lånar du ut din bil?

nicke_34 Yrkesförare
14 februari 2008 · 1 267 Inlägg

Lånar oxså ut min bil till mina polare samt att ja få låna deras om ja få problem me min.

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
golf88
14 februari 2008 · 956 Inlägg

nja...syrrans kille får låna den om det behövs..Men det är ju enbart för det är hans gamla

eldus veldus
Audi A6 (2017)
alex_evo3
14 februari 2008 · 56 Inlägg

Lånar bara ut bilen till någon som kört en lika dan o kan köra rikrit bra o säkert
samt att personen ska förstå sig på bilen

endast prokörning dock. långar adlrig ut den för " längre färder " för att någon behöver en bil för en dag

Batta
14 februari 2008 · 1 353 Inlägg

520'n lånar jag ut utan problem,
325'an har en kompis fått köra, utan sällskap då alltså.

jag kan låna ut den för provkörning typ, och då åker jag med också såklart!
men det är sällan tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
klimpan
14 februari 2008 · 2 600 Inlägg

jag lånar  inte ut min bil förutom om mamma eller pappa måste låna den.  ha lånat ut en gång till en kompis som lagade den och va tvungen att ha den tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
precision
14 februari 2008 · 2 652 Inlägg

ja varför inte . ? är inte hela världen om de skulle hända något

-Linda-
14 februari 2008 · 3 Inlägg

jag lånar aldrig  ut min bil, är lite överkänslig med den... fast min styvpappa har ju kört den när den han skulle fixa den o jag inte var hemma också har han provkört den om jag tyckt att den varit konstig... men förutom då min styvpappa får ingen annan köra den.. tänk om något skulle hända, min bil är speciell och beter sej inte likadat alltid... =S

~MoPar Power ~

~MoPar Power~
omega_power Adam Opel
14 februari 2008 · 35 Inlägg

ja jag lånar bara ut bilen till de jag känner och vet att dom kan köra.. händer ju många gånger att man har en styrman på hälgerna=D

Lewa Rakapparat
14 februari 2008 · 301 Inlägg

Eva_gt skrev:

Lewa skrev:
Klart tjejen får låna bilen om hon vågar:) som tur är vågar hon inte köra någon av mina bilar ifa något skulle hända så är hon rädd att jag skulle bli arg:P

Hon måste ju bara prova, make her big_smile Annars kan jag ta hennes provtur... wink

Bruksbilen lånar jag självklart ut om det skulle behövas, händer det något så får de  betala självrisken, men inte till någon man ej känner eller halvdant.

GT:n ALDRIG det är endast killen som får köra den! big_smile men det är inte så ofta smile

Efter att jag skrev det så har hon ju självklart börjat prata om att hon ska köra min bil rund rund på parkeringen lite tills hon lär sej köra högerstyrt:P så det slutar väl med att jag aldrig ser till bilen utan att den
är ute med henne och glider.
medans en annan får glida saab 900 eller hennes xsara smile

DB2-4
14 februari 2008 · 51 Inlägg

Har lånaut i båda mina under rallyn m.m
Dom mår bättre av att köras än att stå eller?

Adde

Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too
Caffe
14 februari 2008 · 1 436 Inlägg

Jag lånar ut dem till vänner etc... som jag vet hur de kör. Sedan får jag mer på försäkringen på saaben än om jag säljer den.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
NIzmO Ollikkala Racing
14 februari 2008 · 1 724 Inlägg

Lånar helst inte ut mina bilar men kan väl göra det om det kniper, dock sällan nån som frågar.

Kommer bara ihåg 2 tillfällen:
1. 2003 när jag skulle flytta in i min nuvarande lägenhet så lånade jag en kompis Renault master och i gentjänst fick han ha min Manta B gsi under tiden, kändes riktigt tungt då kommer jag ihåg.
2. 2007 på våren hjälpe jag min morbror med byte av bromsar bak och kom fram till att éna oket var kört så fick han låna min 900s för att åka hem och hämta ett nytt han hade låg.

roll

Men som sagt inte ofta det finns nån anledning till att låna ut bilen.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Ludds
14 februari 2008 · 329 Inlägg

Inga problem med att låna ut bilen,  iaf till dem flesta  smile

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
14 februari 2008 · 2 252 Inlägg

lånar ut den till dom som behöver den o jag vet att dom är klar i knoppen, händer de nått får dom betala självrisk osv.. bilar är till för att användas

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Madhouse
14 februari 2008 · 1 079 Inlägg

jag lånar inte ut min sommarbil, däremot bruksbilen är det lugnt med.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
FL3JM Inga konstigheter
14 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Lånar alltid ut min om polare behöver, typ om dom måste handla på ikea och behöver en lite större bil eller nått. Krockar dom så får dom pröjsa självrisken osv bara, inget mer med det.

Så länge dom tankar den är det grönt ljus fan.


EDIT: Skojjigt att många med äldre kärror är jätterädda för att låna ut bilen, haha, det är ju inga ovärdeliga ferarris ni glider omkring i ju. Eller är alla era vänner helt sämst på att köra bil så ni är rädda för att dom pajjar växellådan eller nått?
En bil är till för att användas.

Senast redigerat av FL3JM (15 februari 2008)

decib3L Körv
15 februari 2008 · 3 535 Inlägg

äh, inte så noga.. Är ingen som kör fullt ös med en 75 hästard TD ändå big_smile Kör du sönder så betalar du helt enkelt wink

Truckdriving Man
MissMotor_
15 februari 2008 · 274 Inlägg

Lånar ut till pappa.. men aldrig till syrran eller till mamma.
Vissa kompisar får väl låna... ibland, men då ska dom ha en bra anledning! big_smile

E30Tompa Rörpulare
15 februari 2008 · 1 453 Inlägg

FL3JM skrev:
Lånar alltid ut min om polare behöver, typ om dom måste handla på ikea och behöver en lite större bil eller nått. Krockar dom så får dom pröjsa självrisken osv bara, inget mer med det.

Så länge dom tankar den är det grönt ljus fan.


EDIT: Skojjigt att många med äldre kärror är jätterädda för att låna ut bilen, haha, det är ju inga ovärdeliga ferarris ni glider omkring i ju. Eller är alla era vänner helt sämst på att köra bil så ni är rädda för att dom pajjar växellådan eller nått?
En bil är till för att användas.

Nej men räcker ju att man vet att personen i fråga inte har råd att reparera samt inte så kul heller att inte låta polaren  peja bilen om man kanske inte vet att han har gjort nått som skulle orsaka skadan man ändå han som paja den när han körde.. skulle isf kännas bättre om de går sönder för en annan som äger den! Alla e vi rädda om nått behöver inte vara en ferrari för de... Samt de där me självrisken min bil köpte ja för 37papp blir stulen och står typ i 20-25 hos försäkringsvärde... så de slutar inte alltid lyckligt för alla bara för man betalar en självrisk och dom löser in den för en piss summa av en bil som står högre på köparens marknad!

Senast redigerat av E30Tompa (15 februari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Overmann
15 februari 2008 · 167 Inlägg

Fan vad många som är och har dåliga kompisar! Jag tycker uppriktigt synd om er! cool

BMW 635 CSi (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang