6056
Sök

vibrationer på en saab 9000

493 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Hej jo det är så att jag har en liten fundering det är så att det är något som låter vibrerar när motorn precis har startat går över efter ca 5-10min eller något sådant. det vibrerar någonstans runt av pumpen när jag öppnade motorhuven och kollade ingen annanstans förutom runt där har ingen aning vad det kan vara för något någon som har haft samma eller har någon ide?

Mvh
Martin

2 164 Inlägg
30 januari 2008
Kolla hur dom övre motorfästerna är. Är de mycket sprick bildning i dom kan de vara dom.
Eller har du väldigt hårda kan de också vara ett problem.

MVH

F

493 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
okej det ska jag kolla upp dom borde inte vara för hårda tror jag för det är orginal grejerna som sitter på. men tycker det är skumt att det typ håller på bara en stund sen slutar det helt och man hör ingenting.

2 164 Inlägg
30 januari 2008
Kanske dags att kolla över motorn så de inte är nått med den som gör att de blir dom viberationerna.

MVH

F

Smålänning
7 887 Inlägg
30 januari 2008
Nått gjort med motorn?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 295 Inlägg
30 januari 2008
ett tips är att kolla över dom 2 nedre motorfästen då dom är hydrauliska.. dom kan bete sig sådär nät dom börjar säga upp sig.

493 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
nej motorn är helt orginal förutom att jag har stoppat dit en styrenhet och magnetventil från en fulltryckare. ahh ok jag ska kolla dom i botten då för jag tycker sj det är lite underligt när det vibrear när manstartat den och sen så slutar det och man hör ingenting. men det övre motorfästet såg bra ut iaf vad jag kunde se men ska kolla igenom allt till helgen och se vad det kan vara för någoting och det låter runt ac pumpen på passargerarsidan längst fram vid lampan sitter den.

493 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Det kan inte vara så att det är kamkjedjan som börjar ge sig eller spännarna? jag kom ju på det att det kunde bli vibrationer då. men har kollat en extra gång och dom övre motorfästena är hela och inga sprickor i. och allt ljud kommer runt ac pumpen längst fram vid lampan på passargerar sidan.

2 164 Inlägg
1 februari 2008
Kolla så de inte är lagren i AC pumpen eller att de är så att AC pumpen inte är fastskruvad som den ska.

Kolla de.

MVH

F

493 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
där sade du något riktigt bra big_smile kan ju vara lagren i ac pumpen tongue för det är runt där det vibrerar tongue ska kolla upp detta till helgen får skruva ner ac pumpen och ta mig en titt där big_smile grannen har ett bra garage så det blir varmt och skönt med ^^ tack för tipset smile

Sök