2925
Sök

Bränsleproblem på BMW

64 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Tjena! Jag har då införskaffat mig en BMW 316i (E30). Allt har fungerat fint tills ja körde en lång sträcka idag, tänkte på att när jag vrider på tändningen så pumpar bränslepumpen bensin hela tiden, den slutar aldrig även om jag inte startar bilen. (På min volvo 740 stängs den av efter någon sekund).

Den har gått perfekt maskinellt sätt tills idag, då den helt plötsligt började hacka lite på gasen, så jag stannade vid en mack och testade att gasa lite. Bränslemätaren gick då från 42 liter till ca 32 liter...Den röda servicelampan började även lysa.
Sedan körde jag iväg och varvade ut motorn ordentligt på växlarna och då slutar hackningarna och den röda lampan att lysa samt att bensinmätaren återgår till 42 liter.

Min o farsans teori är då att den trycker in en massa bensin hela tiden av någon anledning vilket gör att den surnar till eller att de bildas ett övertryck som gör att den går ojämnt, men varför gör den detta i sådana fall?

Någon som är duktig på BMW??

MVH// Thomas

study
772 Inlägg
27 januari 2008
på min bmw så var bränsleslangarna inte så fina kolla på dme två stycken som kommer in under servon ungefär.

64 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
moose46019 skrev:
på min bmw så var bränsleslangarna inte så fina kolla på dme två stycken som kommer in under servon ungefär.

Okej får kolla det då, har kollat reläet men det var de inget fel på...

Sök