5977
Sök

300d, tar lång tid innan den sjunker i varv

1 418 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
ska iväg och kolla på en w123 300d idag men det är ett problem med den, när den är varm så tar det lång tid innan den sjunker i varv när man släppt gasen, ägaren sa att de kunde bero på skit i dieselpumpen men vet inte om det stämmer, vad tror ni?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 418 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
ingen som vet?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)

m3-lappis
10 februari 2008
är det bara så när den är varm ? det kan inte vara något som kärvar? är inte säker men det kan hjälpa med att köra injection-clean i den? kostar ju inte många kronor

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 februari 2008
Har den sånna där snoffsiga funktioner som ABS, anti-spinn etc ??

Satt iaf och läste i Saabs WIS igår och såg att om däckdimensionen bak och fram skiljde för mycket trodde bilen att den spann eller nått och lät inte varvet gå ner när man släppte gasen.

Är det sånt där krimskrams på bilen kan det ju vara likadant ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 418 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
det är förövrigt en 82a så inga sånna funktioner.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
10 februari 2008
Sannorlikt fjädrarna i centrufugalregulatorn i insprutningspumpen som börjar ta slut...

Kolla med dieselmeken på www.dieselclubsweden.se om han kan hjälpa dig

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök