5113
Sök

T04e Turbo

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Någon som vet sidor där dom säljer T04e turbos? med intern Wastegate

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 februari 2008
www.extremepsi.com   där finns en hel del, kör själv med en variant där ifrån och det funkar bra, börjar få ladd strax innan 4000rpm med min lilla motor på 1.8liter.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Okej, kikade lire på denna snurran, men är dock värdelös på engelska, någon som är duktig på att översätta ?smile http://www.extremepsi.com/store/custome … amp;page=1

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2008
Jag använder en i denna serien http://www.extremepsi.com/store/custome … amp;page=1   ar .63 på avgas, för att få hyffsad spool och inte för högt mottryck.  Jag valde även intern WG samt vattenkylning.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

BMW fantast
1 172 Inlägg
22 februari 2008
är dom snabba med beställnignar och sånt.. klabbar inte? vad kosatr frakten? tillkommer nåt annat? kolalde på garett gt serien där.. var runt 4 k billigare attköpa turbo där än här hemma...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Diktator
433 Inlägg
22 februari 2008
Turbobanditen. någonting (googla) Har billiga "kina grejer" Men som tydligen ska hålla ganska bra kavalité. Har själv beställt hem en sådan som är på g nu.

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2008
AeroMalm skrev:
är dom snabba med beställnignar och sånt.. klabbar inte? vad kosatr frakten? tillkommer nåt annat? kolalde på garett gt serien där.. var runt 4 k billigare attköpa turbo där än här hemma...

De höll leveranstider gott, då jag valde lite specialvariant med vattenkylning och intern WG så tog det ett par veckor, men det var vi överens om vid beställningen så inga konstigheter.

GT3071r är motsvarande fast kullagrad, har slagit ihop mitto ch kompisens bromspapper ovanpå varandra och där har hans garret något övertag i lägre registret. Dock låter jag vet vara osagt om det är turbon eller gashastigheten i min topp som gör det (jag kör maxportat och större ventiler, vs normal portning och std ventiler)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 februari 2008
Micke754 skrev:
Turbobanditen. någonting (googla) Har billiga "kina grejer" Men som tydligen ska hålla ganska bra kavalité. Har själv beställt hem en sådan som är på g nu.

turbobanditen är inte billigt.. ingen annan svensk åf heller för den delen.. Kolla på sidor i usa istället, min polare handlade turbo o IC m.m. där, jag funderar oxå på att beställa från usa.. Samma saker som här hemma till knappt halva priset..mkt större utbud, billigt och snabba leveranser

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2008
låg dollar is the shit ^^

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 februari 2008
torpis skrev:
låg dollar is the shit ^^

Priserna är ju så sjukt låga så man börjar undra om de e sant! Frakten vart inte så farligt dyr heller för den delen, o snabbt gick de att få hem grejorna

I detta fallet kollade jag på www.ssautochrome.com

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2008
Känns som att eran med lastbilsturbo på 740:s är på väg att dö ut när man kan få en "riktig" turbo som svarar gott på lägre varv för kaffepengar.  jämför då kostnaden för lastbilsturbo + vettig WG mot en av dessa med rätt A/R och intern WG samma pengar och man slipper byta till besiktningen smile

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Jag använder en i denna serien http://www.extremepsi.com/store/custome … amp;page=1   ar .63 på avgas, för att få hyffsad spool och inte för högt mottryck.  Jag valde även intern WG samt vattenkylning.

grejjen är bara att jag behöver en snurra med T3 fläns, och intern wastegate, någon att rekomendera?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
Någon som vet någon sida som säljer billiga och bra turbos med intern wastegate och t3 fläns?

Forummoderator
10 576 Inlägg
23 februari 2008
Rooth07 skrev:
Någon som vet någon sida som säljer billiga och bra turbos med intern wastegate och t3 fläns?

det kan du få på extremepsis snussor vill jag minnas

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Rooth07 skrev:

det kan du få på extremepsis snussor vill jag minnas

Ja det kanske, men fattar ju inte vad som atår om dom:P och cad kostar dom i sek?

Diktator
433 Inlägg
24 februari 2008
Turbobanditen har T04 agg med T3 fläns, och det är intern wastegate på dem och så får du ett 2.5" V-band kitt på köpet.  http://turbobanditense.e-butiken.se/?artnr=002

Varför köra sakta när man kan köra fort?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
24 februari 2008
Micke754 skrev:
Turbobanditen har T04 agg med T3 fläns, och det är intern wastegate på dem och så får du ett 2.5" V-band kitt på köpet.  http://turbobanditense.e-butiken.se/?artnr=002

Inte kallar du det billigt heller..

Min polare köpte samma turbo från en amerikansk sida, ca.500kr billigare INKL. frakt hem till sverige
500kr billigare kanske inte låter mycket, men så ingick det oxå; turbogrenrör, alu-intercooler, dumpventil, packningar m.m.

586 Inlägg
24 februari 2008
Åker man inte på tull när man beställer grejjer ifrån staterna eller har ni röta allihop?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
24 februari 2008
744tic skrev:
Åker man inte på tull när man beställer grejjer ifrån staterna eller har ni röta allihop?

Känner ingen som åkt på att tulla... vet inte ens om det behövs??

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 februari 2008
744tic skrev:

jo man betalar tull, det får du räkna in, ungefär 30%

Sök