killar och tjejer som har autism eller likande

Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Malheus skrev:
Jag har inte nämnt de för arbetet jag fixade i måndags ( Första ). Men de beror på hur grovt de är skulle jag tro.. Jag är ju inte proffs på sociala delen men jag försöker och eftersom jag jobbar med de jag vill så visar jag bara mina positiva delar ur Asperger ^-^

hehe jo de är väl det,finns inte så mycke jobb häruppe som jag är "speciell" i,mitt special intresser är ju bilar,skruva m.m menjag har som sagt problem med att hålla tider,tror de ligger lite i adhd som spyk sa. Eller så va det asperger... smile Så det är mina tider som sätter käppar i hjulen sad

Nu vill idioterna som jag pratar med privat sätta mig på samhall mad

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
xXSammy
25 augusti 2010 · 6 577 Inlägg

Jag började med att försöka komma FÖR tidigt, vilket slutade med att jag kom sisådär 5-10min före ;P Får se hur de går nu med allt..blir bättre med tiden iaf

Värsta med samhall blir att då får man en "stämpel" ? Finns de inget man kan göra för att inte hamna där

De/Dem
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 augusti 2010 · 3 929 Inlägg

bollen1986 skrev:
kände igen mig i massa saker som nämts
intressen, sociala biten

undra om nån känner igen sig i detta:
på sommaren när alla var ute å lekte med alla andra så satt jag inne å pilla med lego eller spelade tv-spel.
Och kompisar osv har ju inte varit starka sidan precis, jag var och är en ensamvarg fast umgås nu med mer kompisar fast inte många.
skolan var jobbig tid, tur att man gått ut

intressen brukar va tydligt för nån med autism/asberger sk specialintressen som te.x bilar, dator

ljudkänsliga kan vissa vara.

Känner igen mig!
Stort bilintresse och spelar mycket hellre dator än att spela fotboll.
Skolan har dock ej varit jobbig. Har bara varit väldigt lat.
Men vid ljudkänslig tog det stopp.
Högt ljud ska det vara! Hög musik och högt vrålande v8or smile

Så jag tror inte jag lider av något av det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
xXSammy
25 augusti 2010 · 6 577 Inlägg

Polarna var ute o lira fotboll..dricker och festar

Inget jag förstår mig på; så jag sitter hemma och är social över msn och lirar spel big_smile

De/Dem
FireTraXX DFFL
25 augusti 2010 · 9 020 Inlägg

Malheus skrev:
Polarna var ute o lira fotboll..dricker och festar

Inget jag förstår mig på; så jag sitter hemma och är social över msn och lirar spel big_smile

Då är man osocial, oavsett hur många man snackar med på MSN...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 augusti 2010 · 3 929 Inlägg

FireTraXX skrev:

Malheus skrev:
Polarna var ute o lira fotboll..dricker och festar

Inget jag förstår mig på; så jag sitter hemma och är social över msn och lirar spel big_smile

Då är man osocial, oavsett hur många man snackar med på MSN...

Uhm nej?
Man har andra intressen.

Man ska inte behöva offra sig och göra saker man inte gillar för att vara klassad som social.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Precis,man ska göra det man själv tycker är kul.
man ska inte bli kritiserad eller nerklankad för att man är "annorlunda"

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Pontus1991
25 augusti 2010 · 423 Inlägg

http://pici.se/pictures/epQYXeUmx.jpg

Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Va de där kul?

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Pontus1991
25 augusti 2010 · 423 Inlägg

Kul som fan.

Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

så du tolkar alla som har en diagnos som ett dum huvud?

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Pontus1991
25 augusti 2010 · 423 Inlägg

Nej, tyckte bara det var en rolig bild som jag kom att tänka på när jag läste denna tråd.

Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Pontus1991 skrev:
Nej, tyckte bara det var en rolig bild som jag kom att tänka på när jag läste denna tråd.

Du får nog akta med att lägga upp bilder sådär,de kan tolkas väldigt fel.
Det är skillnad på nått som du tänkte på och nått som du la upp.

Kanske inte alla som tar det som "en kul bild" och speciellt inte på denna tråd

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Nitrometanskada Gött mos
25 augusti 2010 · 1 096 Inlägg

När jag gick i gymnasiet så var där en kille i en parralell sär-klass som var tvungen att ha hela sin dag inrutat och schemalagt på minuten. Ex, om någon sa att de skulle gå ut och klockan var 11.59 och de brukade gå ut 12.00 så fick han frispel.. det sas att han hade asbergers och att detta beteende berodde på det. Kan ni bekräfta eller dementera detta?

mvh

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
När jag gick i gymnasiet så var där en kille i en parralell sär-klass som var tvungen att ha hela sin dag inrutat och schemalagt på minuten. Ex, om någon sa att de skulle gå ut och klockan var 11.59 och de brukade gå ut 12.00 så fick han frispel.. det sas att han hade asbergers och att detta beteende berodde på det. Kan ni bekräfta eller dementera detta?

mvh

Det kan stämma faktiskt,vissa är väääldigt petig med tider å allt och att allt ska vara exakt.
Men andra är inte alls likadan,det finns ju lätt,medel och svår asperger,vilket gör också att alla med samma diagnos kan också vara olika på sitt sätt.

Kan erkänna att jag t.e.x är ju väldigt "enformig" av mig,jag kliver upp på morgonen,ser på tv i ca 15 minuter,sen datorn en obestämd tid,tv igen,går ut och håller på med bilen,sitter vid datorn igen tongue
Som sagt,de e sånt man trivs med och vill ha det.

Dom med asperger har sina specialintressen,vissa är noga med tider,vissa inte, och vissa har bestämda rutiner varje dag och är vääääldigt svårt att få en att ändra på sig.

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
Nitrometanskada Gött mos
25 augusti 2010 · 1 096 Inlägg

¤¤740Racing¤¤ skrev:

Nitrometanskada skrev:
När jag gick i gymnasiet så var där en kille i en parralell sär-klass som var tvungen att ha hela sin dag inrutat och schemalagt på minuten. Ex, om någon sa att de skulle gå ut och klockan var 11.59 och de brukade gå ut 12.00 så fick han frispel.. det sas att han hade asbergers och att detta beteende berodde på det. Kan ni bekräfta eller dementera detta?

mvh

Det kan stämma faktiskt,vissa är väääldigt petig med tider å allt och att allt ska vara exakt.
Men andra är inte alls likadan,det finns ju lätt,medel och svår asperger,vilket gör också att alla med samma diagnos kan också vara olika på sitt sätt.

Kan erkänna att jag t.e.x är ju väldigt "enformig" av mig,jag kliver upp på morgonen,ser på tv i ca 15 minuter,sen datorn en obestämd tid,tv igen,går ut och håller på med bilen,sitter vid datorn igen tongue
Som sagt,de e sånt man trivs med och vill ha det.

Dom med asperger har sina specialintressen,vissa är noga med tider,vissa inte, och vissa har bestämda rutiner varje dag och är vääääldigt svårt att få en att ändra på sig.

Tack för svaret smile Befriande att se hur öppna ni är med era diagnoser smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
xXSammy
25 augusti 2010 · 6 577 Inlägg

Jag är väääääldig petig när de gäller tid, jobba är bara att ordet "snart" betyder om några timmar eller aldrig; vilket jag alltid tänker som 10min..och jag blir alltid lika sur om någon säger snart och inte blir klar på några minuter

De/Dem
FireTraXX DFFL
25 augusti 2010 · 9 020 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

FireTraXX skrev:

Malheus skrev:
Polarna var ute o lira fotboll..dricker och festar

Inget jag förstår mig på; så jag sitter hemma och är social över msn och lirar spel big_smile

Då är man osocial, oavsett hur många man snackar med på MSN...

Uhm nej?
Man har andra intressen.

Man ska inte behöva offra sig och göra saker man inte gillar för att vara klassad som social.

Uhm Jo.
Umgås man inte med andra människor så är man per definition osocial.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Race_Chick Snäll liten biltjej
25 augusti 2010 · 880 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Tack för svaret smile Befriande att se hur öppna ni är med era diagnoser smile

jag är rätt öppen med det för det är inget man ska skämmas över smile jag ser det bara positivt faktiskt.
Är det nån som har frågor så svara jag gärna på dom.... ja om dom inte är dumma,idiotiska m.m såklart lol

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
xXSammy
25 augusti 2010 · 6 577 Inlägg

FireTraXX skrev:

Thunderbird88 skrev:

FireTraXX skrev:

Då är man osocial, oavsett hur många man snackar med på MSN...

Uhm nej?
Man har andra intressen.

Man ska inte behöva offra sig och göra saker man inte gillar för att vara klassad som social.

Uhm Jo.
Umgås man inte med andra människor så är man per definition osocial.

Jag vet inte hur dina msn konversationer ser ut men mina är lika livade som när jag snackar med polarna annars så vad är de som bestämmer att man är osocial med msn/datorn?

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang