4813
Sök

Info om små Filmkameror?

Japsare
508 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Ja o en grupp personer ska spela in film me bilarna, men vi tänkte andvända oss lite av små kameror som tex sitter bakom framhjulen, på huven, skuffen o liknande.
Men då till problemet, vi har inga små kameror att sätta utan på bilarna.
Om nån vet vad dom heter, var dom finns att köppa o kåstnader skulle vi bli väldigt tacksamma.
//GrEEn NeoN

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

9 108 Inlägg
7 februari 2008
Brukar kallas helmetcam, bulletcam eller actioncam typ.. Finns mycket sådant på Ebay, ska man köpa i Sverige brukar dom gå på 1500 styck i alla fall...

Kolla upp vad det är ni behöver, om ni ska koppla ihop den med t.ex. en DV-kamera eller om den ska spela in själv (brukar bli riktigt kass kvalité med dom billigaste) osv.

Japsare
508 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Tack MilleN, ska kålla upp de smile

-My Way - Side Ways!-

9 108 Inlägg
8 februari 2008
Säg gärna till om du hittar någon kamera som verkar nice som man kan koppla via DV-in, är sugen på en själv men orkar inte leta wink

schtek
478 Inlägg
8 februari 2008
MilleN skrev:
Säg gärna till om du hittar någon kamera som verkar nice som man kan koppla via DV-in, är sugen på en själv men orkar inte leta wink

hahahah

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
8 februari 2008
jag har denna. ATC2K Action Cam säljes på bla www.netonnet.se för 1495

Smoke Tires Not Drugs.

9 108 Inlägg
8 februari 2008
mickecorrado skrev:

Har du spelat in någon film så man kan se hur det blir? Är lite skeptisk till kvalitén på dom som spelar in själva, kan lika gärna tejpa fast digitalkameran någonstans då känns det som, blir faktiskt hyfsad kvalité med den.

Skulle helst vilja koppla in en lins med sladd till dv-kameran.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
8 februari 2008
MilleN skrev:
mickecorrado skrev:

Har du spelat in någon film så man kan se hur det blir? Är lite skeptisk till kvalitén på dom som spelar in själva, kan lika gärna tejpa fast digitalkameran någonstans då känns det som, blir faktiskt hyfsad kvalité med den.

Skulle helst vilja koppla in en lins med sladd till dv-kameran.

Här är en testfilm.

[video]http://www.garaget.org/video/fgv8ec3cfixp[/video]

Smoke Tires Not Drugs.

3 113 Inlägg
8 februari 2008
finns det micar på dessa kamror? då lär ju dom inte vara så jättebra, eller hur?

Semper Fi

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
8 februari 2008
cebT skrev:
finns det micar på dessa kamror? då lär ju dom inte vara så jättebra, eller hur?

Det finns mic på kameran.

Smoke Tires Not Drugs.

3 113 Inlägg
8 februari 2008
mickecorrado skrev:
cebT skrev:

Det finns mic på kameran.

ger det bra ljud da?

Semper Fi

3 113 Inlägg
9 februari 2008
då menar jag såklart stillastående.. smile

Semper Fi

Japsare
508 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
finns de allså en mic i en action cam?!roll
såg ju inte ut att vara allt för kass kvalite på din kamera "mickecorrado" smile

-My Way - Side Ways!-

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
9 februari 2008
Kan tilläggas att den har mycket dålig ljuskänslighet funkar bara i dagsljus.

Det finns ingen display att titta på för att se om man har juserat kameran rätt.

Skall se om jag kan filma lite idar med mic isället för tillagd musik.

Den är även vattentät ner till tror det var 3 meter.
Senast redigerat av mickecorrado (9 februari 2008)

Smoke Tires Not Drugs.

187 Inlägg
9 februari 2008
Vart oxå sugen...men hittar ingenstans hur länge man filmar med ett minneskort på 2gb,samt hur länge batterierna räcker?

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
9 februari 2008
AtroxS2 skrev:
Vart oxå sugen...men hittar ingenstans hur länge man filmar med ett minneskort på 2gb,samt hur länge batterierna räcker?

2gb minne ger en timmes film med bästa kvaliten. Batteri tiden vet jag inte men två aa baterier driver den.

Smoke Tires Not Drugs.

9 108 Inlägg
9 februari 2008
Tycker det var lite dålig bild faktiskt, ljuset slogs om vid minsta ändring. Får leta efter någon typ av lins med sladd som man kopplar till DV-in på dv-kameran istället. Någon som vet något om sådana?

5 089 Inlägg
9 februari 2008
www.ludawebshop.se där har du det du letar efter millen, trådlös, så man måste ha en mottagare och sen måste man koppla den i en kamera eller dator för att kunna spara\se filmerna.

\Lindgren

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
10 februari 2008
Montera kameran ute på backspegeln igår, ljudet blev kass då micken inte sitter så bra skyddad mot vindbrus. Så skall man filma med motorljud så är montering på hjälmen inne i bilen det bästa alternativet.

Smoke Tires Not Drugs.

296 Inlägg
10 februari 2008
En polare har en sådan actioncam. men har för mig att den inte klarar av speciellt höga hastigeter dvs att det ser inte ut som det går speciellt fort om man nu skulle vilja visa det..?

Sök