Vita leds i Magnumen (Audi-style)

FL3JM Inga konstigheter
18 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Har köpt ett gäng vita led-stripes och installerat i kärran. Blev riktigt bra! smile

Limmat fast led-remsan med pistol-lim och provar så allt funkar. Remsan är från början 48cm men man kan kapa den var tredje led (dom är kopplade så). Passade perfekt! smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259586_1lxa4v.jpg


Installerat ena lyktan och kopplat remsan till dimljuset m.h.a en sockerbit, så man kan stänga av dom om man vill och köra vanlig belysning.
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259587_k89kzl.jpg


http://www.garaget.org/archive/27783/22633/22633-737302.jpg


Det blev plötsligt snöstorm och svinkallt så vi (jag och Rååbert här på g.org) fick åka in i ett garage för att fixa andra lyktan. Såg lite kaxigt ut att köra runt med bara en lykta dock. cool
http://www.garaget.org/gallery/archive/27783/259591_waz9rn.jpg


Var precis ute och tog en kvällsbild med Rååbert, det är hans Evo 8 som står bredvid, den kommer också få likadana leds installerade inom kort. Tar lite tid iom att det är så förbannat jobbigt att meka med den, man måste ju lossa på halva fronten för att kunna göra nått. hmm
http://www.garaget.org/archive/27783/22633/22633-737310.jpg


Ska snart beställa lite fler då många vänner också vill ha, så droppa ett pm om någon är intresserad. smile

ironhead volvoraggare
18 februari 2008 · 4 776 Inlägg

blev ju ballt ju skulle man ju kunna ha till halvlysena ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Siqqe Besserwisser
18 februari 2008 · 263 Inlägg

Var har du hittat dessa LED-stripes? Såg ruskigt bra ut. Förresten, har du fäst dom på utsidan av lyktglaset? Och hur tjocka är dom egentligen?

Senast redigerat av Siqqe (18 februari 2008)

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
Hee-Maan
18 februari 2008 · 3 113 Inlägg

riktigt fräscht!! assnyggt!

Semper Fi
Hee-Maan
18 februari 2008 · 3 113 Inlägg

bra jobbat föresten! big_smile

Semper Fi
AUDI_NÖRD
18 februari 2008 · 207 Inlägg

var har du hitta dessa ? vad kostade dom ? assnyggt blev det big_smile

Senast redigerat av AUDI_NÖRD (18 februari 2008)

QUATTRO = De ä bar å åk
FL3JM Inga konstigheter
18 februari 2008 · 2 064 Inlägg

ironhead skrev:
blev ju ballt ju skulle man ju kunna ha till halvlysena ju

Menar du att man ska ersätta halvljusen med dioderna? Det kommer inte funka allt för bra, det är för stor spridning på ljuset tyvärr.

Jag har kopplat dom till dimljusen för att jag ändå bara vill ha igång dom när jag inte kör med halvljus, då kör man ju p-ljus och dimljus. Då har man också fördelen att kunna stänga av dom, t.ex när man ska besiktiga.


Siqqe skrev:
Var har du hittat dessa LED-stripes? Såg ruskigt bra ut. Förresten, har du fäst dom på utsidan av lyktglaset? Och hur tjocka är dom egentligen?

Har en kontakt borta i usa som håller på med leds och prylar. Finns säkert att köpa nån annanstans också, men jag har sökt som fan och lyckas inte hitta nått. Dom här är ju böjbara åt alla håll och kanter och dessutom vattentäta och har fördelen att man kan kapa dom.
Och japp, dom är fästa på utsidan av glaset. Jag försökte först öppna lyktglaset, men det var svårare än jag trodde. Såg ju ut som att det bara satt fäst i clips, men när jag böjde loss clipsen så satt glaset fortfarande som berget. Fick sedan höra från polaren med evon att man måste värma med varmluftspistol eller lägga in lyktan i ugnen för att få loss glaset (tydligen så man måste göra på Evos iaf). Iom att jag hade en liten glipa på runt 5mm under glaset till fronten så satte jag bara fast remsan utanpå med sånt där smält-lim.
Remsan är typ 5mm bred och 1cm hög


cebT skrev:
bra jobbat föresten! big_smile

Tackar! smile


AUDI_NÖRD skrev:
... vad kostade dom ? assnyggt blev det big_smile

Tackar!
400 för båda inkl frakt och tull från staterna. Åkte ju självklart på tull då jag beställde 8st på en gång. hmm



(Edit: räknade fel)

Senast redigerat av FL3JM (18 februari 2008)

Rååbert
18 februari 2008 · 52 Inlägg

perfa detdär smile riktigt nöjd att det blev så bra , nästan som "orginal"

xplojt
18 februari 2008 · 12 Inlägg

fan va najs det blev big_smile blev man ju lite sugen! SNYGGT

loudness
19 februari 2008 · 4 554 Inlägg

blev ju görgött! kul att fler å fler får ett öga för dioder, roliga saker som knappt kostar nått

FL3JM Inga konstigheter
19 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Tackar!
Ja fan, dioder äger! smile
Funtar på att ta ett par och fixa motorrums-belysning. Fattar inte varför det inte är standard i bilar, man ser ju inte ett skit när man öppnar huven om det är mörkt ute. Har ju sett flera gammla jänkare som har det, men dom verkar uppenbarligen ha slutat med det på senare år. hmm

Aga_Diff Bärs!
19 februari 2008 · 3 456 Inlägg

Det där såg ju inte så dumt ut... smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Det där såg ju inte så dumt ut... smile

+1 smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Urkas Kräsen grafiker
19 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Lagligt?

Whine whine!
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Urkas skrev:
Lagligt?

Det är ju vitt ljus fram så varför inte?

Kanske blir lite klagomål på ljusstyrkan dock.. Vet inte hur starkt dioderna lyser.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
FL3JM Inga konstigheter
19 februari 2008 · 2 064 Inlägg

Tackar! smile



John87 skrev:

Urkas skrev:
Lagligt?

Det är ju vitt ljus fram så varför inte?

Kanske blir lite klagomål på ljusstyrkan dock.. Vet inte hur starkt dioderna lyser.

Kan dom klaga om dom lyser för starkt eller? Alltså så det räknas som halv-ljus och så får man böter för att man kör med dimljus och halvljus? För dom lyser inte SÅ starkt, ljuset sprids för mycket.

Dioderna är tänkt att agera som p-ljus alltså, inte som halvljus. Precis som halos.

Kirre
19 februari 2008 · 2 122 Inlägg

dom har ju inte klaga på detta så varför klaga på de där?

http://www.garaget.org/archive/7378/31300/large_31300-709142.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Snyggt! Bara det inte bländar lika illa som nya A4... Fick ont i ögonen när jag mötte en... hmm
Han fick 530watt helljus i fejan då.. Hehe..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Thorssa
19 februari 2008 ·

Rätt snyggt faktiskt, fast det skulle bli ännu snyggare om du tog bort parkeringsljuset i strålkastaren.

J-P-R DO IT LOW STYLE
19 februari 2008 · 1 342 Inlägg

Thorssa skrev:
Rätt snyggt faktiskt, fast det skulle bli ännu snyggare om du tog bort parkeringsljuset i strålkastaren.

+1

Sedan om det är lagligt är jag tveksam till, men det slinker nog igenom det mesta pga av okunskap ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang