3671
Sök

Volvo 745 turbo går knappt alls.. hjälp!

122 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
Hej helt plötsligt började min 745 turbo gå illa som fan. Svårstartad men går på tomgång ett tag. håller man lite gas så går den riktigt om man gasar så dör bilen av nästan. Smäller om bilen ur luftfiltret.
Det som är gjort med bilen efter att den blev konstig är : Bytt toppackning,insugspackning,avgaspackning,bränslefilter,luftmassemätare,alla vakuumslangar,olja,oljefilter,tändstift. Har även rengjort massa saker. Sen har jag provat byta bränsletrycksregulator,tryckrör och tändspole.. Har någon nåt förslag eller vet va det är skriv snälla:)

volvonörd
116 Inlägg
31 januari 2008
va för årsmodell??

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
31 januari 2008
är du säker på att lufmassemätaren va hel då?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

The one and only
1 091 Inlägg
31 januari 2008
Har du block eller toppmonterad fördelare? Om den mot förmodan sitter i blocket kan det vara kamremmen som hamnat en kugge fel. Men jag tror mer på luftmassemätaren om du nu inte satte dit en sprillans ny tongue
Kolla även tommgångsmotorn smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

122 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Det är en 1990 årsmodell. Ja luftmassemätaren va hel. Tog den från min 945 turbo innan den åkte till skroten.

125 Inlägg
1 februari 2008
Kollat fördelaren så det inte är massa överslag där? Syns på den om det är massa svarta streck i den! Men det låter lite som nån var inne på att ev den kuggat fel, skulle jag def kolla upp också!
Senast redigerat av j0jje_ (1 februari 2008)

122 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Kollade fördelaren med. Där va skitigt som fan men gjorde iordning det.. Men det är lika bra o testa byta så ska se om jag får tag i en idag. Tack

122 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Kamremmen är också bytt o sitter som den ska. Tomgångsmotorn och spjällhuset är rengjort

125 Inlägg
1 februari 2008
945turbo_ skrev:
Kollade fördelaren med. Där va skitigt som fan men gjorde iordning det.. Men det är lika bra o testa byta så ska se om jag får tag i en idag. Tack

Okej var det skitigt å svart så har det varit överslag, kan fort vara det då, men orsaken varför kanske är nån kabel eller liknande, funkar det inte byta lock och rotor så kolla alla kablar också!

122 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Har nu även bytt fördelare och tändkablar men funkar inte:( provat byta tändmodul nu med. Några mer förslag?

40 Inlägg
2 februari 2008
945turbo_ skrev:
Har nu även bytt fördelare och tändkablar men funkar inte:( provat byta tändmodul nu med. Några mer förslag?

Kollat jorden te bränslemodulen o tändmodulen?

122 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
ja kollat det med:(

220 Inlägg
3 februari 2008
kollat svänghjulsgivaren?

122 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Nej det har jag inte kollat. Var sitter den?:S

The one and only
1 091 Inlägg
3 februari 2008
945turbo_ skrev:
Nej det har jag inte kollat. Var sitter den?:S

Den sitter i överkant av växellådans sprängkåpa. En svart sak med en kabel som går in i den smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

122 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Okej får jag kolla upp imorgon då. Tack:)

Överladdad!
530 Inlägg
3 februari 2008
var de lika nr på luftmassemätarn som du montera då?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

122 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Ja det va samma nummer

Sök