2112
Sök

Slutet för Dodge Viper :-(

ElectroRaggare
886 Inlägg
12 februari 2008
Rushman skrev:
Svider som satan att säga... Men hur snabb en japs än blir så e känslan i en bil med stoor motor å maaassa vrid å det karaktäristiska brölandet sån amerikanare å dess v8:or har en väldigt speciell känsla. Ska absoult ha en äldre mustang eller camaro nån gång i livet. De nyare modellerna e skräp!

Nej då! big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

ClubJDM
531 Inlägg
12 februari 2008
säger bara synd, den va så snygg

Supraman
2 300 Inlägg
12 februari 2008
Man får väl vara glad så länge det kommer roliga modeller från usa.

Det går inte så bra för våra vänner i väst.
GM gick tydligen med katasrtof förlust med 250 miljarder kr, dom kommer erbjuda sina anställda att gå i förtid till förmån för billigare arbetskraft.

Hur länge kan ett stort företag innan det går i kk?
Toyota kanske bör lägga ett bud och lära jänkarna hur man producerar bilar med vinst?

Tråkigt att vipern försvinner men kommer säkert igen längre fram.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 532 Inlägg
12 februari 2008
ja det är synd att Vipern kommer försvinna men dom nådde ju målet med den som dom hade tänkt alltså att slå Shelby Cobran!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2008
Allt det roliga har ett slut någongång.

Bara att tacka för en bil som fått bära klassierstämpeln länge smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 156 Inlägg
12 februari 2008
Lite synd att en sådan bil går i graven.
Men det är väl väntat? Jag tror att många andra amerikanska muskelbilar kommer att gå samma väg sad

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Meister
6 763 Inlägg
12 februari 2008
Phaetoon skrev:
Lite synd att en sådan bil går i graven.
Men det är väl väntat? Jag tror att många andra amerikanska muskelbilar kommer att gå samma väg sad

Njaa de tror inte jag.  De finns ett så stort sug efter muskelbilar så de tror jag inte. Varför skulle de gå i graven?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2008
camaro67 skrev:
Njaa de tror inte jag.  De finns ett så stort sug efter muskelbilar så de tror jag inte. Varför skulle de gå i graven?

Stadigt stigande bensinpriser är nog en faktor.

Meister
6 763 Inlägg
12 februari 2008
John87 skrev:
camaro67 skrev:

Då är de inte bara amerikanska bilar som kommer att försvinna utan även japanska prestandabilar då de drar lika mycket om inte mer.

320 Inlägg
12 februari 2008
är det bara jag som reagerar på att  någon som äger två brutala & svindyra bilar  Gnäller ?

f.ö  Gillar nog alla "viper-älskare" bara första generationen ändå.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
12 februari 2008
Errol skrev:
är det bara jag som reagerar på att  någon som äger två brutala & svindyra bilar  Gnäller ?

Gnäller?
Han tycker det är tråkigt att en bilmodell han (och många andra) gillar slutar tillverkas.

2 283 Inlägg
12 februari 2008
Errol skrev:

Gnäller gör han väl fan inte, det är ju bara trist att de lägger ned en av världens mest kända bilmodell.

R.I.P. Michael Jackson!

712 Inlägg
12 februari 2008
John87 skrev:
camaro67 skrev:

Då lär nog alla SUV:ar gå i graven före..

190 Inlägg
12 februari 2008
Det är tyvärr lite större marknad för för SUV:ar än för tvåsitsiga sportbilar. Plus att hela USA just nu fått miljötänk på hjärnan så nu ska allt helst gå på etanol eller el helst både och. Törstiga bensinbilar är lite tabu.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

1 661 Inlägg
13 februari 2008
Det är väl även lite positivt eftersom nu kommer priset på de gamla Viper hålla sig högre längre.
Är riktigt sugen på en GTS faktiskt, ska bara spara lite till. smile

8 156 Inlägg
13 februari 2008
camaro67 skrev:
John87 skrev:
camaro67 skrev:

Då är de inte bara amerikanska bilar som kommer att försvinna utan även japanska prestandabilar då de drar lika mycket om inte mer.

Även dessa kommer nog att ha svårt i framtiden. Likaså SUV:ar. För ju mer bensin- och dieselpriset går upp, ju mer kommer även etanol och biogaspriset att stiga. Sen så kommer ju skatterna säkert att förändras till det sämre för storbilsägarna. Sen kan man ju hoppas att dessa skatter inte kommer att drabba dom som äger en äldre muskelbil, då man kanske inte använder en sådan bil som pendelbil?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök