Tjena, Har ett problem med min golf. nu är det så att jag ska tabort den främre biten av avgasröret alltså röret ifrån grenröret till första ljuddämparen.
jag har lossat alla 6st skruvar och tagit bort klammern mot resten av röret men jag vet inte hur jag ska få bort röret det sitter med 6st skruvar/muttrar men det sitter 2 st "öron" på själva plattan som ska emot grenröret, och just dom 2 öronen tar emot överallt i motorrummet, hur ska jag få bort röret? måste jag demontera styrväxel och krängninshämmare för att tabort ett rör? det låter larvigt tycker jag.
förslag? har även försökt vända och så men tar emot hela tiden med öronen.
hur långt har du rivit röret.. från katten elle? .. man brukar få hissa upp bilen rätt högt så man kan vrida röret 180 grader å den plocka ner de..
nope, har ingen katt i min bil. det är dom nyare som har det. det är precis vid första ljuddämparen efter grenröret så går det 2 st smala rör ner till en ljuddämpare som blir ett rör med en skarv till en annan ljuddämpare. det är själva röret direkt efter grenröret som sitter på ljuddämparen som jag inte får bort. okej, så det går inte på annat sätt utan att behöva hissa upp bilen högt? och utan att tabort ngt? eller är det enda raka när man inte har ngn 4 pelar lyft eller så?