tempen stiger direkt+inge värme i bilen

Torman
21 februari 2008 · 15 Inlägg

Haha tycker allt risar på skiten. alltid nå nytt, hade precit tänkt bes och sälja iväg den så händer detta, jag hoppas på att de är vattenpump, topp låter så jobbigt ^^

Marcus_89 Biltokig elektriker
21 februari 2008 · 3 352 Inlägg

Vår vattenpump gick på vår 528i -96. Men vi hade sån tur att toppen inte blev skev. Vattenpumpen hade skurit totalt och satt sig i blocket :S Den satt fast rätt bra wink Så med ny vattenpump och lite annat så har han rullat fint igen. Det är tydligen vanligt att vattenpumparna ger sig om bilen har gått långt.

Senast redigerat av Marcus_89 (21 februari 2008)

Torman
21 februari 2008 · 15 Inlägg

jaa får se om man har sån tur nån gång smile. funderar på om man ska hämta ut en vattenpump och byta ut den isåfall den har ju trots allt gått 27 000 tongue Hoppas bara inte toppen gått då.

torpis Forummoderator
21 februari 2008 · 10 576 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Vår vattenpump gick på vår 528i -96. Men vi hade sån tur att toppen inte blev skev. Vattenpumpen hade skurit totalt och satt sig i blocket :S Den satt fast rätt bra wink Så med ny vattenpump och lite annat så har han rullat fint igen. Det är tydligen vanligt att vattenpumparna ger sig om bilen har gått långt.

hur vart symtomen?  snurrade allt utan missljud eller hördes nått junk?  (långsökt att en pump skall kunna lägga av utan att det hörs/läcker eller nått yttre som syns...)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
TdiR
21 februari 2008 · 269 Inlägg

Låter som en vattenpump i mina örön

VW Passat R Tdi 4motion
Torman
21 februari 2008 · 15 Inlägg

Njae, de var lite klantigt hur allt började, var och lekte lite med en polare på stor yta glömde bort tempen,så vi stannade  efter ett tag för att prata.så såg vi att de rykte från huven, vi öppnade så rök det först, sen efter ett tag pep de till och all glykol osv pös ut i stora måln ^^..

har en film på de, kan lägga upp senare när jag får tag på den smile

Swinge Kung
22 februari 2008 · 191 Inlägg

en kompis till mig hade exakt samma problem på sin 320i -96 för nån månad sen, då hade den rullat ca 12000.. vattenpumpen va skrot så den byttes och luftade systemet ordentligt så har de inte varit några problem alls sen dess!

/AN

Torman
22 februari 2008 · 15 Inlägg

Har plockat lös vatten pumpen, men finns de nå speciellt att titta på ifall den är skrot?,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang