Nån som vet hur LLM sitter på -05 GTI?

Evil_E
27 januari 2008 · 111 Inlägg

Har precis stoppat i ett "JR" bomulls/olja filter då jag läste faktarutan om öppna / sportlutfilter här på forumet.
I texten står att olja filtret är preppad med kan om man har lite otur sabba luftmassemätaren, vilket kanske inte är så bra..


"Oljan måste vara i lagom mängd. Den följer i viss mån med luften. Bilar med luftmassemätare som mäter luften med strömförande värmetrådar kan få problem med oljebeläggning på trådarna. Det ändrar motståndet i dem och slutligen kan de brinna av.
Oftast i samband med överoljning av filter och filter som sitter väldigt nära mätaren."

Min fråga till den som vet är som följer:
Sitter LLM tillräckligt långt ifrån filtret på Golf GTI - 05 för att man ska slippa oroa sig?
Ger ett dylikt filter verkligen så pass mycket bättre flow än ett original att det skall vara värt "risken"?

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
MeloveGolf Vw trimmare
27 januari 2008 · 2 995 Inlägg

det ger ingen effekt om det är det du syftar på bara bättre ljud....om det är värt risken får du själv avgöra jag har då aldrig varit med om dålig lmm körde 10k mil men min gammla min lmm mådde lika bra men nån % chans att lmm pajar finns ju där...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang