lånar du ut din bil?

Addekarlsson Kontot inaktivt
14 februari 2008 · 104 Inlägg

Endast av mig utvalda får låna min/mina bilar. Är jag med i bilen, så är jag inte lika restriktiv dock.
Sambon kidnappar bilen nästan dagligen, eftersom jag går till jobbet, och hon och barnen avgudar min 960. Varför vet jag inte egentligen. En vanlig enkel 960...
Men vem gör inte det, när en gammal merca 300d 4-matic är alternativet? smile Dock är mercan såld nu, så den försvinner snart från gården.
Jag å andra sidan kidnappar gärna sambons 940 limousine, för det är så manligt att sladda med en limousine. wink

Hon valde limousine istället för minibuss, eftersom familjen består av 2 vuxna och 4 barn.... Minibuss är alldeles för tråkigt och vardagligt.

Mvh/ Adde

Tega Yrkesförare
14 februari 2008 · 1 073 Inlägg

Vill absolut inte låna ut "finbilen" om det inte är nödfall.
Min gamla Sunny används till alltiallo bil däremot.

O andra sidan tycker jag inte om att låna andras bilar heller.

lillezkutt
14 februari 2008 · 58 Inlägg

ja lånar ut mina bilar om dom kör sönder dom så får dom betala skadrna.. när ja lånar ut 940in så åker ja me brevid.. men ofta e de ingen som vill köra den för dom klara inte av att köra den utan att få motorstopp wink .. saknar tomgång eftersom ja har öppen dump tongue

BMW 528i "e39" (2000)
Acke88
14 februari 2008 · 345 Inlägg

Till tjejen kan jag låna den om det är bra före, annars är det nog bara pappa som får köra den.

Volvo 940 (1995)
Volvo XC70 (2005)
puff
14 februari 2008 ·

Klart man lånar ut bilen ifall någon är i behov att använda den, nästa gång kanske det är jag som behöver en bil, och då vet jag att dom jag har lånat ut till ställer upp.

twin_cam Smålänning
14 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Klart jag lånar ut min bil smile Bara till folk jag känner dock wink Men provköra får nästan alla som vill smile Dock så klarar jag mig rätt bra, för det är aldrig nån som vill provköra en gammal sugsaab big_smile

T.om två utan körkort som provat min bil tongue Dock va de på skogsväg med mig i passagearsätet big_smile Behövdes, för en av dom kunde gasa men ville inte bromsa yikes Haha big_smile Tror aldrig jag hållt så hårt i kryckan och vart beredd att vrida av tändningen som då wink

Går den sönder så vafan gör de big_smile billiga delar och lätt o laga smile Sen att den inte är så lätt att köra sönder är en sak big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
lillezkutt
14 februari 2008 · 58 Inlägg

twin_cam skrev:
Klart jag lånar ut min bil smile Bara till folk jag känner dock wink Men provköra får nästan alla som vill smile Dock så klarar jag mig rätt bra, för det är aldrig nån som vill provköra en gammal sugsaab big_smile

T.om två utan körkort som provat min bil tongue Dock va de på skogsväg med mig i passagearsätet big_smile Behövdes, för en av dom kunde gasa men ville inte bromsa yikes Haha big_smile Tror aldrig jag hållt så hårt i kryckan och vart beredd att vrida av tändningen som då wink

Går den sönder så vafan gör de big_smile billiga delar och lätt o laga smile Sen att den inte är så lätt att köra sönder är en sak big_smile

men de e sura pengar och tid när man måste laga de hmm... fast dom grejerna som ja har kört sönder får ja skylla mig själv för... men kul hade ja iallafall tills de gick sönder... hehe tongue

BMW 528i "e39" (2000)
John87 Stolt Volvoägare
14 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Klart jag lånar ut bilen till någon jag litar på.

Flickvännens mamma har lånat den några gånger och sålänge hon lämnar tillbaka den med full tank så har jag inga problem med det smile
Jag vet att hon kör som vettigt folk och hon ligger nära i "släkten" vilket gör att jag litar på henne.

Sen har farsan och hans fru också kört den men det va när den va "ny" och dom ville provköra tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Anna_ GirlsGoFast
14 februari 2008 · 172 Inlägg

Skylinen - inte en chans! Den leker jag sönder själv, tack!
Bmw'arna och Volvon är till låns för mina vänner om det behöver bil. smile

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
twin_cam Smålänning
14 februari 2008 · 7 877 Inlägg

lillezkutt skrev:

twin_cam skrev:
Klart jag lånar ut min bil smile Bara till folk jag känner dock wink Men provköra får nästan alla som vill smile Dock så klarar jag mig rätt bra, för det är aldrig nån som vill provköra en gammal sugsaab big_smile

T.om två utan körkort som provat min bil tongue Dock va de på skogsväg med mig i passagearsätet big_smile Behövdes, för en av dom kunde gasa men ville inte bromsa yikes Haha big_smile Tror aldrig jag hållt så hårt i kryckan och vart beredd att vrida av tändningen som då wink

Går den sönder så vafan gör de big_smile billiga delar och lätt o laga smile Sen att den inte är så lätt att köra sönder är en sak big_smile

men de e sura pengar och tid när man måste laga de hmm... fast dom grejerna som ja har kört sönder får ja skylla mig själv för... men kul hade ja iallafall tills de gick sönder... hehe tongue

De e ju de som e viktigt big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
zortep
14 februari 2008 · 911 Inlägg

klart jag lånar ut cordoba smile men jag kmr aldrig mer låna ut astran, det första idioten gör är att varja den ?? WTF den va helt ny då....

pic up the phone, wazzzaaa
bmx
14 februari 2008 · 7 100 Inlägg

puff skrev:
Klart man lånar ut bilen ifall någon är i behov att använda den, nästa gång kanske det är jag som behöver en bil, och då vet jag att dom jag har lånat ut till ställer upp.

exakt!hålller med!
klart som korvspad att man lånar ut bilen smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
master_lars
14 februari 2008 · 1 160 Inlägg

Lånar bara ut min bil til min far. Han är den enda jag litar på vad gäller bilkörning. Bruksbilen däremot får tjejen köra, men där drar jag gränsen.

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Lewa Rakapparat
14 februari 2008 · 301 Inlägg

Klart tjejen får låna bilen om hon vågar:) som tur är vågar hon inte köra någon av mina bilar ifa något skulle hända så är hon rädd att jag skulle bli arg:P

TRYIT Teddan
14 februari 2008 · 2 495 Inlägg

det är bara bilar, mina polare får köra mina bilar.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Haara
14 februari 2008 · 102 Inlägg

Nja lånar bara ut till vissa personer som jag vet kan köra ordentligt.. Sen vet man vilka kompisar som kör som idioter smile Dom kan man ju låta bli att låna ut till hehe

snoddas
14 februari 2008 · 1 142 Inlägg

ja lånar ut min bil till dom ja vet har råd att punga upp pengar och om ja får prova deras bilar(det ska inte vara nått skit dom kör då. som ja gör )

MrK
14 februari 2008 · 407 Inlägg

jag har alltid lånat ut mina bilar till polare som jag litar på och kommer fortsätta med det för vet ju hur dom kör...och jag får låna deras bilar om jag är i behov....och mor och far har kört mina bilar lilla syrran var ute och övningskörde med min s40 med kolsvarta framruter och kjolpkaet och dyra fälgar de var inga problem...men lite kul när mamma kör mina bilar och hoppar ut utanför typ ica eller nått...folk kolla ganska konstigt hehe..

Adde666
14 februari 2008 ·

Lånat ut mazdan några ggr.

MickeTuncer Fotograf
14 februari 2008 · 966 Inlägg

Lånat/Lånar aldrig ut mina bilar om jag inte är med..
För alla kör ju inte snällt precis med bilar man har lånat.. (egen erfarenhet)
Har dock hänt att jag har haft chaffisar till mina bilar när jag vart ut och festat, men då bara dom jag känner och som KAN köra bil.. Är lite pedant av mig..smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang