7738
Sök

rasad koppling 855 t5-r

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
hejsan. min koppling på 855an börjar bli jävligt dålig. hur jobbigt är det att byta kopplingen på den? hade tänkt göra det nu i helgen samt packboxen när ändå lådan är borta. är det så mkt jobb som folk säger att det är. har hört att man får riva hela hjulhuset på förarsidan för att kunna ta ner lådan.

visst det är inga problem att göra det men tänkte bara höra om folk vet hur mkt det är o hur lång tid det bör ta? jag har skruv vana o har bytt koppling på många bilar. men aldrig på en framhjulsdriven bil.

mvh

Björn
Senast redigerat av Gloremir (6 februari 2008)

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
6 februari 2008
När jag bytte på min pappas Volkswagen Caddy så tog det ca 8 timmar första gången. Och där kunde jag faktiskt komma åt att byta lameller utan att ta bort hjulupphängningen.
Senast redigerat av THEBADGUY (6 februari 2008)

Allt för den där jävla hatten!

4 506 Inlägg
6 februari 2008
Att byta på 850 är inte ngt man ber om. Mkt jobb.
Du får sänka subbframen m,m.

Kan du andas kan du dö.

Fortare än kvickt
241 Inlägg
6 februari 2008
jag fick just ett kopplingsras på min t5-r och lämnade in den på volvo idag. tydligen så måste de först skruva sönder motorn ovanifrån, sen börjar de skruva underifrån för att sedan, precis som du skriver, ta ut lådan vid vänster hjulhus. 5800 kostar bara själva jobbet på volvo sen tillkommer då delarna som behövs. priset visar ju att det är en del jobb tyvärr..

Akta lacken pappskalle!

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Att byta på 850 är inte ngt man ber om. Mkt jobb.
Du får sänka subbframen m,m.

suck. aja tur att man har tillgång till grejer iaf. blir att rulla ut stagean o ställa den i andra garaget så jag kommer åt billyften + motorlyften tongue har ju hela helgen på mig så. jobbigt att åka med slirande koppling när man måste ha den till jobbet

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Gonken skrev:
jag fick just ett kopplingsras på min t5-r och lämnade in den på volvo idag. tydligen så måste de först skruva sönder motorn ovanifrån, sen börjar de skruva underifrån för att sedan, precis som du skriver, ta ut lådan vid vänster hjulhus. 5800 kostar bara själva jobbet på volvo sen tillkommer då delarna som behövs. priset visar ju att det är en del jobb tyvärr..

nja tänker ju defenetivt inte lämmna in den för det. då får det ta sin tid. koppling har jag skaffat. + ny tryckplatta

4 506 Inlägg
6 februari 2008
Slirande koppling o turbo är ju ännu jobbigare big_smile

Kan du andas kan du dö.

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
jupps. topp hastigheten är just nu 85. sen slirar det bara så in i helvete. men men börjar riva på fredag kl 5 så tongue blir från jobbet till garaget. frugan blir väll inte glad men hon förstår ju att det måste göras

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
jaga hemkommer för ca 30 min sedan. var tvungen att åka o köpa cigg. påhemvägen rasar kopplingen helt. fick åka hem på 2:an tongue men men är ju bara 50 i stan iaf. så bilen blir stående tills på fredag tills den ska in i garaget o föhoppningsvis klar på lördag smile

Sök