Hondan Civic -89 slår ingen gnista från tändstiften . Varför?

candyboy
6 februari 2008 · 60 Inlägg

Det började med att man var tvungen att starta 2-3 gånger innan motorn börja jobba och igår så ville bilen inte starta alls. Vi började med att grannen hjälpte till med att starta med hans bil. Kopplade på startkabel i hans batteri och i min. försökte ett par gånger sen ville inte hans bil starta sen sad...In i garaget och ta ut dem tändstiften som va på mot några nya och så märkte vi att det inte fanns någon gnista som kom från dem nya tändstiften. VAD KAN DET BERO PÅ??

caromania Forummoderator
7 februari 2008 · 9 296 Inlägg

candyboy skrev:
Det började med att man var tvungen att starta 2-3 gånger innan motorn börja jobba och igår så ville bilen inte starta alls. Vi började med att grannen hjälpte till med att starta med hans bil. Kopplade på startkabel i hans batteri och i min. försökte ett par gånger sen ville inte hans bil starta sen sad...In i garaget och ta ut dem tändstiften som va på mot några nya och så märkte vi att det inte fanns någon gnista som kom från dem nya tändstiften. VAD KAN DET BERO PÅ??

Huvudrelät skulle jag tippa på. Det sitter (väl?) bakom mittkonsollen någonstans. Man kan öppna relät och löda om alla punkter. inte så komplicerat som det låter. Det finns en websida där det tydligt visas steg för steg. Googla på Honda main relay så hittar du säkert dit.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang