4909
Sök

Helt olaglig?

424 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Är det kört helt att ha den här vingen ute på vägarna?
http://rr-p.se/webshop/index.php?main_p … cts_id=509

16 197 Inlägg
10 februari 2008
jepp.. den e för "vass"..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

424 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Får väl slipa till den då:D

933 Inlägg
10 februari 2008
Är det 30 cm vingen får va? Alltså hög

16 197 Inlägg
10 februari 2008
meatos skrev:

kanske inte riktigt så ja mena.. tongue  kolla på vingen på min jetta.. den typen av vingar brukar va ok å besikta me för e "slimmade" me karossen..  inget som sticker ut liksom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
10 februari 2008
meatos skrev:

Tyvärr kommer du nog aldrig kunna köra lagligt med den där.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

424 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Finns det nån kolfibervinge som är laglig då? Eller nån annan som skulle passa?

933 Inlägg
10 februari 2008
Är det till rover du ska ha en ny vinge?

424 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Ja tänkte det. ska lacka om den nu i vår och nya koya gtr4 ska på. dock vet jag inte riktigt vilken färg exakt men liknande.

Wankel
1 080 Inlägg
10 februari 2008
i stort sett allt utom original är olagligt så..

MDS Västerås

933 Inlägg
10 februari 2008
Jag tycker du ska ha kvar vingen eller köpa någon större vinge inte mycket större då

424 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Jag letar för fullt

5 089 Inlägg
10 februari 2008
lagen säger väll att det inte får "sticka ut" på sidorna, vingen måste går ner på sidorna mot bagageluckan (eller va man ska säga)  så alla "downforce" vingar är olagliga men t.e.x impreza vingen går ner på sidorna så den är laglig.

\Lindgren

12 086 Inlägg
10 februari 2008
Finns 100 olika oftast lika luddiga lagar om vingar. En av dem är ett de måste va förankrade i ändarna. Vilket denna vinge inte är, alltså negativt =/

Blyfot
142 Inlägg
10 februari 2008
en polare till mig hade en kolfibervinge på sin mondeo.. han fick plocka bort den för att dom ansåg att folk kunde fastna i den.. den stack ut ungeför tre-fyra centimeter utanför kanten på koffertluckan.. tycker alla sånna lagar är så förbannat löjliga.. man kör väl för f*n inte på trottoaren eller? och folk har väl lite mer vett än att gå mitt i vägen?

men jag tycker även jag att du ska ha en lite större vinge liknande den du har på nu..

MVH: Volume

Better than God \o/
1 886 Inlägg
10 februari 2008
Oj? Seriöst, har man en sådan där för att den ger downforce när man kör bana eller för att den är "snygg"?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 februari 2008
1. Anordning, vars höjd över omgivande karosseriyta överstiger 30 mm och som har en mindre bredd än höjd och som inte är nödvändig för fordonets an-vändning. Förbudet gäller dock inte sådan anordning som är av mjukt material eller så fjädrande att dess höjd inte överstiger 30 mm då den utsätts för en lätt kraft. Med mjukt material avses material med en hård-het av högst 60 Shore A och med lätt kraft avses en kraft av högst 100 N.
2. Spoiler bestående av vinge uppbyggd på konsoler och som inte ansluter till karosseriet med sin främre kant. Förbudet omfattar dock inte s.k. husvagnsspoiler och spoiler avsedd som smutsavvisare för bakruta. Förbu-det omfattar inte heller spoiler av mjukt material. Med mjukt material avses material med en hårdhet av högst 60 Shore A.

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

dARKiE
5 031 Inlägg
10 februari 2008
volume skrev:
en polare till mig hade en kolfibervinge på sin mondeo.. han fick plocka bort den för att dom ansåg att folk kunde fastna i den.. den stack ut ungeför tre-fyra centimeter utanför kanten på koffertluckan.. tycker alla sånna lagar är så förbannat löjliga.. man kör väl för f*n inte på trottoaren eller? och folk har väl lite mer vett än att gå mitt i vägen?

men jag tycker även jag att du ska ha en lite större vinge liknande den du har på nu..

MVH: Volume

dem menar att om du kör på en människa så kan dem flyga över bilen och skada sig mer utav vingen.
Vingen måste vara fäst med båda ändar mot luckan. Och ej ha några vassa ändar

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

375 Inlägg
11 februari 2008
Darkie skrev:
dem menar att om du kör på en människa så kan dem flyga över bilen och skada sig mer utav vingen.

Det roliga är att en takbox formad som ett spjut är helt okej att ha. Likaså takräcke med skidor m,m
Borde vara minst lika farligt om någon flyger över bilen.
Senast redigerat av Dirk Diggler (11 februari 2008)

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 februari 2008
Dirk Diggler skrev:
Darkie skrev:

Det roliga är att en takbox formad som ett spjut är helt okej att ha. Likaså takräcke med skidor m,m
Borde vara minst lika farligt om någon flyger över bilen.

det ska   grymt hårt till om personen ska flyga över taket och  skada sig på vingen hehe... och har man fått både benen brutna vid smallen så inte fan är vingen nån störra betydelse. eller  takboxen eller skidorna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök