5442
Sök

Hur stora fälgar kan jag ha?

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Tjo!
har en mitsu Galant 01a som ska sänkas och det ska bytas fälgar, men hur stora fälgar vågar jag lägga på om jag sänkt den 40 mm?

huh?
10 427 Inlägg
21 februari 2008
Just hur stora fälgarna ska väl inte spela nån roll om du håller samma rullomkrets smile
[dvs lägre profil på däcken ju större fälgar]

Men större fälgar brukar ju vara bredare, så kan väl ta i innerskärmar fram m.m.m.m.
Senast redigerat av steifan (21 februari 2008)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
22 februari 2008
Om man vill kan man allt, ingenting är omöjligt, allt beror ju på ork och pengar. man kan kapa skärmarna och höja bilen osv. men för att återgå från att vara oseriös till att vara det motsatta så skulle jag nog tippa på 20" men då får man nog räkna med att ha en väldigt liten profil på däcken

Men för att vara på den säkra sidan och få det proportionellt till bilens storlek så skulle jag satsa på 225/40-18" på en 7,5" bred fälg eventuellt 235/35-18" på en 8" bred fälg.

hur stora är dina originalfälgar + däckstorlek?
Detta är viktig information för att inte överskrida rullomkretsen då den får avvika +-5% från original innan hastighetsmätaren visar för mycket/för lite

Team Insane Racing

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Malm3n skrev:
Om man vill kan man allt, ingenting är omöjligt, allt beror ju på ork och pengar. man kan kapa skärmarna och höja bilen osv. men för att återgå från att vara oseriös till att vara det motsatta så skulle jag nog tippa på 20" men då får man nog räkna med att ha en väldigt liten profil på däcken

Men för att vara på den säkra sidan och få det proportionellt till bilens storlek så skulle jag satsa på 225/40-18" på en 7,5" bred fälg eventuellt 235/35-18" på en 8" bred fälg.

hur stora är dina originalfälgar + däckstorlek?
Detta är viktig information för att inte överskrida rullomkretsen då den får avvika +-5% från original innan hastighetsmätaren visar för mycket/för lite

Jag har inte 100 koll på original men det är 15" 195/ ??? 50 kanske?

Jag funderade på att sätta dit ett sätt 18" 225/45 innan jag sänker den och se om det funkar att sänka med dom, annars får jag väl helt enkelt låta bli att sänka tongue

427 Inlägg
23 februari 2008
Bara mäta hur höga orginal är och jämföra med de fälgar o däck du hittat.

18" kan se bra ut på en galant över det börjar det bli clownbil i mina ögon.

Sök