5955
Sök

Tuffare ljud till en Audi A3 8L 1.6?

3 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om det räcker med att bara byta ut den sista ljuddämparen på min bil för att åstadkomma ett högre ljud?

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 januari 2008
Ja det tycker jag låter som en bra ide, finns ju olika sorters dämpare, men Simons är bra grejer, släng i ett öppet filter med, då får du ett gött insugsljud med : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

28 januari 2008
Larsson_Power skrev:
Ja det tycker jag låter som en bra ide, finns ju olika sorters dämpare, men Simons är bra grejer, släng i ett öppet filter med, då får du ett gött insugsljud med : )

nja, det är delade meningar om simons. själv tycker jag att det låter hemskt. Jag föredrar Remusdämpare istället. det låter kungligt big_smile

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 januari 2008
mickinho skrev:
Larsson_Power skrev:

nja, det är delade meningar om simons. själv tycker jag att det låter hemskt. Jag föredrar Remusdämpare istället. det låter kungligt big_smile

Okej ! Det finns som sagt mängder med sorter! ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 231 Inlägg
28 januari 2008
njaa jag skulle nog aldrig heller dra på en simons dämpare på min bil , tycker inte dom låter det minsta , inte på a3 turbo iaf ...
Remus och Ferrita kanske kan vara någonting för dig ? Remus kostar ju så det beror på hur möe pengar du vill lägga ... men du får ett enormt skönt ljud ....

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
28 januari 2008
Eller om du ahr lite ont om pengar så skiter du i ljuddämparn å sätter ett rakt rör. Garanterat häftigt ljud!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

3 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Har ni några förslag på ett öppet filter till a3:an (1.6l) med årsmodellen -99? tongue

Dessutom undrar jag om detta http://sv.bsr.se/products/4900317/  filter passar till en audi a3 1.6?

Någon som kan hjälpa mig smile, skulle gärna vara nöjd ifall någon gav direkt en link till någon ljuddämpare till en a3 1.6... tack på förhand!

Sök