Tankar kring begreppet "vänner"?!

Sussolita The Sassy Bitch
19 februari 2008 · 198 Inlägg

Japp nu är tråden om vänner
Fick nog idag helt enkelt, hatar folk som inte är de dem utger sig för att vara!!

Jag fattar inte varför ska man öppna sig för någon och låta någon komma nära för att sedan bli kastad på skräp högen med en dolk i ryggen?!
Så nu är det två saker jag vill reda upp/få svar på.....

1: Vad betecknar egentligen en vän?! Jag menar allt med att vara trevlig och stöttande och så vet man juh men vad gör att du verkligen vet vem som är din vän med stort V?

2: Vart hittar man dessa?!

Jag har för tillfället bara knappt en handfull med vänner som VERKLIGEN finns där för mig när jag har det svårt. Men allla andra som man ställer uppför och tar hand om då?!" vad händer med dem sen när du själv behöver ett par vanliga ord, eller knuff tillbaka i spåret?

Hmm vet´inte kanske bara är för snäll?!

Men kom igen hjälp mig här va.....

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Roundcube
19 februari 2008 · 801 Inlägg

en vän är inte den som löser ut ens borgen efter man åkt dit. en vän är den som sitter bredvid dig och säger, fan vad vi klantade oss

Innox Turbocharged
19 februari 2008 · 421 Inlägg

Roundcube skrev:
en vän är inte den som löser ut ens borgen efter man åkt dit. en vän är den som sitter bredvid dig och säger, fan vad vi klantade oss

Skulle nog snarare definera en vän som en som övertalar dig att inte göra något dumt isf.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
FireTraXX DFFL
19 februari 2008 · 9 020 Inlägg

Szerelem, Tisztel és Hüség.
Kärlek, Respekt och Lojalitet.

Om du älskar, respekterar och är lojal mot dina vänner så är de dina för livet.
(Och vice versa såklart. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
19 februari 2008 ·

En vän är en som tycker om och respekterar en för den man är. Med alla fel, brister och positiva egenskaper man har. Och som  i den mån vederbörande kan, ställer upp i vått och torrt utan att knorra allt för mycket. Och inte har någonting emot ens sällskap. smile Samt det bästa och enda sättet att få en vän, är att vara en.

Sussolita The Sassy Bitch
19 februari 2008 · 198 Inlägg

FireTraXX skrev:
Szerelem, Tisztel és Hüség.
Kärlek, Respekt och Lojalitet.

Om du älskar, respekterar och är lojal mot dina vänner så är de dina för livet.
(Och vice versa såklart. tongue)

tror nog att alla borde säga dem orden högt för sig själva varje morgon dom vaknar!

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
P-G Säl-Tämjare...
19 februari 2008 · 1 024 Inlägg

vänner är sånna som finns i vått och torrt och aldrig sviker en anser jag. och RIKTIGA vänner är även sällsynta. man kan ha hur många vänner som helst, men alla är inte sådana

Vilket jävla drag :)
Alister schtek
19 februari 2008 · 478 Inlägg

Den där dolken i ryggen har man fått ja.. det gör ont, dock snodde jag hans flickvän sammakvällhan gjorde bort sig mot mig..
Kärlek, Respekt och Lojalitet. finns faktiskt inte mkt mer att säga..

Okim Dra mig i draken!!!
19 februari 2008 · 616 Inlägg

En riktig vän märker du inte han/hon bara finns där...

så anser jag.... finns mycke så kallade "vänner" runt en men när du verkligen behöver en vart är dom???
o när du behöver dom finns dom ej

så en RIKTIG vän märker du ej han/hon bara finns där... hänger du med?

Mvh// Okim // Jocke
Sussolita The Sassy Bitch
19 februari 2008 · 198 Inlägg

jo äkta vänner behöver du aldrig vända dig om att leta efter dom håller alltid en hand på din axel...

Sussolita-Sassy Bitch ;)
Honda Crx (1990)
Super_Micke Bildrulle
19 februari 2008 · 499 Inlägg

Dolken, ack ja *vidrör ärren på ryggen med fingrarna*

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
jerky "the real jerk"
19 februari 2008 · 301 Inlägg

ja det kan vara loite svårt med rikitiga vänner det vet jag med men jag försöker bara vara en så bra vän som möjligt och inte bry mig om dom som inte förtjänar min tid helt enkelt.

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Team-Adolfsson Gödseldräng
19 februari 2008 · 4 529 Inlägg

Vänner vad är det ?
har inga ordentliga vänner utan träffar dom kanske 1 gång i veckan o tjötar lite allmänt
annars är jag alltid hemma eller i garaget

terazzi
19 februari 2008 ·

Dem kan man berätta allt för, även om dem inte håller med i alla val du gör så stöttar dem dig.
Man ska inte behöva snacka med dem alltid,för dem ställer upp när det väl gäller..riktiga vänner finns där oavsett om det va 1 dag sen eller 2v sen du senast snackade med dem!!
Dem bryr sig om dig o vill veta hur du mår..
Det anser jag va EN ÄKTA VÄN smile

shogun
19 februari 2008 · 2 117 Inlägg

Kort och koncist...
Jag har vänner som jag träffar eller hör av kanske max en gång om året eller tom mera sällan.
När vi väl hörs av är det som om det var igår. Toppklass på dem...den vänskapen ger jag 5 i betyg och lägger på min favoritlista big_smile

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Tomten Tomten
19 februari 2008 · 1 065 Inlägg

Kärlek, Respekt och Lojalitet bästa orden jag hört idag.
Vänner för mig är en person som tycker om mig för den jag är och finns där och även fast man inte hörs av på ett par dagar. Sen när man kontaktar som så finns dom där och ställer upp. Dom ordnar och tar sig tid för att hjälpa en.
Behandla andra som du själv vill blir behandlad är bra o gå efter.
Ta vara på dina vänner för man vet aldrig när dom försvinner oväntat.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Hee-Maan
19 februari 2008 · 3 113 Inlägg

terazzi skrev:
Dem kan man berätta allt för, även om dem inte håller med i alla val du gör så stöttar dem dig.
Man ska inte behöva snacka med dem alltid,för dem ställer upp när det väl gäller..riktiga vänner finns där oavsett om det va 1 dag sen eller 2v sen du senast snackade med dem!!
Dem bryr sig om dig o vill veta hur du mår..
Det anser jag va EN ÄKTA VÄN smile

starka ord smile som pricken över I't big_smile

person som man ser/blir sedd upp till 100%, mer eller mindre.

visst, jag har dock förlorat en av mina bästa vänner hittills, då man växer upp och väljer skilda vägar för hur man vill vara.. sad men det är över nu, inget att göra åt.

Semper Fi
decib3L Körv
19 februari 2008 · 3 535 Inlägg

Kvinnor kommer och går, men vänner består.

Skulle någon erbjuda den dyraste bilen mot att jag säger upp kontakten med mina vänner så skulle jag säga nej.

Livet är INGET utan vänner. Jag försöker alltid finnas där för mina vänner. Även om det bara är å skjutsa hem dom från ett bröllopp (håkan, hehe wink)

Truckdriving Man
P-G Säl-Tämjare...
19 februari 2008 · 1 024 Inlägg

decib3L skrev:
Kvinnor kommer och går, men vänner består.

Skulle någon erbjuda den dyraste bilen mot att jag säger upp kontakten med mina vänner så skulle jag säga nej.

Livet är INGET utan vänner. Jag försöker alltid finnas där för mina vänner. Även om det bara är å skjutsa hem dom från ett bröllopp (håkan, hehe wink)

bra i vågen va jag när du hämtade oss big_smile

du får en ferrari om du aldrig hör av dig till mig igen tongue

Vilket jävla drag :)
decib3L Körv
19 februari 2008 · 3 535 Inlägg

P-G skrev:

decib3L skrev:
Kvinnor kommer och går, men vänner består.

Skulle någon erbjuda den dyraste bilen mot att jag säger upp kontakten med mina vänner så skulle jag säga nej.

Livet är INGET utan vänner. Jag försöker alltid finnas där för mina vänner. Även om det bara är å skjutsa hem dom från ett bröllopp (håkan, hehe wink)

bra i vågen va jag när du hämtade oss big_smile

du får en ferrari om du aldrig hör av dig till mig igen tongue

Men det är ju bara du så lätt! big_smile

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang