3966
Sök

behöver snabba svar!! kan jag ha rattlåset i när jag ska skruva av ratten?

287 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
hejhej, behöver snabba svar då jag är mitt uppe i mekandet.. ska montera i den nya ratten.. så sitter muttern till orginalratten nå så in åt helve**e, så jag undrar om jag kan ha rattlåset i och sen ta i utav bara f*n?? går de? elelr kommer jag bryta av rattlåset då eller nått??? sen kåpan under själva ratten där kablarna sitter, den får jag inte bort?? har tagit bort skruvarna som håller i den men den vägrar att lossna..

behöver snabba svar!

Mvh kim
Senast redigerat av kiiiimpa (8 februari 2008)

volvo ska de va :)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 februari 2008
är det på E30in ?
då är det ingen risk att du drar sönder rattlåset ^^
när jag plockade bort ratten i min 320 så satte jag i rattlåset och tog en lång hylsa til lett spärrskaft och tog ett långt rör sen så stog jag utanför bilen och hängde mig i röret ^^
men mutterjävlen lossande inte yikes och jag vägde ca 100kg då tongue så det håller

287 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
okej:P men hur fick du bort skiten då? och aa det är på e30:in
Senast redigerat av kiiiimpa (8 februari 2008)

3 650 Inlägg
8 februari 2008
i med rattlåset å sätt ett ben mellan ratten åsså era bara att lossa skiten tongue lite 5-56 lr liknande kan också hjälpa till

287 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
fick bort ratten nu.. men hur ska jag göra med tutan då? finns ju inga kontakter så jag bara kan koppla på direkt:S någon som vet hur jag ska göra för att få tuta???

helt galen
388 Inlägg
8 februari 2008
Tutade bilen innan? Försök ta reda på hur tutan funkar i gamla ratten, det underlättar för att få det att funka med nya...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 februari 2008
hmm finns ju 1 plus kabel som sitter i orginal ratten
har för mig att jag drog en minus ifrån tändnigslåset till tutan och det funkade fin fint smile
men är inte 100 på att det är så jag gorde men tror det iallafall

287 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
okej... får klura lite.. för drog ström så det funkade och allt men när jag svängde fullt åt höger eller vänster så gick kablarna av som jag dragit strömen med.. så får klura ut lite:P

Sök