol, "haltar lite" eller något annat som syns. Eller en kompis till mig, 29 år nyss fyllda. Hon lider av reumatism. Det syns inte, men hon har hemska smärtor emellanåt.

Så tänk dig för vilka du hackar på innan du drar alla, som du så fint skriver, "handikappade" över en kam.

Testa det här: Ta en mycket smalt sugrör i munnen, på med en näsklämma och försök att springa samtidigt som du, när du andas ut att klämma till sugröret tills det blir tätt. Så jävla lätt har jag det... neutral

Funkar ungefär som astma, fast det finns inget bot för det mer än byte ena eller bägge lungorna igen... sad

Blir så jävla arg! Har inte fått uppleva en enda frisk dag på 33 år, så kommer det en skitunge och klagar på folk som inte mår bra.

Ser inte att någon har klagat på dig. Han klagade på de som inte är handikappade, men har tillstånd för det.

Att han sen drog alla handikappade över samma kam är väl inte värre än "gamlingen" som drar alla som parkerar i "fel rutor" över samma kam.. att det BARA handlar om lathet...

Hmmm... Hur går det ihop då? Det är inte så lätt att få tillstånd, så de som inte har handikapp men tillstånd i bilen har nog sina föräldrars eller mor/farföräldrars bil. Då håller jag med om att det inte är smart att parkera på de platserna, om inte nån av de handikappade är med.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
ronne
26 januari 2008 · 796 Inlägg

är väl bättre o lära ungarna att inte slå upp dörrarna, utan smyga upp dom smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
engolf
26 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Att folk ska ha ensamrätt till större p-platser bara för att de har barn är ju helt orimligt.

Finns faktiskt överviktiga människor som också behöver extra p-utrymme, och människor som lider av en sjukdom som hindrar de rörlighetenn, eller folk med t ex långa/breda bilar.

Nu har jag en ganska liten bil, och är ung och frisk, men hade jag haft nånting av det ovannämnda, så hade jag garanterat struntat i om det var en familjeplats.

Bos
26 januari 2008 · 264 Inlägg

Jag parkerar så ofta jag kan på "familjeparkeringar" o handikappparkering, för att det är bekvämt. big_smile

Volvo v70 (2008)
IMPRAZERN Intresseklubben
26 januari 2008 · 673 Inlägg

Ksj skrev:
ÄÄÄh! Jag använder både familjerutor och handikappsrutor. Det brukar helt enkelt bli första bästa bara och sedan skiter jag brett i vad det är för ruta:P

hahah, brukar bli såhär med big_smile

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
IMPRAZERN Intresseklubben
26 januari 2008 · 673 Inlägg

MrTurbo skrev:
Kan bara inte begripa varför ni som inte har ungar skall använda de extra breda familjeparkeringsrutorna för???  Ni VILL alltså att vi med ungar i bilen skall slå upp dörrarna i bilen brevid? Är ni bara dumma eller lata, mest troligt är väl båda delarna. Sedan gnäller vissa om att en barnfamilj ger dem parkerinsbucklor i dörrarna. Hade ni utan ungar gett fan i våra platser hade många av de skadorna gått att undvika.

Platserna för handikappade verkar det också vara fritt fram att använda? Det finns INGA undanflykter, det finns INGA anledningar till att en frisk person utan barn skall använda någon av dessa platser.

Gör oss en tjänst, använd de vanliga parkeringarna! Det tjänar vi alla på i längden.

vill bara citera att alla parkeringsplatser blir som "familjeplatser" för min lilla bil smile

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
Germax
26 januari 2008 · 12 086 Inlägg

På dig låter de som vi får skylla oss själva att ni med snorungar slår upp lackskjador och bulor i våra dörrar? Bara för att familjeparkeringsplatserna är upptagna?

Jävla surkuk är vad du är! Bara ett jävla gnäll och elak ironi från dig jämt.

Liner
26 januari 2008 · 583 Inlägg

Men kan ni föräldrar inte uppfostra era ungjävlar eller? När jag va liten fick jag fan lära mig att respektera att de va andra parkerade runt bilen. Inte fan slok jag upp dörren då, då tog man de lungt. Men nu verkar de som att ungarna ska få slå upp dörrar och paja folks egendom utan att få ett straff för de. Det är förjävligt att ni inte fattar själva.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Mack Forum- och sitemoderator
26 januari 2008 · 26 155 Inlägg

JapMax skrev:
På dig låter de som vi får skylla oss själva att ni med snorungar slår upp lackskjador och bulor i våra dörrar? Bara för att familjeparkeringsplatserna är upptagna?

Jävla surkuk är vad du är! Bara ett jävla gnäll och elak ironi från dig jämt.

Tror nog folk slapp vara så "gnälliga och elaka" om folk kunde parkera där dom skulle
och därför såg till att man slapp diverse skador som lätt hade kunnat undvikas.
Citerat; "surkuk", slut på citat; kan du i så fall vara själv.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang