Jag blir så satans sur... (familjeparkeringar)

Noiseprojekt
27 januari 2008 ·

Hittade en gammal bild som är lite OT, men bara för att visa hur ignoranta folk är...
För er som inte ser så är det en V70 som står parkerad framför 3 (TRE!!!!) Parkering förbjuden skyltar..
http://www.garaget.org/gallery/archive/51520/241770_3moc00.jpg

Senast redigerat av Noiseprojekt (27 januari 2008)

Tega Yrkesförare
27 januari 2008 · 1 073 Inlägg

Det bästa vore väl om man kunde köra in i köpcentrumen och göra alla butiker drive in... roll
På så sätt slipper man alla parkeringsbekymmer...

(Ironi för ev trögfattade)

richardoo290 VOLVO for life..
27 januari 2008 · 2 113 Inlägg

maximus skrev:
Så många omogna personer det finns som inte borde ha körkort och bil.
Skrämmande

mm.. hmm

Junior2
27 januari 2008 · 139 Inlägg

riktigt tråkigt att få parkerings bucklor aldrig kul. har själv nyligen fått två bucklor små som 10öringar på min vänstra sida, fick syn det igår när jag tvättade bilen. hmm

vet ni varför skruvdragaren är klassad som ett av världens farligaste verktyg!?! Jo den har tillbehör som bittz ;) höhö!
Smajly
27 januari 2008 · 3 059 Inlägg

maximus skrev:
Så många omogna personer det finns som inte borde ha körkort och bil.
Skrämmande

WORD !!!

jes
27 januari 2008 · 582 Inlägg

Ksj skrev:
ÄÄÄh! Jag använder både familjerutor och handikappsrutor. Det brukar helt enkelt bli första bästa bara och sedan skiter jag brett i vad det är för ruta:P

word!!

hej
Noiseprojekt
27 januari 2008 ·

jes skrev:

Ksj skrev:
ÄÄÄh! Jag använder både familjerutor och handikappsrutor. Det brukar helt enkelt bli första bästa bara och sedan skiter jag brett i vad det är för ruta:P

word!!

Vad ni motsäger er själva!
I en annan tråd om yngres respektlöshet mot äldre så höll många med om att dom är totalt respektlös.
Kolla hur respektlösa ni själva är mot handikappade och barnfamiljer!

_Bobban_
27 januari 2008 · 39 Inlägg

Sen när så många pratar om lathet så kan man ju faktist gå ut och öppna dörren åt sina barn.

Handikapp har ja aldrig parkerat på, men familjeparkering ställer ja mej gärna på

Daaze Rent A Retard !
27 januari 2008 · 674 Inlägg

till alla som ställer sig på handikapp rutor,

tycker ni att det är sjysst mot sånna som mig (sitter i rullstol pga arbetsolycka) som måste kunna öppna dörren till max för att kunna få ut rullstolen. Fan va glada för att ni kan gå ist för att försöka tjäna några meter till ingången, det är så jävla lågt, familjeparkeringarna skiter jag fullständigt i för där finns det inget som kan bevisa att du inte har ett barn med dig, kan lika gärna lämnat honom där inne hos sin mor/far eller någon annan person, men skit samma, tänk om ni hänsynslösa va ute o sladda lite med vinterpulkan, får sladd o frontalkrockar med en lasbil, ni bryter  ryggen eller nacken o blir förlamad, och så kommer ni där sen o ska parkera och så står det en lat jävel som inte orkar ! gå 50m extra ?? det är ju helt absurt !!

skämmes tamefaaan !!

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Xoff Volvo tönt... =)
27 januari 2008 · 2 344 Inlägg

Är nybliven förälder å har ännu hittils inte kunnat stå på en familje parkering, det har helt enklet aldrig varit någon ledig, å det är ofta man ser barn lösa personer ställa sig där... trisst tycker jag...

Å så verkar detta med Familje parkeringarna vara lite missförstått... Jag tolkar inte famlije rutorna till att användas till ouppfostrade barn, utan till folk som jag som behöver lite extra plats för att få ut tex bilbarnstolen ur framsätet, eller få ut barnvagnen ur baksätet ifall den inte får plats i bagaget...

Jag har själv aldrig obefogat ställt mig på varken Handikapps eller Familje parkering, dock har man väll kanske stått på lastzon nån gång men aldrig så jag har stått i vägen...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Chrill27
27 januari 2008 · 553 Inlägg

Daaze skrev:
till alla som ställer sig på handikapp rutor,

tycker ni att det är sjysst mot sånna som mig (sitter i rullstol pga arbetsolycka) som måste kunna öppna dörren till max för att kunna få ut rullstolen. Fan va glada för att ni kan gå ist för att försöka tjäna några meter till ingången, det är så jävla lågt, familjeparkeringarna skiter jag fullständigt i för där finns det inget som kan bevisa att du inte har ett barn med dig, kan lika gärna lämnat honom där inne hos sin mor/far eller någon annan person, men skit samma, tänk om ni hänsynslösa va ute o sladda lite med vinterpulkan, får sladd o frontalkrockar med en lasbil, ni bryter  ryggen eller nacken o blir förlamad, och så kommer ni där sen o ska parkera och så står det en lat jävel som inte orkar ! gå 50m extra ?? det är ju helt absurt !!

skämmes tamefaaan !!

Sant, familjeparkeringar skiter man i, även fast jag inte parkerar där, men jag skulle inte bry mig om någon gjorde det utan ungar i bilen.. men en handikapplats är fruktansvärt respektlöst då många kanske bara kan använda dem och det funkar inte att stå 50 m längre bort... men en familj kan ju parkera på vanliga platser - har ju funkat förr

Opelmadness German cars, quality and beyond
27 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Daaze skrev:
till alla som ställer sig på handikapp rutor,

tycker ni att det är sjysst mot sånna som mig (sitter i rullstol pga arbetsolycka) som måste kunna öppna dörren till max för att kunna få ut rullstolen. Fan va glada för att ni kan gå ist för att försöka tjäna några meter till ingången, det är så jävla lågt, familjeparkeringarna skiter jag fullständigt i för där finns det inget som kan bevisa att du inte har ett barn med dig, kan lika gärna lämnat honom där inne hos sin mor/far eller någon annan person, men skit samma, tänk om ni hänsynslösa va ute o sladda lite med vinterpulkan, får sladd o frontalkrockar med en lasbil, ni bryter  ryggen eller nacken o blir förlamad, och så kommer ni där sen o ska parkera och så står det en lat jävel som inte orkar ! gå 50m extra ?? det är ju helt absurt !!

skämmes tamefaaan !!

Jag håller med dig fullt och fast! Även om jag inte har något synligt handikapp, (dåliga lungor) så klarar jag inte att gå de extra metrarna det blir när nån ignorant sate har glidit in på handikapprutan.. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Mäki Långsam Perfektionist
27 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Jag har full respekt för Handikappsrutorna, jag ställer mig hellre längst bort på parkeringen så inget kan hända med bilen.
Men jag har aldrig ens sätt en såkallad familjeruta, vart finns dom?

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Mortalis VW-nörd?
27 januari 2008 · 4 332 Inlägg

ICAs stormarknader verkar vara de som prioriterar familjerutorna, uppenbarligen tror de att det finns en eller två barnfamiljer som handlar hos dom bara, resten är singlar eller så hehe wink Så de bör väl egentligen ta bort dom helt. Verkar ju skapa massa irritation bara

Kom på att jag sett dessa vid Allum köpcentrum i partille, finns väl 2-3st på sin höjd, på ett köpcentrum med ica maxi och 100 butiker. hehe, nice..

Senast redigerat av Mortalis (27 januari 2008)

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
28 januari 2008 · 661 Inlägg

Well åker jag upp på väla eller citygross eller ngt annat sånt skit med mustangen ställer jag mig över två rutor. Detta enbart för jag tittar för mkt på sopranos och dels för att jag inte vill att ngn skall slå upp bildörrar på min bil för ren avundsjuka. Men helt seriöst, kan väl fatta handikapp parkeringar men familjeparkering?... Då borde man ju ha bil över 500 000 parkering, homo parkering, glassbilsparkering om man skall segregera parkeringsrutor också

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Bommen Team Pro5
28 januari 2008 · 313 Inlägg

Erick skrev:
När jag besöker stormarknader och affärscentrum etc ställer jag mej längst bort och dubbelparkerar, i den mån att det finns många lediga platser så att ingen möjligtvis skulle kunna bli utan pga min parkering.
Är det tajt med platser ställer jag mej som vanligt och hoppas på det bästa. Har hänt att jag fotat regplåtar på bilarna brevid mej ifall att det är en skada när jag kommer tillbaka.

Har aldrig stått på en handikappplats därimot.

mvh
Erick

Sådär gör jag med.. dock så kan juh bilarna hinna köra och bytas ut mot en annan som också hinner köra..

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Bobo
28 januari 2008 ·

Kan inte bry mig mindre om en familjeparkering, är väl ingen sjukdom att ha barn. Väljer man att skaffa barn får man väl även räkna med det negativa ibland också, nu brukar jag inte personligen inte stå på dem men har ingen respekt för en sådan ruta.

Bommen Team Pro5
28 januari 2008 · 313 Inlägg

Nej men då kan vi juh säga såhär... alla ni som tydligen verkar skita i handikappades behov.. ni kan juh skriva era regnummer här i tråden så ska jag glädeligen smälla upp dörren i sidan på er bil om jag någon gång stöter på er.. blir så urbota iriiterad på folks jävla attityd i dagens läge..

Blir förövrigt också irriterad på folk som ska ställa sig på "privata" parkeringar.. har en personal parkering på jobb.. står där någon annan bil så får dom ta mej fan flytta sig.. är det ingen inne i butiken på jobb så ställer jag mig bakom och lägger en lapp i rutan på deras bil.. så får dom komma och be mig snällt när dom ska iväg.. så kanske jag flyttar mig.. är där sen bulor på min bil så har jag deras reg nr.. så enkelt är det..


Var bara tvungen att skriva av mig lite jag med..

Mvh/ Daniel K

Senast redigerat av Bommen (28 januari 2008)

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Kanelbullen
28 januari 2008 · 1 722 Inlägg

Oj så fint o bo i byn Gratis parkering och fritt fram att parkera var du vill ... wink wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
ironhead volvoraggare
28 januari 2008 · 4 776 Inlägg

ja vem fan blir inte förbannad när man får upp en bildörr i sidan på sin bil näää större rutor

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang