7243
Sök

Nytt ljud i saab 9-3, nån som ha idéer?

20 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Hej, farsan ska byta ut lite ljud i saaben och tänkte om nån nyligen gjort de eller har lite bra idéer om hur de ska se ut för ett rent och fint ljud? han ville ha minst en bas i den, funderar på ett rör, kanske blir dåligt? och nya dörrhögtalare, fram och kanske bak, kom med idéer eller ritningar om ni så har, slutsteg? finns de orginal eller ska man sätta i det?
// Martin

Försök att leva så att till och med begravningsentreprenören sörjer när du dör!

BMW fantast
1 172 Inlägg
14 februari 2008
antar att det är en aero? eftersom där är högtalare i dörrarna... dom drivs via ett orginal slutsteg som sitter under till vänster under handskfacket... innaför mittkonsollen så att säga... ska ni byta huvudenhet emd så får nu köpa adapter till dom högtalarna för slutsteget drivs inte med lågnivå... men ska ni byta i dörrarna så dra ny kablar så slipper ni det...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

20 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
okej, de va lite av de man behövde veta smile tack för tipsen. men behöver fortfarande råd av nån som kanske nyss bytt eller vet nåt som borde passa och låta bra i både dörrarna och i b-luckan, och är rör nån idé att satsa på eller ska man bygga ny låda?

Försök att leva så att till och med begravningsentreprenören sörjer när du dör!

1 174 Inlägg
14 februari 2008
Lånar din tråd lite.. Finns det en lågnivå utgång på orginal sterion?? Någon som vet, ska nämligen bygga låda i min så jag vet vad jag ska ställa in mig på..
Har en aero med as3 systemet..

"If you're in control, you're not going fast enough"

263 Inlägg
14 februari 2008
japp det finns lågnivå på orginal men du måste ha en adapter för att kunna använda den, och marteen pma mig så ska jag hjälpa dig med ljud och allt när det gäller saab

Mvh//S