2083
Sök

Slutet för Dodge Viper :-(

DaViper
11 februari 2008
Trådstartare
Jaha, då kom beskedet idag:

Chrysler lägger ner allt arbete med den kommande femte generationen av Dodge Viper.
Därmed är SRT-10 med 600 HK den sista av fyra generationers Viper.

Bara inse att man har en klassiker i garaget, en pensionsförsäkring mao....
Fan, måste plocka hem en GTS medans dollarn är låg och priserna ännu inte skjutit i höjden.....

R.I.P Dodge Viper!

SQ
1 343 Inlägg
11 februari 2008
älskar vipern, kommer alltid att göra!

Ljudnörd!

279 Inlägg
11 februari 2008
RIP!!!
Men men, även lyckliga sagor har ett slut wink

Rent A Retard !
674 Inlägg
11 februari 2008
DaViper skrev:
Jaha, då kom beskedet idag:

Chrysler lägger ner allt arbete med den kommande femte generationen av Dodge Viper.
Därmed är SRT-10 med 600 HK den sista av fyra generationers Viper.

Bara inse att man har en klassiker i garaget, en pensionsförsäkring mao....
Fan, måste plocka hem en GTS medans dollarn är låg och priserna ännu inte skjutit i höjden.....

R.I.P Dodge Viper!

vad kommer dom att satsa på ist då ? en helt ny modell ?

//Johan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

DaViper
11 februari 2008
Trådstartare
Nä dom kommer satsa på någon jävla el-hybrid som går på allt skitsnack som Buch häver ur sig...allt för att tjäna pengar åt dom rika aktieägarna - idioter!

Man få väl plocka hem en Camaro istället men jag ÄLSKAR det där jävla vridmomentet som V10:an har.

Min Vette kommer inte ens i närheten, tyvärr....

DaViper
11 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Ja de va väll inte helt oväntat.. När man kan köpa en Corvette som är betydligt billigare och bättre istället.

Tyvärr, har en Corvette stående brevid min Viper och den kommer inte ens i närheten.....

Meister
6 763 Inlägg
11 februari 2008
DaViper skrev:
camaro67 skrev:
Ja de va väll inte helt oväntat.. När man kan köpa en Corvette som är betydligt billigare och bättre istället.

Tyvärr, har en Corvette stående brevid min Viper och den kommer inte ens i närheten.....

Jag tänkte mer på C6 Z06. De jämförde de och de tvärsågade vipern på någe program.. Men annars så har de väll släppt nya Challengern nu? big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 februari 2008
Fifth Gear jämförde dom har ja för mig. C6an e väl mer en bil man kan leva med och Z06 en bil man bara kan leva med på banan så att säga, aja, de va lite ot men iaf de programmet har de jämfört de två tongue

Robban_tic
11 februari 2008
Trådstartare
Lardi skrev:
älskar vipern, kommer alltid att göra!

Samma här ! min favoritbil ju sad

Sorgligt ! Dodge Viper var ju en bil för sig själv,enligt mig iaf

terazzi
11 februari 2008
Trådstartare
Köp en skyline o trimma skiten ur wink piskar en jävla massa andra bilar big_smile
men synd dem ska lägga ner den, fetaste amerikanaren ^^
Senast redigerat av terazzi (11 februari 2008)

DaViper
11 februari 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
Köp en skyline o trimma skiten ur wink piskar en jävla massa andra bilar big_smile

Har tyvärr något emot symaskins-riskokare, hade en Impreza men den var aldrig lika kul som Vipern.
Så jag bytte den mot en Corvette C5 istället...

Meister
6 763 Inlägg
11 februari 2008
terazzi skrev:

Och vad har de med Vipern att göra? wink De är ballt med bottenvrid big_smile

DaViper
11 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag tänkte mer på C6 Z06. De jämförde de och de tvärsågade vipern på någe program.. Men annars så har de väll släppt nya Challengern nu? big_smile

ja jo varför inte en ZR1 när vi ändå pratar om Corvette:
I nya nr av Top Gear testar dom nya Viper ACR och den piskar allt och alla....på torsdag då vet vi, kl 18.00 är det dragning av den första ACR:n som rullar av bandet, håll tummen att jag vinner...

terazzi
11 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
terazzi skrev:

Och vad har de med Vipern att göra? wink De är ballt med bottenvrid big_smile

hehe ville bara starta en diskussion smile vipern är ju den fetaste amerikanen som finns wink

Giftig
419 Inlägg
11 februari 2008
Tråkigt värre sad riktigt grymma bilar, men har de bestämt sig så har de väl det. Men samtidigt finns det ju inget som säger att de inte kommer komma tillbaks nån gång i framtiden. Kommer ju mycket retro bilar nu och det kommer säkert en sån period igen nån gång och då får vi hoppas att viper är med i den svängen igen, förhoppningsvis lika grym som nu.

LTJD

2 126 Inlägg
11 februari 2008
Tyckte första versionen på Vipern var snyggast och brutalast!
Den andra versionen såg ju precis ut som Corvette!

3 113 Inlägg
11 februari 2008
jo läste det pckså här om dagen.. fan vad synd hmm

R.I.P!!!

Semper Fi

huh?
10 427 Inlägg
Evolution Garage
1 299 Inlägg
11 februari 2008
Svider som satan att säga... Men hur snabb en japs än blir så e känslan i en bil med stoor motor å maaassa vrid å det karaktäristiska brölandet sån amerikanare å dess v8:or har en väldigt speciell känsla. Ska absoult ha en äldre mustang eller camaro nån gång i livet. De nyare modellerna e skräp!

Sky´s the limit...

Sök