5461
Sök

fråga om slutdämpare

767 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
alltså funderar på att köpa en snygg slutdämpare men allts ger den ifrån sig ett sådant gott mullrande ljud som man vill ha?

Ja vet inte vad det är för storlek på mitt orgina system men dom flästa slutdämparna har ju 2,5" anslutning passar de då på min bil?

Och vad säger besiktningen om de?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

365 Inlägg
19 februari 2008
Mullrigt ljud, då ska du ha rejält stor slutdämpare (inte növändigtvis 21332415 tum, utan jag menar storleken på själva ljuddämparen).

Finns stegmuffar i del flesta dimensioner att köpa så du kan använda ditt org. system tillsammans med en ljuddämpare som har större anslutningar.

Och sålänge bilen inte är helbilsgodkänd så kan dom inte säga ett skit om det, såvida den inte låter MEGA högt, vilket den inte kommer göra med enbart utbytt slutdämpare.
Senast redigerat av Winterdrift (19 februari 2008)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

666 Inlägg
19 februari 2008
det med helhetsgodkännandet är inte så petigt, min bil har gått igenom 2 år i rad nu, den är helhetsgodkännd. det med ljudet är svårt att beskriva, jag har en lten film snutt på hur min bil låter, har ett JT 3" en dämpar system på den, docj har jag inte hur det låter under belastning utan bara torr gasande, vill du ha ett mer race aktigt ljud är rostfritt 2,5" att föredra, ger ett mer mettalliskt ljud

//Silver

365 Inlägg
20 februari 2008
silverbird skrev:
det med helhetsgodkännandet är inte så petigt, min bil har gått igenom 2 år i rad nu, den är helhetsgodkännd. det med ljudet är svårt att beskriva, jag har en lten film snutt på hur min bil låter, har ett JT 3" en dämpar system på den, docj har jag inte hur det låter under belastning utan bara torr gasande, vill du ha ett mer race aktigt ljud är rostfritt 2,5" att föredra, ger ett mer mettalliskt ljud

//Silver

För metalliskt ljud så har man den större ljuddämparen fram och den mindre bak, spelar ingen roll om det är rostfritt eller ej :p

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Sök