2713
Sök

Fått höra att man får mindre effekt med Invidia avgassystem?

187 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Fick höra att man fick mindre effekt med Invidia avgassystemet än det vanliga eftersom man inte får mindre motstånd vid avgasssystemet.

Stämmer det??

62 Inlägg
8 februari 2008
Nej det stämmer inte.

transportkonsult
284 Inlägg
8 februari 2008
fonzeka skrev:
Nej det stämmer inte.

Jag säger inte att du pratar i nattmössan eller så. Men har du någon fakta att stödja ditt argument på?

Bottles are for babys. Real men get blown.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 februari 2008
Men det beror helt på vilken kamaxel och motor framförallt. En del kamaxlar måste ha ett visst avgasmotstånd för att få ut effekt, en del kamaxlar ska man köra med raka rör.

Däremot, håll er borta från K&N filter, det är mitt enda tips.

Efter 40 mil tappar du runt 5% motoreffekt pga att det släpper igenom för mycket skit.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

187 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Men om man har en motor som min Honda Type-R då?

1 364 Inlägg
8 februari 2008
på min honda crx så gick den inte sämre iaf,,, snarare tvärt om big_smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 februari 2008
Stephane_ skrev:
Men om man har en motor som min Honda Type-R då?

Om det sitter en orginal kamaxel så kan jag med 99% säkerhet säga att det lär bli bättre effekt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

62 Inlägg
8 februari 2008
Hampusd skrev:
Jag säger inte att du pratar i nattmössan eller så. Men har du någon fakta att stödja ditt argument på?

Finns massvis med dynos som backar upp det, bara att googla.
I princip alla eftermarknadssystem ger mer effekt så länge de inte konstruerade helt åt helvete.
Originalsystemet är 1.7" på de smalaste ställena så det är inte så konstigt att man frigör effekt när man byter.

Sök